c2.2xe?

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17241591
    arnold kadett
      Lid sinds:
      17 October 2010

      hallo

      ik heb gehoord (gezien) dat je een gewoon een c20xe cil kop op een 2,2 onderblok kan gebruiken
      wie kan mij vertellen wat voor serieuse aanpassingen daar voor nodig zijn
      en mischien wat voor motorcode het onderblok het beste kan wezen
      zal hier zowieso meer uit te halen zijn als een gewone c20xe of is het een boel werk voor weinig resultaat
      is voor de cross trouwens :D

      alvast bedankt :thumb

      #17921328
      arnold kadett
        Lid sinds:
        17 October 2010

        nog niemand geprobeerd?

        #17921329
        Jurgen
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 September 2007

          Is al wel eens gedaan. Is met een x22xe onderblok en c20xe kop. Verder weet ik er ook niets vanaf.

          #17921327
          corsaboy
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            freddy cane heeft dit al vaker gedaan.
            En dan meteen opboren naar 2.3…

            Is niet ff anders gebeurde het wel vaker..

            #17921326
            Corsa_GSi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Maar volgens mij gebruikte Freddy geen x22xe, maar een andere 2.2 ;)

              #17921325
              corsaboy
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                heb ook niet gezegd welke 2.2 freddy gebruikt hahah..
                Dat mag men zelf aan freddy gaan vragen king: :thumb

                #17921330
                mario1612
                  Lid sinds:
                  18 October 2010

                  c22xe als hij maar jonger is dan 1999
                  heb het zelf ook gedaan 2.3 met een 2.0 8v koppje
                  maar daar heb je wel wat aan passingen voor nodig
                  welke compressie verhouding wil je
                  moeten nog wel de nodige berekeningen op uitgelaten worden
                  je compressie ruimte moet wel goed zijn
                  als je het gewoon kaal op elkaar zet met een koppakking dan
                  dan blijft hij denk ik vanzelf lopen diesel werking

                  je haalt er zeker meer uit krijgt meer koppel
                  maar is niet alleen even een anderblok de rest moet ook kloppen
                  injectoren voor ene goed mengsel
                  hij moet op de testbank voor afgesteld te worden

                  totaal plaatje moet wle kloppen

                  #17921331
                  arnold kadett
                    Lid sinds:
                    17 October 2010

                    oke dat was mijn vraag ook eigenlijk ik wil het wiel niet overnieuw uitvinden en als het te ingewikkelt is wordt het ook niks
                    dacht zelf dus aan de 2.2 sintra onderblokmet c20xe kop (inmiddels aangeschaft)
                    dat ik naar de bank moet dacht ik wel maar kan ik het beste dan de kabelboom en ecu van de c20xe pakken?
                    injectoren komen er toch nieuw in
                    maar wil het wel zelf doen dus niet naar freddy rennen
                    ben meer benieuwt als de kanalen van de kop overeen gaan komen
                    ik heb zelf zoiets als het water en de olie door het bok/kop lopen dan krijg ik het wel klaar aleen is de vraag welk onderblok :hmmz
                    de c22xe voor99 moet hij zo plug en play op passen?
                    ik heb nu een gereviceerde 20xe kop met een half gaar onderblok gekocht dus met rotor
                    zou dat geschikt wezen of is dis beter ? het is voor in de cross en komen ook andere nokkenassen in
                    als het doorgaat komt er zeker een how to :D

                    groetjes arnold

                    #17921332
                    knutselwf
                      Lid sinds:
                      3 November 2011

                      hoi arnold
                      ik doe ook aan cross en ben zelf ook bezig met een x22xe motorblok met een c20xe kop

                      ik heb alle twee de motoren uit elkaar liggen en heb een koppakking van de c20xe op het onderblok van de x22xe gehouden en dit komt allemaal overeen maar dan: het x22xe onderblok is een lange slag onderblok de drijstangen zijn langer dan de c20xe
                      en weet niet met wat voor versnellingsbak je wilt gaan rijden maar ik loop tegen het probleem met het vliegwiel ik rijd met f20 bakken van de c20xe motoren maar die vliegwielen hebben 6 boutgaten en in het vliegwiel en de krukas van de x22xe zitten 8 boutgaten dus dat is eigenlijk mijn probleem weet iemand hier raad mee of heeft het al eens opgebouwd? :hmmz

                      #17921333
                      Haasje17
                      Moderator
                        Lid sinds:
                        8 September 2009

                        y22xe kn je gewoon orginele zuigers enz… gebruiken en kop van een c20xe op monteren

                        #17921334
                        otdh
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          2 March 2010

                          ik heb n omgebouwde c20xe hier liggen

                          krukas excentrisch verslepen, geboord naar 88mm onderblok 3mm afgevlakt en alle andere aanpassingen
                          is goed voor 230pk en 280nm ( icm met n licht bewerkte kop, 278 graden nokken en throttlebody’s )

                          #17921335
                          Jigsaw
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            9 April 2007

                            @Haasje17 wrote:

                            y22xe kn je gewoon orginele zuigers enz… gebruiken en kop van een c20xe op monteren

                            is dit plug&play? En levert dit nog iets op?

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.