Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › C2.0NE chronische hik
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 oktober 2009 om 22:15 #17213139
Heb al een tijdje probleempjes met mijn Astra F. Als hij gewoon koud is dan is er “bijna” niks aan de hand. Naarmate hij warmer word begint hij te hikken net of hij een cilinder mist met ontsteking. Maar geen motorstoringslampje. Als hij goed warm is loopt hij gewoon op 3 cilinders met de geregelde hik uit de uitlaat. Gasgeven bij warme motor resulteert in hikken en stoten. Harder gasgeven is het net of de ontsteking niet op tijd staat. Veel geroggel maar geen power.
Vervangen zijn al:
Bougies en bougiekabels
verdelerkap met rotor
Temp. sensor.
brandstoffilter
Olie met oliefilterDiverse kleppen schoongemaakt en stekkers gecontroleerd
Alles zonder resultaat:cryHELP!!!!!!! Wie weet wat er aan de hand kan zijn.
19 oktober 2009 om 18:03 #17537446Een verstuiver wie niet meewerkt ?
19 oktober 2009 om 19:18 #17537447Zou die dan niet hetzelfde doen bij koude en warme motor?
21 oktober 2009 om 08:24 #17537448bij en koude motor wordt er meer ingespoten, dus merkt je het minder dan als ie warm is en dus minder inspuit.
Ik denk dat het aan een injector ligt.
kan zijn dat ie verstopt is, of een draadbreuk.
21 oktober 2009 om 18:06 #17537449Ga ik daar wel even zoeken. Wat is de beste manier om die injectors te reinigen? Van dat goedje/reiniger in de tank?
22 oktober 2009 om 22:47 #17537450Baat het niet , het schaad ook niet , ik gooi het in een halve of kwart tank.
loopt ie beter ,maar wat jij zegt is voor mij op een of andere manier over slaan.23 oktober 2009 om 08:31 #17537451Tja als overslaan kun je het ook bekijken. Bij warme motor is het stationair gewoon op 3 cilinders lopen. Met optrekken is het pruttelen en bijna niet trekken tot een toerental van 2500/3000. Daarboven doet ie weer een beetje normaal. Als ik dan normaal rijd en wat gas wil bijgeven om in te halen dan is het ook weer pruttelen en niet trekken. Soms ook alleen maar stoten, dus ook weer 1 cilinder missen. Moet dan echt 1 versnelling terug om toeren te maken zodat het een beetje weg is. Word er echt gek van
Ga wel gewoon van die reiniger erin gooien. Zoals je zegt. baat het niet, schaad het niet.
23 oktober 2009 om 12:15 #17537452ploffen uit uitlaat is of je koppakking dood, of iets met je ontsteking.
23 oktober 2009 om 14:31 #17537453Ploffen doet ie niet. Mist gewoon vaak 1 cilinder. Eigenlijk geen vast patroon in dat missen. Hoor hier vaak iets over originele bougies. Denk dat ik dat maar eens ga proberen.
Koppakking denk ik haast ook van niet. Olie en koelvloeistof gewoon netjes op pijl en geen gekke kleuren of andere dingen.
26 oktober 2009 om 21:37 #17537454Hummmzzz
Me maatje heeft ook zoiets gehad toen was het de klep van zijn 4de cilinder ik zou ff compressie test doen.
30 oktober 2009 om 16:55 #17537455dan zou het altijd moeten zijn als dat het geval is.
denk eerder iets electronisch dan mechanisch.
31 oktober 2009 om 19:03 #17537456was mijn gedachten ook Sjoerd
31 oktober 2009 om 19:08 #17537457is ook iets electronish kijk je lambda sonde maar eens na
31 oktober 2009 om 20:01 #17537458Die ook maar eens nakijken dan. Weer iets voor op het lijstje.
Kom er anders wel eentje bij jou ophalen Bjornno;)31 oktober 2009 om 20:08 #17537459die kun je met een lambda meter testen mijn rallyauto had het ook trek de lambda uit en het was gedaan maar ik heb geen lambda meer liggen toch geen goede
31 oktober 2009 om 20:13 #17537460Zal hem morgen eens lostrekken. Kijken wat er dan gebeurt.
31 oktober 2009 om 20:29 #17537461das goed en als het dan nog niet beter is kom je nog maar eens af dan steken we eens een andere kabelboom en computer er in van mijn reserve onderdelen
31 oktober 2009 om 21:47 #17537462Kabelboom heb ik al van je.
31 oktober 2009 om 22:46 #17537463JE HEB MAAAR EEN STUKJE DE HOOFDKABELBOOM HEB IK NOG
22 november 2009 om 15:49 #17537464Gisteren weer aan het zoeken geweest. Helaas nog niet verholpen.
Moest ook even het thermostaat vervangen omdat deze open bleef staan, Nu begint het probleem van het pruttelen enz veel sneller omdat de temperatuur weer sneller oploopt. Ook nog even compressie-test gedaan maar alles gewoon netjes (10.5-11)Iemand nog ideeen wat het probleem kan zijn? Begin nu steeds meer aan een andere motor te denken, word er een beetje hopeloos van.:(
22 november 2009 om 16:03 #17537465hey anders moet je als je in belgie bent eens langs komen met de auto kunnen we er eens na kijken
22 november 2009 om 16:49 #17537466bedankt voor het aanbod. Zal eens kijken wanneer ik er weer ben. En ik ook nog maar de vraag of ie het haalt. Is zo echt bijna niet mee te rijden. Of ik moet met 100-110 km/h die kant op komen.
Trouwens ook al hulp aangeboden gekregen van Sjoerdie. Eens kijken of ik wat met hem kan afspreken. Is niet zo ver van mij vandaan.
23 november 2009 om 21:56 #17537467Morgen maar even langs Sjoerdie:thumbup. Hopen dat hij iets kan vinden.
24 november 2009 om 11:38 #17537468niets gevonden, mar ik denk toch dat het de temp sensor is….
de bougie’s kabels verdeler en rotor zijn nieuw.
al zeker omdat het probleem koud niet aanwezig is.
Ik heb even aangeraden om uit te laten lezen, dan kun je de waardes van alle sensoren ook zien.
Om nu nog meer dingen in het wilde weg te gaan vervangen is in mijn ogen zinloos.
24 november 2009 om 12:13 #17537469Te warme hittegraad bougies gaat ie ook zo doen. Je woont in Cuijk zie ik, anders kom je eens langs, is maar 20 km naar Gendt.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.