Forumindex › Forums › Techniek › Overige motor types › c2.2xe?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 september 2011 om 16:23 #17241591
hallo
ik heb gehoord (gezien) dat je een gewoon een c20xe cil kop op een 2,2 onderblok kan gebruiken
wie kan mij vertellen wat voor serieuse aanpassingen daar voor nodig zijn
en mischien wat voor motorcode het onderblok het beste kan wezen
zal hier zowieso meer uit te halen zijn als een gewone c20xe of is het een boel werk voor weinig resultaat
is voor de cross trouwens :Dalvast bedankt :thumb
18 september 2011 om 21:13 #17921328nog niemand geprobeerd?
23 september 2011 om 15:47 #17921329Is al wel eens gedaan. Is met een x22xe onderblok en c20xe kop. Verder weet ik er ook niets vanaf.
27 september 2011 om 17:18 #17921327freddy cane heeft dit al vaker gedaan.
En dan meteen opboren naar 2.3…Is niet ff anders gebeurde het wel vaker..
27 september 2011 om 18:25 #17921326Maar volgens mij gebruikte Freddy geen x22xe, maar een andere 2.2 ;)
27 september 2011 om 18:49 #17921325heb ook niet gezegd welke 2.2 freddy gebruikt hahah..
Dat mag men zelf aan freddy gaan vragen king: :thumb2 november 2011 om 09:59 #17921330c22xe als hij maar jonger is dan 1999
heb het zelf ook gedaan 2.3 met een 2.0 8v koppje
maar daar heb je wel wat aan passingen voor nodig
welke compressie verhouding wil je
moeten nog wel de nodige berekeningen op uitgelaten worden
je compressie ruimte moet wel goed zijn
als je het gewoon kaal op elkaar zet met een koppakking dan
dan blijft hij denk ik vanzelf lopen diesel werkingje haalt er zeker meer uit krijgt meer koppel
maar is niet alleen even een anderblok de rest moet ook kloppen
injectoren voor ene goed mengsel
hij moet op de testbank voor afgesteld te wordentotaal plaatje moet wle kloppen
2 november 2011 om 23:23 #17921331oke dat was mijn vraag ook eigenlijk ik wil het wiel niet overnieuw uitvinden en als het te ingewikkelt is wordt het ook niks
dacht zelf dus aan de 2.2 sintra onderblokmet c20xe kop (inmiddels aangeschaft)
dat ik naar de bank moet dacht ik wel maar kan ik het beste dan de kabelboom en ecu van de c20xe pakken?
injectoren komen er toch nieuw in
maar wil het wel zelf doen dus niet naar freddy rennen
ben meer benieuwt als de kanalen van de kop overeen gaan komen
ik heb zelf zoiets als het water en de olie door het bok/kop lopen dan krijg ik het wel klaar aleen is de vraag welk onderblok :hmmz
de c22xe voor99 moet hij zo plug en play op passen?
ik heb nu een gereviceerde 20xe kop met een half gaar onderblok gekocht dus met rotor
zou dat geschikt wezen of is dis beter ? het is voor in de cross en komen ook andere nokkenassen in
als het doorgaat komt er zeker een how to :Dgroetjes arnold
3 november 2011 om 20:30 #17921332hoi arnold
ik doe ook aan cross en ben zelf ook bezig met een x22xe motorblok met een c20xe kopik heb alle twee de motoren uit elkaar liggen en heb een koppakking van de c20xe op het onderblok van de x22xe gehouden en dit komt allemaal overeen maar dan: het x22xe onderblok is een lange slag onderblok de drijstangen zijn langer dan de c20xe
en weet niet met wat voor versnellingsbak je wilt gaan rijden maar ik loop tegen het probleem met het vliegwiel ik rijd met f20 bakken van de c20xe motoren maar die vliegwielen hebben 6 boutgaten en in het vliegwiel en de krukas van de x22xe zitten 8 boutgaten dus dat is eigenlijk mijn probleem weet iemand hier raad mee of heeft het al eens opgebouwd? :hmmz3 november 2011 om 20:45 #17921333y22xe kn je gewoon orginele zuigers enz… gebruiken en kop van een c20xe op monteren
11 november 2011 om 18:04 #17921334ik heb n omgebouwde c20xe hier liggen
krukas excentrisch verslepen, geboord naar 88mm onderblok 3mm afgevlakt en alle andere aanpassingen
is goed voor 230pk en 280nm ( icm met n licht bewerkte kop, 278 graden nokken en throttlebody’s )22 november 2011 om 15:09 #17921335 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.