Forumindex › Forums › Techniek › Overige motor types › c16xe tikt corsa b
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 oktober 2009 om 14:33 #17213186
hee heren
ik heb een c16xe die tikt en olie
verbruikt. als ik hem start dan
tikt hij tot de 90 graden. dan stopt hij
met tikken.
weet iemand waar ik moet zoeken.
kleppen of nokassenalvast bedankt
18 oktober 2009 om 18:01 #17537869Tikken:
Klepstoters vervuild.
Probeer eens een 2 a 3000km voor verversen een beetje ATF olie in de motor te gooien.
na 2 a 3000km verversen incl filter
en na 5000km nog een keer verversen incl filter.
gebruik dan 5w40 volsynthetische olie
Willem
19 oktober 2009 om 15:18 #17537870heb ik al geprobeert rij nu met 5w40 volsynthetische.
maar ben bang dat de kop eraf moet.
waar kan ik die het beste laten schoon maken
en afpersen. en mischien paar andere
kleppen. olie verbruik komt toch niet viezen
kleppen. ik rij 100km verbruikt hij bijna 1 ltr
en na die 90graden beetje knarsent geliudt dat
komt duidelijk van boven van het blok
daarom dacht ik nokassen.alvast bedankt
19 oktober 2009 om 17:06 #17537871ik denk dat je een groter probleem hebt als alleen kop of nokkenassen.
1 liter op de 100km = heel de straat blauw bij weg rijden.
Willem
20 oktober 2009 om 05:45 #17537872dat klopt onder het rijden ook
als ik op trek5 november 2009 om 20:08 #17537873als je zoveel olieverbruik hebt..
dan is je blok rijp voor de sloop
17 november 2009 om 17:37 #17537874ik heb de cylinderkop eraf gehaalt.
ik heb behoorlijk wat aanslag
olie verbruik was harde klep
rubbers die moet ik ook hebben
ik heb nieuwe klepstoters nodig
weet iemand waar ik dat voor
een leuke prijs kan kopenalvast bedankt
17 november 2009 om 17:41 #17537875Het lijkt me goedkoper om een ander blok erin te lepelen als je het zelf kunt.
17 november 2009 om 18:08 #17537876ander blok heeft veelal dezelfde problemen, dat is het nadeel van deze 16kleppertjes.
Ik heb het koppie ook opgeknapt en dacht met kleprubbers klaar te wezen…
Niks was MINDER WAAR.
zeker als je olieverbruik zo hoog is dat je iedere 100 of 1000km moet bijvullen met een liter olie.
vaak is dan ook het onderblok gaar..
Willem
18 november 2009 om 09:59 #17537877zoveel olieverbruik ligt inderdaad niet alleen aan je kleprubbers…
al zouden deze er niet inzitten dan verbruikt ie nog niet zoveel.
Ik zou je het geld hiervoor besparen en kijken voor een ander blok, of alleen onderblok. en je kop reviseren
je kunt ook een onderblok van een x14xe pakken.
24 november 2009 om 23:45 #17537878of je pakt meteen een c20xe voor hetzelfde geld :jerry
25 november 2009 om 09:31 #17537879Ja, Bart, dan zit ie er nog niet in.
Dan komt er nog een ombouwset naar C20XE bij enzo.
nieuwe pakkingen enzo, de prijs van zo’n ombouw kan aardig oplopen zeg maar.
een ander gelijkt type onderblok (X14XE / X16XE / X16XEL) is wat dat aangaat een stuk voordeliger.
en het is net wat je wil natuurlijk.
Willem
26 november 2009 om 19:29 #17537880hij rijdt alweer olie verbruik is alle minder
en nee nog geen c20xe
will ik wel maar dan koop ik er een bij
en geen getik meer13 december 2009 om 11:19 #17537881me olie verbruik is nog niet top
maar ik kan aan een x16xel onderblok komen
past daar mijn eigen
kop en bak opalvast bedankt
13 december 2009 om 17:39 #17537882Jep dat past wel…
24 december 2009 om 17:54 #17537883kan ik mijn koppeling van c16xe op een x14xe plaatsen
hij is pas 2500km oudalvast bedankt
24 december 2009 om 23:37 #17537884Als je je C16XE vliegwiel overzet wel ja..
Willem
28 december 2009 om 11:23 #17537885kan ik me olie pomp van een c16xe op een x14xe zetten
welke koppaking moet ik gebruiken c16xe of x14xe
welke kop bouten ik moet pakken c16xe of x14xe
cylinder inhoud is toch het zelfdealvast bedankt wim-v6
28 december 2009 om 11:29 #17537886Waarom moet je de oliepomp overzetten??
Pompen zijn Exact gelijk
Kopbouten zijn ook gelijk
Cilinder inhoud scheelt wel tussen deze 2.
de X14XE is een 1.4 16V en is 1389cc
de C16XE X16XE X16XEL is een 1.6 16V en is 1598cc
Willem
28 december 2009 om 18:15 #17537887merk je dat veel dat je onderblok 1.4 16v is
krijg je dan geen problemen met de ontbrandingalvast bedankt
29 december 2009 om 00:13 #17537888je krijgt geen problemen met de ontbranding, alleen zal de auto wel minder gaan presteren..
willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.