Forumindex › Forums › Techniek › Overige motor types › C16SE vs. C16SEI
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 februari 2009 om 08:52 #17208737
Goeie moggel,
Wat is het verschil tussen boven genoemde motoren (C16SE vs. C16SEI), behalve dat de I is aangepakt door Irmscher?
Dus verschil qua Nm en kW?
Bewerking kop, ECU, in- en uitlaat, nokkenas, etc?
Zijn onderdelen verder uitwisselbaar, zoals kop, onderblok, kabelboom etc?In welke modellen is de C16SEI geleverd?
mvg,
JohnPS: heb voor de zekerheid topic bij Corsa en Overige motoren gepost.
4 maart 2011 om 12:10 #17464388ik ben ook wel benieuwd wat er anders is,
omdat ik aan het kijken ben voor een 1.6 8v uit astra of corsa.
4 maart 2011 om 18:47 #17464389ik kan alleen vinden dat een c16se 105pk heeft en de sei 102pk maar dat het vermogen wel eerder komt bij een sei?
voor de rest? welke is beter,
4 maart 2011 om 20:03 #17464390C16SE is 101pk, en de C16SEI is 98pk.
De C16SEI is eigenlijk een door irmscher aangepaste E16SE ivm katalysator.
De C16SE is een vernieuwd systeem van de E16SE.
E16SE
E16SE is een Bosch Jetronic systeem met 2 regelkasten.
1 regelkast verwerkt in de luchtweger, dat is de brandstof computer
1 regelkast aan het schutbord, dat is de ontstekings regelcomputerC16SEI
C16SEI is een Bosch motronic systeem met 1 regelkast voor ontsteking en brandstof, deze zit in de auto boven dashboard kastje
C16SE
C16SE is een GM-Multec systeem met 1 regelkast voor ontsteking en brandstof in de auto, deze zijn geleverd met rotorverdeler of met DIS ontsteking.
Willem
5 maart 2011 om 10:19 #17464391E16SE:
C16SEI:
geen normale foto van te vinden.
C14SE C16SE:
Willem
5 maart 2011 om 16:54 #17464392c16sei is beter??
naar welke gaat jouw voorkeur,
5 maart 2011 om 17:33 #17464393Mijn voorkeur gaat naar de E16SE van het 2e type (met MM lampje)
Dat is ook de vlotste van de 3
Willem
5 maart 2011 om 17:50 #17464394maar ik heb E2 op me kenteken staan dus kan dan geen E16se??
wordt het toch maar een c denk ik.
6 maart 2011 om 21:33 #17464395klopt, dan kan je het beste voor de C16SE kiezen, zijn meer onderdelen voor te krijgen.
Willem
12 maart 2011 om 20:28 #17464396zat de c16sei niet standaard in de corsa-a GSI ?
13 maart 2011 om 09:00 #17464397jawel
ik heb dr 1 in mn a gsi hangen…
motor loopt perfect en is zuinig voor wat ik gewend ben
16 juli 2011 om 21:35 #17464398Zijn dit overigens allemaal big-blocks of small-blocks?
Groeten,
Mischa25 juli 2011 om 12:21 #17464399foto van een c16sei:
Ik vond de c16sei een geweldige motor.
126 PK op de bank. Ding ging als de brandweer.Zie ook: http://www.corsa-novatuning.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;
hoe je deze motoren kunt optimaliseren.
@mischa allemaal small block25 juli 2011 om 15:48 #17464400Dank je.
Er zijn toch ook 1.6 big blocks toch? Ik dacht dat er zowel small- als bigblocks geleverd waren. Of vergis ik me nu en was deze diversiteit bij de Kadett het geval? Ik zit zelf niet zo in die kleinere motoren (al zeg ik niet dat die langzamer zijn hoor).
Groeten,
Mischa25 juli 2011 om 17:49 #17464401er is 1 type bigblock geleverd als 1.6 voor zover ik weet.
Deze zat in de ascona…Verder heb ik ze niet gezien…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.