C2.5NE hoog toerental?

Forumindex Forums Techniek Cih C2.5NE hoog toerental?

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17255790
    robkuh
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 December 2010

      Sinds enkele weken heb ik een Opel Rekord E2 waar een C2.5NE motor ingebouwd zit,die gewoon goed start en rijd.
      Maar als de motor warm is,en ik rijd bijvoorbeeld op een stoplicht af,en ik stop, dan blijft de motor tussen de 1000 en 1500 toeren draaien :shock: tik ik daarna kort een keer op de gas,pas dan zakt het toerental onder de 1000. Is dit normaal,of heeft dat een oorzaak? (misschien iets van de injectie defect,of kwestie van iets afstellen?)
      Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen,want ik vind het eerlijk gezegd toch wel een beetje irritant dat je iedere keer een tik op de gas moet geven om dat stationair toerental omlaag te krijgen.
      Ik weet niet precies wat voor injectie-systeem het is (ik zie de termen “motronic en L-jetronic” wel eens voorbijkomen hier,maar mij zegt het niet veel…) maar bij deze een foto van de motor;

      #18111967
      robkuh
      Deelnemer
        Lid sinds:
        24 December 2010

        Iemand enig idee??

        #18111968
        DevilraY
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 January 2005

          Je hebt een LE jetronic.
          Ik zou eens beginnen met alle stekkercontactjes schoon te maken, willen wel eens wat oxideren met allerlei rare dingen tot gevolg. en ik zou beginnen met je luchtmassameter.

          #18111969
          robkuh
          Deelnemer
            Lid sinds:
            24 December 2010

            Oke,dan ga ik dat eens proberen vandeweek. Ik dacht eerst dat het `em in de gaskabel zat,dat die een beetje blijft hangen,maar dat is dus zowieso niet het geval.

            #18111970
            robkuh
            Deelnemer
              Lid sinds:
              24 December 2010

              @DevilraY wrote:

              Je hebt een LE jetronic.
              Ik zou eens beginnen met alle stekkercontactjes schoon te maken, willen wel eens wat oxideren met allerlei rare dingen tot gevolg. en ik zou beginnen met je luchtmassameter.

              Goeie tip! :thumb Ik heb alle stekkertjes eens losgehaald,schoongemaakt,en ingespoten met een beetje WD-40. Ook heb ik op http://www.mantablog.nl/le-jetronic/ gelezen hoe je de gasklepschakelaar af moet stellen…en voila; probleem opgelost :D
              En ik moet zeggen; Dat rijd toch nèt ff een stuk lekkerder zo.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.