Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › C18xel in rekord c ombouw tips.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 juli 2016 om 15:49 #17277486
Hallo,
Ik heb een rekord c waar ik al 3x kapotte motoren mee heb gehad. Dus nu ben ik helemaal klaar met die cih motoren dat ik nu wat nieuwers en betrouwbaarders in bouwen wil
. Ik heb wat dingen uitgezocht en moet even weten of dit ook kan.
Nu heb ik nog een astra f met c18xel staan. Deze auto is verder weg als die voor de apk moet maar is motorisch nog goed. Nu wil ik een koppelingskom met startmotor aan de rechterkant vinden van een 1.8s uit een rekord of manta. Die wil ik aan mijn originele 4 bak monteren als dit kan
En nu heb ergens gelezen dat de c18xel hetzelfde onderblok heeft als de c20xe en de c20ne en de 1.8s dus dit blok zou ik zo aan de bak schroeven kunnen?. Maar hoe zit het dan met de prise as , koppeling, drukgroep etcetera.
Iemand die hier ervaring mee heeft en weet hoe of wat?28 juli 2016 om 08:04 #18323699als je al 3X een cih blok erdoor hebt gejaagd denk ik dat je dringend je rijstijl
moet aanpassen! en of je met een c18xel blok beter af bent is nog maar de vraag… :hmmz
of gewoon een degelijk cih blok steken en geen gare kan misschien ook helpen!
:jerry :jerry :jerry28 juli 2016 om 11:13 #18323700Ben niet thuis in het ombouwen naar nieuwere type blokken. Maar die gietijzeren CIH blokjes gaan echt niet zo maar stuk. Als je een blok koopt probeer dan de compressie te meten. Eenmaal ingebouwd de oliedruk goed checken. Als die bij koude motor al te laag is dan kan je het oliepomp dekseltje nog aanpassen om de boel weer op peil te krijgen. En voor de rest kwestie van goede koeling en olie.
Anyways, volgens mij staat er ergens in de krochten van dit forum nog een ombouw van iemand die zo’n blok in een 2 deurs E rekord heeft gehangen. Alleen geen idee waar. Weet nog wel dat het een behoorlijk geklooi was met de koppelingskom en ophanging van de bak. Maar niks is onmogelijk zolang je er maar tijd in stopt natuurlijk :)
28 juli 2016 om 11:43 #18323701Carterpan van de Manta-B 18S heb je ook nodig = schaars en duur.
En dan de rest van de onderdelen….
Uitlaat op links en zo….
Beter is om een frisse 2.0, kopen, ben je zo klaar binnen een dag.
En wat nog mooier is….
Veel goedkoper! :thumbEen toerentalbegrenzer is ook een optie voor iemand die al drie ( 3 ) motoren heeft opgeblazen.
Over welk tijdsbestek praten we? ;)Dus motor in/uitbouwen doe je nu met de ogen dicht. ;) king: :agent :jerry :jerry :jerry
28 juli 2016 om 15:26 #18323702Nou het 1ste blok waar ik hem mee kocht liep opeens vast van het 1 op andere moment. Een 1.9s
Het tweede blok wat ik in zou bouwen bleek verrote lagers te hebben met onmens veel speling. En het derde blok lekte water bij de olie dus die heb ik eruitgehaald helemaal nagekeken overal nieuwe pakkingen. In elkaar gezet, ingebouwd. Rond gepompt om oliedruk te krijgen. Liep perfect voor een 3 minuten tot ik hem de loods inrij en die weer snoeihard vastloopt. Dag 6 weken werk en 250 euro verder. En dat terwijl bekenden me bij het tweede blok al afraden om er weer van die ouwe meuk in te bouwen en gewoon een nieuw type monteren.
Nu zag ik dat mijn 1.8 16v dis onsteking heeft dus zit ik ook niet met een rotor in de weg. En mijn carterpan zit de bult aan de goede kant. Nu moet ik alleen zien hoe ik dat blok op de bak monteer. Dus ik moet weten wat voor kom ik gebruiken moet. En hoe ik mijn koppeling/prise as/ etc pas maak. Motorsteunen, uitlaat, kabelboom red ik me wel mee. Als ik hem maar op mijn bak aangesloten krijg daar gaat het me even om. Ik heb ongeveer 3 maand plezier kunnen hebben van deze auto met de 1.9s. De rest heeft altijd kut gelopen of gereden28 juli 2016 om 15:57 #18323703De zelfde bak als voor c20xe ombouw nodig.
28 juli 2016 om 16:12 #18323704Jaa maar de orginele 4 bak laat ik zitten. Ik zoek de koppelingskom welke moet ik precies hebben. En past mijn motor zo op de prise as van de bak etc.??
29 juli 2016 om 11:16 #18323705Domme vraag, maar hebben die latere LE’s en LU systemen ook een toerenbegrenzer? Heb met de GSE met LU systeem een enthousiast ritje gemaakt op een grindpad, en ik merkte geen beperking in toeren iig. Dit was trouwens wel op volledige bedrijfstemperatuur. Je moet dat sperr soms even gebruiken niet waar ;)
29 juli 2016 om 12:51 #18323706Gewoon een Getrag 240 kopen met juiste bellhousing.
Losse zul je zelden tegenkomen of zelf moeten maken.29 juli 2016 om 15:27 #18323707AnoniemLid sinds:
1 January 1970je zal een toplagertje in de krukas moeten zetten voor je price as
is bij een c20xe of c20let ook zo…
ik heb nog zo,n 4 bak kom liggen
maar die is incl pasplaat voor aan een getrag 265bak…t setje wil ik eigenlijk niet delen
setje mag weg voor 250euromischien niet echt goedkoop
maar weet zeker dat t niet de duurste is die je tegenkomt
mocht je de delen al vinden ;) ;)
let wel prijs is vast want ik bewaar de delen net zo lief voor
t geval ik zelf nog eens een xe of let project wil doen….wat ook een optie is
dan snijd je de voorste ring af van het vliegwielhuis
van de bak uit de astrazelfde doe je met het vliegwielhuis van de 4 bak uit je rekord
dan las je die ring van de astra op de kom van de rekord bakkost je in t uiterste geval enkel paar tientjes
als je t aluminium laswerk moet uitbesteden…. ;)30 juli 2016 om 16:30 #18323708Inmiddels kom geregeld voor kratje bier dus we kunnen verder
30 juli 2016 om 19:25 #18323709AnoniemLid sinds:
1 January 1970Das n goeie deal :thumb
Zeker als.je.dan.zelf.nog.even helpt
Dat.kistje bier te legen :thumb9 augustus 2016 om 18:02 #18323710@peter777 wrote:
Ben niet thuis in het ombouwen naar nieuwere type blokken. Maar die gietijzeren CIH blokjes gaan echt niet zo maar stuk. Als je een blok koopt probeer dan de compressie te meten. Eenmaal ingebouwd de oliedruk goed checken. Als die bij koude motor al te laag is dan kan je het oliepomp dekseltje nog aanpassen om de boel weer op peil te krijgen. En voor de rest kwestie van goede koeling en olie.
Anyways, volgens mij staat er ergens in de krochten van dit forum nog een ombouw van iemand die zo’n blok in een 2 deurs E rekord heeft gehangen. Alleen geen idee waar. Weet nog wel dat het een behoorlijk geklooi was met de koppelingskom en ophanging van de bak. Maar niks is onmogelijk zolang je er maar tijd in stopt natuurlijk :)
Als je mij bedoeld, is een 20xe. Heb het Carter en motorsteunen van een Rekord e2 18s gebruikt . Koppelingskom is van een manta 18s en een 4bak van een Rekord diesel.
Had problemen dat de motorsteunen van mijn E1 diesel recht op de vooras stonden en die op het blok schuin. Zit nu een e2 vooras onder. Motor liep op een vrij programmeer baar motormangment ivm de ontsteking aan de achterkant.Maar deze auto rijd al niet meer met 16v
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.