c20let

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) c20let

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17232022
    Fredje25
      Lid sinds:
      10 November 2010

      Hallo,

      Kan een C20let (turbo) ook gebruikt worden voor de cross?
      Kan iemand mij dit uitleggen of dit voor- of nadelen heeft?

      Mvg. Frank

      #17808989
      Febe
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 November 2004

        Het heeft zéker nadelen als je een LET-vraag stelt in het C20XE-deel…

        #17808990
        freek corsa
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 December 2004

          Het heeft als nadeel dat je de motor sloopt en dat dit zonde is.

          Ook is de aanschaf prijs een nadeel.

          Ook is er het nadeel van een turbo gat

          En er is een temperatuur nadeel, de motor word erg heet.

          De voordelen wegen niet op tegen de nadelen.

          Kortom NIET gaan crossen met een C20LET

          #17808991
          Fredje25
            Lid sinds:
            10 November 2010

            Okay, dankjewel.

            Weer een probleem uit de wereld.

            Groetjes

            #17808992
            GSI Racer
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 June 2009

              het vermogen van een LET moet je ook nog eens kwijt zien te komen op die losse ondergrond he….

              Ik zou voor een C20XE gaan

              #17808993
              Astra1.8
                Lid sinds:
                11 August 2005

                [rquote=1857642&tid=141764&author=freek corsa]Het heeft als nadeel dat je de motor sloopt en dat dit zonde is.

                Ook is de aanschaf prijs een nadeel.

                Ook is er het nadeel van een turbo gat

                En er is een temperatuur nadeel, de motor word erg heet.

                De voordelen wegen niet op tegen de nadelen.

                Kortom NIET gaan crossen met een C20LET[/rquote]

                Als een motor draait, dan slijt deze, of dit nu een turbo is of na motor.

                Een turbo gat is er bij een standaard turbo van een C20let nauwelijks, vooral als je genoeg toeren blijft draaien en dat doe je bij een cross, anders ga je met geen enkele motor winnen.

                Aanschaf prijs een nadeel? En wat denk je van een C20xe met TB’s en een vrij programmeerbaar MMS? Een C20xe met 250 Pk kost je heel wat meer dan een C20LET met 250 Pk (en heel veel meer koppel)

                Goede intercooler doet wonderen voor je inlaat temperatuur. Inderdaad de inlaatlucht wordt warmer dan bij een C20xe, maarja wat is daar het nadeel van dan? Vermogensafname door een hogere inlaatlucht temperatuur? Je hebt toch nog steeds meer vermogen dan een C20xe.

                Kortom, elk voordeel heeft zijn nadeel.

                Voor de racerij (en dus ook autocross) ben ik ook meer van de atmosferische motoren, maar iedereen heeft zijn eigen voorkeuren, zo rijdt de één liever met een atmosferische, de ander het liefst met een compressor o.i.d. en weer een ander het liefst met een turbomotor.

                #17808994
                Astra1.8
                  Lid sinds:
                  11 August 2005

                  [rquote=1858399&tid=141764&author=GSI Racer]het vermogen van een LET moet je ook nog eens kwijt zien te komen op die losse ondergrond he….

                  Ik zou voor een C20XE gaan[/rquote]

                  Met een goed sper en goede banden heb je zelfs bij een voorwielaandrijver, vermogen te kort met een C20xe

                  #17808995
                  kipracing
                    Lid sinds:
                    31 July 2005

                    bij de nac in friesland rijd er 1 met een vrijestandaard calibra turbo.standaard motor met mtech chip. deze rijd redelijk mee tussen de emming motoren…..

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.