Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › c20let bromt / houdt in boven 0.8 bar
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 juni 2011 om 18:42 #17237210
Er zit een gereviseerde kop op, alles is naar behoren aangesloten, maar ik kom niet meer op mijn 1,5 bar zonder gebrom. Tot 0.8 gaat de corsa als een raket, en daarna verliest hij al zijn vermogen en gaat het in een brom verder.
Verdelerkap is vervangen, rotor is vervangen, de wastegate staat nu op z’n lichtste stand.Ik rij met phase 3 EDS met dampfrad.
De bougie’s die er nu in zitten heten ; BOSCH FR6DC+ en daar bromt de corsa vanaf 0.8 bar.
De bougie’s die er daarvoor in zaten heten ; NGK BCP 6ET met 3 pootjes en toen kwam ik niet boven de 0.4 bar zonder gebrom.
De bougie’s daar weer voor waren van RENAULT BCP 6ET enkel pootje en die waren hetzelfde als die van BOSCH.
En het type daar weer voor, heb ik weggegooid, en daar weet ik de naam niet meer van …Wie kan me helpen dit mysterieuze probleem op te lossen
Want ik kom er niet meer uit, heb alles wel 100 keer nagekeken .. motorstoringslampje is ook uit, benzine druk bijgesteld, afgesteld .. mocht ook niet baten ..
maar wat wel vreemd is, is dat hij af en toe wel zijn druk pakt en als een kanon wegschiet, maar daar blijft het ook bij ..
Wat wel verschilt van de set up, voordat de koppakking eruit schoot, is dat er nu een KS700 kop op zit (voorheen costcast) met inlaat nokkenas van C20XE en de rest is wel allemaal van C20LET …
En er zitten XEV klepstoters in ..wat zou het kunnen zijn … ??
12 juni 2011 om 19:07 #17874000hoe bedoel je met brommen..
Resonantie of smoren????
Willem
12 juni 2011 om 20:59 #17874001dat is dus het vraagteken .. ik weet niet wat hij nou precies doet ..
zodra ik de benzinedruk verhoog, blijft hij hetzelfde doen ..
bij het smoren zou ik toch echt een benzinegeur ruiken, maar dat is niet het geval ..
en zodra ik de 0.8 bar passeer, zit ie dus ook in die brom en is al het vermogen weg …
het klinkt alsof ie in een keer op drie poten loopt ofzo , geluid van een motorblokje van een brommertje ofzo .. brrrr
:hmmz13 juni 2011 om 13:11 #17874002Smoren betekend dat ie geen vermogen kan maken en dat ie loopt te trekken terwijl ie dat niet kan / wil.
kan ook een TE ARM mengsel zijn…
Willem
13 juni 2011 om 16:49 #17874003staat die nokkenas wel goed op tijd?
14 juni 2011 om 16:52 #17874004de nokkenas staat op tijd dat heb ik met mn broertjes(orang-pinda & pinda-gsifreak gedaan.
maar stel dat de nokkenas wel 1 tandje is verschoven. wat zijn de consequenties daarvan…?en soms pak ie z’n druk wel (1.5bar overboost constant 1.4) en dan komt er een vermogen vrij en is niet te houden.
vandaag ff de amal valve verwisseld, geen verschil merkbaar..
mensen kom maar met jullie denken, hahahaahha
gr
14 juni 2011 om 19:06 #17874005Niet een bougie kabel verot heb het wel is bij een c20xe gehad als ik boven een bepaald toeren tal kwam begon die ook te brommen andere kabels er op en hij dee het weer goed.
Groeten bas
16 juni 2011 om 20:20 #17874006hey mensen ik heb het probleempje gevonden ik had alles vervangen bleek dat kabel van de verdelerkap naar de bobine een defect te tonen terwijl der net splinternieuwe kabels op zaten maar zo zie je maar weer dat het iets heel kleins is… maar hij trekt weer als raket.
mensen in ieder geval bedankt voor het meedenken
zo zie je maar weer
liefde voor de opel hahahah :D
groeten terry
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.