Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › C16XE Achterwielaandrijver
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 augustus 2013 om 15:23 #18139490
Dan kijk je nog steeds maar half want de complete kabelboom zit er nog niet op
kijk maar naar de injectors ;) :jerry5 augustus 2013 om 15:24 #18139491Daar is ook iemand lekker creatief geweest. :D
Heb ondertussen een mooi setje remschijven bij Barry gekocht.
Ziet er netjes uit.10 augustus 2013 om 05:45 #18139492Getrag 18S bak gekocht.
Deze past inderdaad.
Heeft iemand een koppelingshevel voor zo’n bak liggen?
6 november 2013 om 19:36 #1813949328 november 2013 om 21:04 #1813949428 november 2013 om 21:10 #18139495Mooi, ben benieuwd of het goed gaat komen :thumbup
10 januari 2014 om 10:49 #18139496@Hans1991 wrote:
je moet een ohc bak hebben van een omega a die zijn geleverd in de 2.0 en de 1.8 geloof ik, omega b is naar mijn weten altijd hydraulisch..
Sorry even -offtopic >>
@otdh wrote:
R25 en r28 zijn gelijk op t type koppeling na
R25 mechanisch
R28 hydraulischAl moet ik wel toegeven dat ik niet weet of een r25 in n omega a ook aan een cih geleverd is
In dat geval zit de startmotor wel aan de verkeerde kantAlle (D)OHC motoren hebben dezelfde bakpassing met uitzondering van dat nokje idd
In plaats van op het forum te reageren mag je ook wel eens een keer op je whatsapp berichten reageren..
Ik begin me ondertussen aardig opgelicht te voelen… :pukedus ik ben niet de enige die daar last van heeft
19 februari 2014 om 10:49 #18139497nokkenassensor heeft de 8v niet.
bobine ligt op de veerpoot.
kabels zitten er idd niet aan.
21 februari 2014 om 17:35 #1813949821 februari 2014 om 21:39 #18139499Het ergste lijkt achter de rug, de bak passing. Mooi man, ben benieuwd!
18 maart 2014 om 12:12 #18139500Zit er al schot in ? Wanneer gaat de nieuwe aandrijflijn in de Kadett ?
19 maart 2014 om 06:48 #18139501Eigenlijk gaat ie best lekker. Motor, bak, aandrijfas zitten erop.
Nieuw inlaat spruitstuk gemaakt, uitlaat gemonteerd, waterslangen gemaakt, bijna alle bedrading aangesloten.
Het duurt niet lang meer.
Zal binnenkort even een foto plaatsen.
19 maart 2014 om 11:39 #18139502@Kadett68UF00 wrote:
Eigenlijk gaat ie best lekker. Motor, bak, aandrijfas zitten erop.
Nieuw inlaat spruitstuk gemaakt, uitlaat gemonteerd, waterslangen gemaakt, bijna alle bedrading aangesloten.
Het duurt niet lang meer.
Zal binnenkort even een foto plaatsen.
Ok, ben benieuwd.
Hoe heb je de aandrijfas opgelost ? Zelf op maat gemaakt of laten doen ?
19 maart 2014 om 11:46 #18139503Zal er wel mooi uit komen te zien, eindelijk weer eens iets anders als de gebruikelijke C20XE of een CIH blok :)
19 maart 2014 om 18:37 #18139504@InjectTheVenom: dat zat ik ook te denken :D :thumb
19 maart 2014 om 21:37 #1813950520 maart 2014 om 06:29 #18139506@Kadett68UF00 wrote:
Ik heb de aandrijf as zelf iets verlengd. Het was een automaat dus de as was iets te kort maar paste wel in de Getrag.
Ik heb de fotokes van de inbouw ook van fotobucket gezien, ziet er knap en profesioneel uit.
De DP-97-TP heeft dan nu de derde 1600 motor ingepland gekregen.
Is zeker wel een stuk efficienter dan de originele 1.6S.
Zuiniger en lichter dus. Ook al was de 1.6S met automaat ook niet echt traag. Ik heb er nog eens meer als 160 km/h mee gereden. Het is dat ik de afslag niet wilde missen en de max. snelheid daar maar 100 was anders had hij nog wel sneller gekund. Zat nog niet aan de top. Maar veel harder moet je niet gaan, de wegligging werd wel een beetje vaag en de remmen zijn er ook niet echt op berekend.Sucses verder. Kan je er komende lente weer mee cruisen.
Of draait en rijd hij ondertussen misschien al ?
20 maart 2014 om 06:38 #18139507aandrijfas toch wel laten balanceren hoop ik?
20 maart 2014 om 11:00 #18139508leuke ombouw,mooi compact blokje
iedereen doe al de 2 liter 16v.
heb ook al eens manta met 1700 diesel gezien
die had gelijk commentaar,maar ik vind dat gaaf wat anders
20 maart 2014 om 12:02 #1813950920 maart 2014 om 12:18 #18139510@Kadett68UF00 wrote:
Hé oude eigenaar, wat leuk.
Yep,
Ik volg het een beetje.
Computerje netjes aansluiten en wegwerken zeker.
Ruimte zat in ieder geval om iets onder het dashboard te schroeven.
Het is dat ik een C caravan had gekocht anders had ik hem wel overgenomen van mijn vrouw om er iets moois van te maken. Het is nog een redelijk beste Kadett qua carrosserie. Alleen flink wat steenslag en het dak motorkap en achterklepje heeft wat slecht gerepareerde hagelschade. Was al van plan de voor en achterruiten er eens uit te nemen en te repareren. Lekte af en toe een beetje. Had al nieuw setje raamrubbers en pees voor de voorkant gekocht. Maar die is de vorige week gebruikt om de voorruit van de C caravan weer op zijn plek terug te zetten.20 maart 2014 om 13:27 #18139511misschien ga ik nog een keer dieseltje in b kadett stoppen
is toch 40 plus.
ben ook aan het proberen een 5 bak aan een ohv te maken
als dat slaagt lijkt me dat ook erg leuk beetje kietelen.
wellicht op gas,maar dat zijn nog plannen
succes verder
20 maart 2014 om 14:06 #18139512Ja ruimte zat.
Ben aan het knoeien met startonderbreker in de sleutel en brandstofpomp relais.
Er moet een signaal van het dashboard komen (electronische toerenteller) en die moet naar de immobilisator. :???:
Ik moet er maar een keer fris in het weekend aan beginnen, dit soort klusjes lukt niet in een uurtje tussen het werk door. :sleeping
20 maart 2014 om 18:44 #18139513Niet elke X16XE is geleverd met elektronische toerenteller (begint bij 0, de mechanische begint bij 20).
20 maart 2014 om 19:15 #18139514Hmm. de mijne begint bij 0.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.