Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › C20LET – Geen compressie op alle cilinders
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 mei 2010 om 13:27 #17220830
Hallo mede-forummers,
Mijn Calibra Turbo heeft op alle cilinders maar 2 bar compressie. Distributieriem is niet gebroken. Motor start, maar slaat uiteraard niet aan. Heb nog niet kunnen kijken of de riem is versprongen. Auto is tijdens het rijden stil komen te staan.
Hebben jullie enig idee van een oorzaak? Heb nog nooit meegemaakt dat alle cilinders opeens geen compressie meer hebben. Toch is het echt zo. Zit helemaal geen puf in de motor. En nee ligt niet aan de compressiemeter, heb net mijn A Corsa ook gemeten en die heeft alles rond de 12bar.
Alvast bedankt.
Mvg, Patrick
5 mei 2010 om 13:35 #17667137zou eerst idd ff kijken of de riem niet versprongen is….
5 mei 2010 om 13:35 #17667138ff cilinderlektest doen.
Kijk je d-riem gewoon wel f na..Om te zien of ze toch niet stiekem versprongen is
5 mei 2010 om 13:36 #17667139Oei !!! :o
Toch maar eens kijken of de riem niet versprongen is.
Reed je heel hard toen de auto stilviel ?5 mei 2010 om 13:38 #17667140Vermoedelijk kleppen die krom zijn of open blijven staan:(… een gat in alle 4 de zuigers tegelijk branden zou wel erg knap zijn.
5 mei 2010 om 13:44 #17667141origineel gepost door giuliettaevo
Vermoedelijk kleppen die krom zijn of open blijven staan:(… een gat in alle 4 de zuigers tegelijk branden zou wel erg knap zijn.Misschien de zuigerbodemkoeling verstopt ?? :hmmz
5 mei 2010 om 13:44 #17667142met cilinderlektest kom je er iig achter waar de lucht weg loopt..
Dat hoor je wel…Scheelt een hoop speculatie
5 mei 2010 om 13:46 #17667143Originally posted by CommoCruiser
origineel gepost door giuliettaevo
Vermoedelijk kleppen die krom zijn of open blijven staan:(… een gat in alle 4 de zuigers tegelijk branden zou wel erg knap zijn.Misschien de zuigerbodemkoeling verstopt ?? :hmmz
welke zuigerbodemkoeling?
dat hele kleine gaatje vanuit de drijfstang..Dat stelt geen zak voor..
5 mei 2010 om 13:47 #17667144Heb de auto een paar maanden geleden zo gekocht. Is een originele nederlandse 4×4 Turbo van ’95. Ga deze wel klaarmaken, auto ziet er super netjes uit.:)
Bedankt tot zover. Ga zaterdag eerst wel even kijken of de riem versprongen is. Dan ook kijken hoe ik die cilinderlektest kan doen, heb dat namelijk nog nooit gedaan en weet ook niet wie hier in de buurt mij daar ff mee kan helpen. Liever verplaats ik de auto niet omdat ik dan moet slepen. Auto is op dit moment geschorst.
5 mei 2010 om 13:51 #17667145origineel gepost door corsaboy
Originally posted by CommoCruiser
origineel gepost door giuliettaevo
Vermoedelijk kleppen die krom zijn of open blijven staan:(… een gat in alle 4 de zuigers tegelijk branden zou wel erg knap zijn.Misschien de zuigerbodemkoeling verstopt ?? :hmmz
welke zuigerbodemkoeling?
dat hele kleine gaatje vanuit de drijfstang..Dat stelt geen zak voor..
Alleen een gaatje in de drijfstang?
Nee, dat zal dan wel niet.
Dacht dat het een buis met sproeiertjes was……5 mei 2010 om 13:53 #17667146Originally posted by CommoCruiser
origineel gepost door corsaboy
Originally posted by CommoCruiser
origineel gepost door giuliettaevo
Vermoedelijk kleppen die krom zijn of open blijven staan:(… een gat in alle 4 de zuigers tegelijk branden zou wel erg knap zijn.Misschien de zuigerbodemkoeling verstopt ?? :hmmz
welke zuigerbodemkoeling?
dat hele kleine gaatje vanuit de drijfstang..Dat stelt geen zak voor..
Alleen een gaatje in de drijfstang?
Nee, dat zal dan wel niet.
Dacht dat het een buis met sproeiertjes was……100 punten van wel king:
Waarom denk je dat ik destijds een hele partij van die sproeiers heb ingekocht en we meerdere blokken ermee hebben uitgerust.Waaronder mijn eigen c20xe Kompressor :vertag
5 mei 2010 om 13:54 #17667147zo’n luxe bedachten ze vroeger niet bij opel… helaas!
denk ook riem versprongen en kleppen krom…. zoals ik je laatst al een keer zei.
5 mei 2010 om 13:58 #17667148Wat ik me dan alleen afvraag is waarom alle cilinders gelijke compressie hebben? Dat is het enige wat ik vreemd vind. Zal eerst wel kijken naar de riem, hopelijk voor zaterdag. Heb het maar druk.:mad:
5 mei 2010 om 18:49 #17667149spietje v/d krukas poely gebrokken???
is mij ook overkomen.
had ook op geen 1 cilinder nog compressie5 mei 2010 om 21:00 #17667150koppakking kan ook nog heb ik meegemaakt met een c2.0xe ook totaal geen compressie meer
alle 3 bruggen uit de pakking gebrand5 mei 2010 om 21:20 #17667151Patrick, ik ben zaterdag avond in groningen, dan kan ik wel kijken.
Heb je een compressor in de buurt ?
5 mei 2010 om 21:40 #17667152draai je olie dop eraf en kijk door t gat als iemand anders hem start, kun je zien of de nokkenas ronddraaid.
zo niet , dan is je riem gebroken of misschien nokjes van je riem eraf getrokken. ( kwam ik pas tegen op de zaak bij een renault megane) meestal draait de motor dan ook harder als normaal , komt ook door de lagere compressie. succes en sterkte ermee5 mei 2010 om 22:34 #17667153Bedankt allemaal voor het meedenken! De distributieriem is niet gebroken, nokkenassen draaien ook als ik hem start. Maar kunnen best tandjes missen. Heb ook nog niet gekeken of de riem nog wel op tijd staat. Probeer morgenmiddag even een uurtje vrij te maken om te kijken. Had nu alleen de distributiekap boven losgemaakt en opzij gedrukt.
@Freek zaterdagavond ben ik bij Alicia keys !:D Hebben nog wel even contact anders.Spietje had Freek het laatst ook over, maar omdat de nokkenassen gewoon draaien dacht ik dat ik dat wel kon uitsluiten.
6 mei 2010 om 07:00 #17667154De spie kan wel stuk zijn, ook al draait de rest wel rond.
Ik wil wel komen kijken, geef maar aan wanneer.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.