C18xel in rekord c ombouw tips.

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD C18xel in rekord c ombouw tips.

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277486
    kadettilac18
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 June 2014

      Hallo,
      Ik heb een rekord c waar ik al 3x kapotte motoren mee heb gehad. Dus nu ben ik helemaal klaar met die cih motoren dat ik nu wat nieuwers en betrouwbaarders in bouwen wil
      . Ik heb wat dingen uitgezocht en moet even weten of dit ook kan.
      Nu heb ik nog een astra f met c18xel staan. Deze auto is verder weg als die voor de apk moet maar is motorisch nog goed. Nu wil ik een koppelingskom met startmotor aan de rechterkant vinden van een 1.8s uit een rekord of manta. Die wil ik aan mijn originele 4 bak monteren als dit kan
      En nu heb ergens gelezen dat de c18xel hetzelfde onderblok heeft als de c20xe en de c20ne en de 1.8s dus dit blok zou ik zo aan de bak schroeven kunnen?. Maar hoe zit het dan met de prise as , koppeling, drukgroep etcetera.
      Iemand die hier ervaring mee heeft en weet hoe of wat?

      #18323699
      commo 67
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 December 2013

        als je al 3X een cih blok erdoor hebt gejaagd denk ik dat je dringend je rijstijl
        moet aanpassen! en of je met een c18xel blok beter af bent is nog maar de vraag… :hmmz
        of gewoon een degelijk cih blok steken en geen gare kan misschien ook helpen!
        :jerry :jerry :jerry

        #18323700
        peter777
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 January 2011

          Ben niet thuis in het ombouwen naar nieuwere type blokken. Maar die gietijzeren CIH blokjes gaan echt niet zo maar stuk. Als je een blok koopt probeer dan de compressie te meten. Eenmaal ingebouwd de oliedruk goed checken. Als die bij koude motor al te laag is dan kan je het oliepomp dekseltje nog aanpassen om de boel weer op peil te krijgen. En voor de rest kwestie van goede koeling en olie.

          Anyways, volgens mij staat er ergens in de krochten van dit forum nog een ombouw van iemand die zo’n blok in een 2 deurs E rekord heeft gehangen. Alleen geen idee waar. Weet nog wel dat het een behoorlijk geklooi was met de koppelingskom en ophanging van de bak. Maar niks is onmogelijk zolang je er maar tijd in stopt natuurlijk :)

          #18323701
          jethro
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 February 2008

            Carterpan van de Manta-B 18S heb je ook nodig = schaars en duur.
            En dan de rest van de onderdelen….
            Uitlaat op links en zo….
            Beter is om een frisse 2.0, kopen, ben je zo klaar binnen een dag.
            En wat nog mooier is….
            Veel goedkoper! :thumb

            Een toerentalbegrenzer is ook een optie voor iemand die al drie ( 3 ) motoren heeft opgeblazen.
            Over welk tijdsbestek praten we? ;)

            Dus motor in/uitbouwen doe je nu met de ogen dicht. ;) king: :agent :jerry :jerry :jerry

            #18323702
            kadettilac18
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 June 2014

              Nou het 1ste blok waar ik hem mee kocht liep opeens vast van het 1 op andere moment. Een 1.9s
              Het tweede blok wat ik in zou bouwen bleek verrote lagers te hebben met onmens veel speling. En het derde blok lekte water bij de olie dus die heb ik eruitgehaald helemaal nagekeken overal nieuwe pakkingen. In elkaar gezet, ingebouwd. Rond gepompt om oliedruk te krijgen. Liep perfect voor een 3 minuten tot ik hem de loods inrij en die weer snoeihard vastloopt. Dag 6 weken werk en 250 euro verder. En dat terwijl bekenden me bij het tweede blok al afraden om er weer van die ouwe meuk in te bouwen en gewoon een nieuw type monteren.
              Nu zag ik dat mijn 1.8 16v dis onsteking heeft dus zit ik ook niet met een rotor in de weg. En mijn carterpan zit de bult aan de goede kant. Nu moet ik alleen zien hoe ik dat blok op de bak monteer. Dus ik moet weten wat voor kom ik gebruiken moet. En hoe ik mijn koppeling/prise as/ etc pas maak. Motorsteunen, uitlaat, kabelboom red ik me wel mee. Als ik hem maar op mijn bak aangesloten krijg daar gaat het me even om. Ik heb ongeveer 3 maand plezier kunnen hebben van deze auto met de 1.9s. De rest heeft altijd kut gelopen of gereden

              #18323703
              Haasje17
              Moderator
                Lid sinds:
                8 September 2009

                De zelfde bak als voor c20xe ombouw nodig.

                #18323704
                kadettilac18
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  29 June 2014

                  Jaa maar de orginele 4 bak laat ik zitten. Ik zoek de koppelingskom welke moet ik precies hebben. En past mijn motor zo op de prise as van de bak etc.??

                  #18323705
                  peter777
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    21 January 2011

                    Domme vraag, maar hebben die latere LE’s en LU systemen ook een toerenbegrenzer? Heb met de GSE met LU systeem een enthousiast ritje gemaakt op een grindpad, en ik merkte geen beperking in toeren iig. Dit was trouwens wel op volledige bedrijfstemperatuur. Je moet dat sperr soms even gebruiken niet waar ;)

                    #18323706
                    Haasje17
                    Moderator
                      Lid sinds:
                      8 September 2009

                      Gewoon een Getrag 240 kopen met juiste bellhousing.
                      Losse zul je zelden tegenkomen of zelf moeten maken.

                      #18323707
                      Anoniem
                        Lid sinds:
                        1 January 1970

                        je zal een toplagertje in de krukas moeten zetten voor je price as

                        is bij een c20xe of c20let ook zo…

                        ik heb nog zo,n 4 bak kom liggen
                        maar die is incl pasplaat voor aan een getrag 265bak…

                        t setje wil ik eigenlijk niet delen
                        setje mag weg voor 250euro

                        mischien niet echt goedkoop
                        maar weet zeker dat t niet de duurste is die je tegenkomt
                        mocht je de delen al vinden ;) ;)
                        let wel prijs is vast want ik bewaar de delen net zo lief voor
                        t geval ik zelf nog eens een xe of let project wil doen….

                        wat ook een optie is
                        dan snijd je de voorste ring af van het vliegwielhuis
                        van de bak uit de astra

                        zelfde doe je met het vliegwielhuis van de 4 bak uit je rekord
                        dan las je die ring van de astra op de kom van de rekord bak

                        kost je in t uiterste geval enkel paar tientjes
                        als je t aluminium laswerk moet uitbesteden…. ;)

                        #18323708
                        kadettilac18
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          29 June 2014

                          Inmiddels kom geregeld voor kratje bier dus we kunnen verder

                          #18323709
                          Anoniem
                            Lid sinds:
                            1 January 1970

                            Das n goeie deal :thumb

                            Zeker als.je.dan.zelf.nog.even helpt
                            Dat.kistje bier te legen :thumb

                            #18323710
                            Boskje
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              26 June 2011

                              @peter777 wrote:

                              Ben niet thuis in het ombouwen naar nieuwere type blokken. Maar die gietijzeren CIH blokjes gaan echt niet zo maar stuk. Als je een blok koopt probeer dan de compressie te meten. Eenmaal ingebouwd de oliedruk goed checken. Als die bij koude motor al te laag is dan kan je het oliepomp dekseltje nog aanpassen om de boel weer op peil te krijgen. En voor de rest kwestie van goede koeling en olie.

                              Anyways, volgens mij staat er ergens in de krochten van dit forum nog een ombouw van iemand die zo’n blok in een 2 deurs E rekord heeft gehangen. Alleen geen idee waar. Weet nog wel dat het een behoorlijk geklooi was met de koppelingskom en ophanging van de bak. Maar niks is onmogelijk zolang je er maar tijd in stopt natuurlijk :)

                              Als je mij bedoeld, is een 20xe. Heb het Carter en motorsteunen van een Rekord e2 18s gebruikt . Koppelingskom is van een manta 18s en een 4bak van een Rekord diesel.
                              Had problemen dat de motorsteunen van mijn E1 diesel recht op de vooras stonden en die op het blok schuin. Zit nu een e2 vooras onder. Motor liep op een vrij programmeer baar motormangment ivm de ontsteking aan de achterkant.

                              Maar deze auto rijd al niet meer met 16v

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.