C18XE word niet warm

Forumindex Forums Techniek 1,8 liter motoren C18XE word niet warm

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    16VCalibra
    Deelnemer

Hallo Allemaal,

Mijn c18xe word niet warm zoals het hoort.. Heb laatst een andere thermostaat erin gezet maar nog steeds hetzelfde probleem! Temperatuur blijft net in het blauwe hangen, zo goed als helemaal koud dus.. Pas als ik minstens een kwartier in de file sta loopt ie naar 90 graden en ook niet meer. Zit nu een 92 graden thermostaat in dus dat kan kloppen.. Maar waarom word ie niet gewoon normaal warm als dat ie zou moeten worden? Waar zou dat aan kunnen liggen? De temperatuursensor of het sensortje die het temperatuur aangeeft op de dash??? Naar mijn idee ligt het verbruik van 1:12 ook veel te hoog en daarvan is 90% nog wel snelweg.. Moet zuiniger kunnen denk ik dan zo.. Me calibra met bijna 400 pk deed nog 1 op 10…

Groetjes Ram

16VCalibra
      Deelnemer

Niemand enig idee??

arnold kadett

ik rij in een astra c18xe
          deze wordt ook niet warm zit ook een goeie thermostaat in
          wordt alleen bij het lang stationair draaien een beetje warm

16VCalibra
          Deelnemer

Heb ik dus ook.. Wat is jouw verbruik dan??

arnold kadett

geen idee een heleboel ik gebruik hem omdat mijn eigen auto donderdag gejat is :wtf :swear
              ik heb er nog niet echt rustig in gereden en hij zuipt enorm hehehehehhe
              ding loopt wel erg hard
              ik cross ook met de c18xe en dan wordtie altijd boven de 100
              ook heb ik een tijd met een astra c18xe station gereden die werdt ook gewoon warm
              snap er ook niks van wat het kan zijn

Haasje17
              Moderator

Ik heb ook een c18xe blok gehad in een astra en liep altijd prima en vrij snel warm. 1 op 12 is gewoon normaal niks om je druk over te maken. Haal je termostaat er eens af en doe kokent water in een bak en koel hem daarna af in koud water en kijk of de thermostaat open en dicht gaat.

16VCalibra
                Deelnemer

Meen je nietttt.. Succes met het terug vinden van je auto! Is wel lekker rap ja maarja hij word alleen niet warm, volgens de meter op de dash dan he..

@arnold kadett wrote:

geen idee een heleboel ik gebruik hem omdat mijn eigen auto donderdag gejat is :wtf :swear
                  ik heb er nog niet echt rustig in gereden en hij zuipt enorm hehehehehhe
                  ding loopt wel erg hard
                  ik cross ook met de c18xe en dan wordtie altijd boven de 100
                  ook heb ik een tijd met een astra c18xe station gereden die werdt ook gewoon warm
                  snap er ook niks van wat het kan zijn

16VCalibra
                  Deelnemer

Hmm ik had wel verwacht dat hij zuiniger als 1 op 12 zou kunnen, vooral op de snelweg.. Mijn c20xe calibra deed zo een beetje 1 op 15 op de snelweg meen ik me te herinnere. Kan ook aan de stroomlijn liggen natuurlijk.. Thermostaat is splinternieuw dus neem aan dat die het goed doet!

@Haasje17 wrote:

Ik heb ook een c18xe blok gehad in een astra en liep altijd prima en vrij snel warm. 1 op 12 is gewoon normaal niks om je druk over te maken. Haal je termostaat er eens af en doe kokent water in een bak en koel hem daarna af in koud water en kijk of de thermostaat open en dicht gaat.

Oenatje
                    Deelnemer

ik heb een c18xe gsi gehad, en die liep tot de 90 en daar bleef ten alle tijden staan.
                      verbruik was 1 op 13/14

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.