c16nz stotterd

Forumindex Forums Modellen Kadett c16nz stotterd

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    knootje

de motor als hij warm is geworden doet hij af en toe stotteren net of ik op drie cilinders rijdt. als ik hem dan uit zet en een minuut of 5 later weer probeer te starten doet hij constant stotteren. ik heb al de bougies vervangen bougie kabels en de verdeler met vonk versterken enz. ik denk dat het in de ecu zit of een of andere sensor niet goed meer. kan je de ecu zelf uitlezen en zo ja hoe?? of moet je er dan mee naar de garage??
      of weet iemand misschien meer van dit probleem.

met vriendelijke groet,

maurice

Vinci
      Deelnemer

Ecu uitlezen kan zelf door een pin kort te sluiten en knippercode uit te lezen. Staat hier ergens op het forum… Heb het zelf nog nooit geprobeerd.

Klinkt inderdaad als gaspotmeter/stappenmotor/ECU probleem…

Meen wel als er iets uitgelezen kan worden moet je eigenlijk al je motormanagement lampje hebben zien branden. Als ik me niet vergis is dat een indicatie die je zowieso moet krijgen, anders valt er geloof ik niet veel uit te lezen.

Je zou eens op een sloop een andere ECU erop kunnen steken om dat uit te sluiten. v/d Braak in Almere heeft er meestal wel een aantal liggen…

Knopjes

Zie ook mijn antwoord op de U2U die je me hebt gestuurd.

Uitlezen zal inderdaad pas iets opleveren als je motorstoringslampje brandt ,als deze werkt ;) of die werkt zie je als je ‘m op contact zet. Brandt het lampje tijdens het rijden niet, dan zal je bij uitlezen geen storing vinden (1 keer lang oplichten, 2 keer kort oplichten van het storingslampje).

Overigens denk ik dat het de bobine is, als het storingslampje niet brandt.

knootje

ja dan zullen we eerst maar even de bobine vervangen.

Vinci
            Deelnemer

Yep, inderdaad bobine….

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.