Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › c16xel c16xe x16xe
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 juni 2008 om 13:12 #17207242
wat is daar nou het verschil tussen.
ik heb auto met kapotte motor en moet een andere in. is een c16xel astra F.
past een c16xe of x16xe met de c16xel aanbouw delen in? of zijn die motoren compleet anders? of enkel computer/kabelboom spul?
wie maakt me wegwijs in de 1.6 wereld :afro
28 juni 2008 om 15:33 #17413907ik kan je alleen vertellen dat je een nieuwe motor in het gamma heb geflikkerd :D
De C16XEL moet zijn X16XEL
Willem
28 juni 2008 om 17:28 #17413908owh oke :D
28 juni 2008 om 22:01 #17413909C16XE heeft in ieder geval een ander inlaat als de X16XE
die van de C16XE is kunstof van de X16XE van aluminium
De X16XE heeft ook een EGR.
De X16XEL heeft een cilinderk op die gelijk is aan die van de X14XE
dat is hetgeen wat mij is wijsgemaakt tenminste
Willem
7 juli 2008 om 16:58 #17413910en X16XE heeft 106pk
en de C16XE 109pkeen wereld van verschil:hmmz
7 juli 2008 om 16:59 #17413911en X16XE heeft 106pk
en de C16XE 109pkeen wereld van verschil:hmmz
het enigste verschil wat ik weet9 juli 2008 om 20:19 #17413912Zit qua techniek wel veel verschil in.
Complete inlaat is anders.
C16XE – Kunstof inlaat Zonder EGR
X16XE – Alu inlaat
X16XEL – Alu inlaat als X14XE (kleinere doorlaat.De kop van alle 3 de motoren verschillen van elkaar
Willem
12 juli 2008 om 18:35 #17413913dit verschilt alleen van de kop willem?
maar niet qua aansluiting gas rail X16XEL naar X16XE
en wat kan ik dan verwachten met de electronische bende?
13 juli 2008 om 11:06 #17413914injectorrails zijn gelijk.
inlaten verschillen van doorlaat diameter.
Tis wel allemaal te passen qua luchtfitler en zo.
alleen werkt de C16XE met een luchtmassameter en geen Map sensor.
deze zou je eigenlijk met kabelboom en computer moeten overhangen.
of alles van jouw motor overzetten (Inlaat en dergelijke)
13 juli 2008 om 15:25 #17413915Cilinderkop C16XE en X16XE is gelijk, en de kop van X14XE en X16XEL als ik het me goed herinner. maar als je een compleete motor met boom etc haalt. past dat er gewoon in sjoerd.king:
13 juli 2008 om 20:21 #17413916en das nu juist het duurste ben ik bang maar goed de zoek tocht gaat door
19 oktober 2008 om 17:26 #17413917FF oud topic omhoog halen…
Een vriendin van mij heeft een corsa b GSI met x16xe d’r in.
Nu heeft ze een scheur in een cilinderwand. Voor haar ben ik op zoek naar ander blok, of alleen een onderblok. Welke onderblokken passen?
Of iemand toevallig nog een fijn x16xe blokje liggen? :D20 oktober 2008 om 16:34 #17413918origineel gepost door Jambon
FF oud topic omhoog halen…Een vriendin van mij heeft een corsa b GSI met x16xe d’r in.
Nu heeft ze een scheur in een cilinderwand. Voor haar ben ik op zoek naar ander blok, of alleen een onderblok. Welke onderblokken passen?
Of iemand toevallig nog een fijn x16xe blokje liggen? :DHeb nog wel een fijn C16XE blokje liggen.
zet daar je eigen inlaat en uitlaat op en het past op de X16XE kabelboom.
verder zijn deze blokken gelijk.
Willem
22 oktober 2008 om 13:22 #17413919Koppen zijn gelijk, alleen de inlaatpoorten zijn verschillend qua maat.
Onderblokken zijn gelijk, alleen de boring is anders (natuurlijk logisch).
Nokkenassen zijn ook net iets anders tussen de types, maar niet zoveel dat je het gaat merken.Bij een motorswap zou ik de aanbouwdelen gebruiken van de auto zelf en dan gewoon het andere blok+kop erin bouwen.
22 oktober 2008 om 20:31 #17413920Prachtig!!
thnx! Wel een hels karwei met zo’n blok mèt airco in zo’n klein hok…
Maar zal wel weer een leuk leermomentje worden! :afro
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.