C16NZ van automaat naar handbak, Probleem !!!

Forumindex Forums Techniek Overige motor types C16NZ van automaat naar handbak, Probleem !!!

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    mischa
    Deelnemer

Hallo allemaal,

Omdat de 1.2S in mijn Corsa een beetje vreemde bijgeluiden ging maken, heb ik heb getracteerd op een C16NZ uit een Kadett E met automaat. Het probleem is dat hij niet wil aanslaan. De startmotor draait wel, maar zoals het eruit ziet krijg ik geen vonk en geen brandstof. Er ligt een tank met inwendige pomp onder van een C12NZ. Die zou voldoende brandstof leveren voor de C16NZ.

Ik weet even niet meer waar ik het zoeken moet. Het brandstofpomprelais trekt niet aan. Als ik hier handmatig spanning op zet, werkt het relais wel. Zet ik handmatig spanning op de pomp, hoor ik deze draaien en de brandstof de leidingen vullen.

Ik heb de schakelaar die de P- of N-stand van de bak detecteert al kortgesloten (de zwart-rode en bruine draad). De startmotor draait wel, maar voor de rest gebeurt er bitter weinig.

Ik heb geen diagnosestekker, dus ik kan helaas niets uitlezen.

HELP!!

Groeten,
      Mischa

wim-v6
      Deelnemer

Kloppen alle stroomtoevoeren naar de motor toe?

Willem

mischa
        Deelnemer

Dank je voor je reactie Willem. Ik heb er vanavond nog eens goed naar gekeken en wat bleek? Geen geschakelde plus naar de bobine! Die gelegd en de motor sloeg meteen aan!!

Me very happy.

Groeten,
          Mischa

wim-v6
          Deelnemer

zat ik met mijn 1e gedachten toch goed haha..

willem

mischa
            Deelnemer

Jazeker, maar ik wist het gisteravond echt niet meer. Ik had het helemaal gehad.

Dank je voor het meedenken.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.