c20let cilinder 2 en 3 zonder ontsteking

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) c20let cilinder 2 en 3 zonder ontsteking

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    nicksje

oke het is me het dagje weer vandaag na de inbouw van de c20let in de dkadett
      kreeg ik geen ontsteking op cilinder 2 en 3 (op 1 en 4 wel )nadat ik dit te weeten ben gekomen heb ik een aantal zaken vervangen
      bougies bougie kabels rotor kap rotor zelf hall sensor krukas sensor loucht massa meter uigeblazen en niets veranderde …
      iemand hier die het mss weet

Esox Lucius
      Deelnemer

Ik heb net het schema erbij gehad, en het enige wat er nog tussen zit is de eindfaseontstekings bobine (K20).
        Als ik het goed heb zit deze onder de bobine (2 losse draden rood en blauw en een 4 polige stekker ).
        Kijk even in het bijgev schema.

http://www.mantablog.nl/motronic-c20let/” onclick=”window.open(this.href);return false;

Even goed de bedrading door meten massa,draad over het contact volgens het schema.
        En de twee draadjes rood en blauw even goed controleren, ik heb het idee dat hiervandaan de cilinderbepaling vandaan komt dus vonk op 1 en 4 en vonk voor 2 en 3.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Succes Esox

nicksje

ik hoop dat ik het zon ga vinden alvast bedankt

GSI Racer
          Deelnemer

is het al opgelost?

kan goed zijn dat je ontstekingsmodule stuk is.

vorige week nog een Passat gehad, die liep maar op 4 cilinders.
            had ook die module stuk ;)

nicksje

ja en nee het zit in de kabelboom denk ik want als ik een extra plus op de module steekt werkt hij perfekt

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.