C16XE, pakkingen van een X16XE/XEL?

Forumindex Forums Techniek Overige motor types C16XE, pakkingen van een X16XE/XEL?

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    McKaamos
    Deelnemer

OK, ik zat eens wat te speuren naar onderdelen voor een C16XE.
      Die heb ik namelijk in m’n Corsa GSi zitten, en hij verbruikt wat olie. Dat wil ik gaan verhelpen en ik heb een complete set (pakkingen, bouten, waterpomp, D-riem, nieuwe kleppen, etc) gevonden voor een X16XE.
      Nou zat ik al wat te speuren en het enige wat ik kon vinden is dat er wat verschil zit in de inlaat, plus dat de C16XE geen EGR en Secundaire Luchtinjectie heeft.
      De kop zou dus compleet overeenkomen. Klopt dat? Want dan kan ik gewoon die set bestellen en dan ben ik in één keer van het hele zooitje af en kan ik zonder stop doorwerken.

McKaamos
      Deelnemer

Bump! anybody?

wim-v6
        Deelnemer

Klopt inlaat pakking is enige andere, EGR ontbreekt en de inlaat delen zijn met rubbers gekoppeld ipv papieren pakking bij de X16XE.

Willem

McKaamos
          Deelnemer

Ahh top :) dat wou ik even weten. Thanks Wim!

Btw, de inlaatpakking tegen de kop, daar kan ik in princiepe toch gewoon het EGR stukje af snijden dan? Of desnoods los laten flapperen?
            Want het onderste deel van de X16XE inlaat schijnt ook gewoon op de C16XE te passen.

wim-v6
            Deelnemer

klopt

McKaamos
              Deelnemer

Ahh mooi. :)

Dan heb ik nog één vraagje… Want ik weet dat ik op termijn een X16XE inlaat nodig ga hebben. Tenminste, het onderste deel er van.
                Als het goed is heeft die dus een EGR kanaal langzij zitten (bak-zeide als ikhet goed heb) en die loopt dan bij cylinder 4 in. Zit de klep daar voor op het inlaatspruitstuk en moet ik hem daar afdoppen, of zit de klep ergens anders en volstaat het dat hij zichzelf afdopt tegen de kop? Of moet daar dan ook nog weer een plaatje staal oid tegenaan?

wim-v6
                Deelnemer

EGR zelf afdoppen

gaatje van de EGR zit ook in de C16XE cilinderkop (is gelijk aan de X16XE cilinderkop).

Willem

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.