Forumindex › Forums › Techniek › Overige motor types › C16NZ loopt niet lekker
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 september 2011 om 07:24 #17241807
Heej, heb n probleempje met mn c16nz
Hij loopt opzich niet verkeerd, maar af en toe begint ie ineens op 3 te lopen lijkt t wel, en hij hij zakt ook maar heeeel langzaam trug naar stationair toerental, bleeft meestal ff hangen rond de 1500 rpm
Ontsteking ( delco ) heb ik bijna alles aan vervangen.
Verdelerkap
bougie kabels
bougies
ontstekingsmodule in de verdeler (de ronde versie )warm of koud maakt niks uit, en massa is goed, heb er met de motorwissel (c14nz –> c16nz ) meteen een andere massa aan gehangen, achterkant van het blok naar de bout waar de massa kabel van de accu zit. ( langere bout erdoor en aan de andere kant de massa kabel van de motor met n moer erbij gezet )
Injector kan niet omdat het monopoint injectie is.
Het enige wat mischien zou kunnen is de bobine, wat me sterk lijkt, of in de ontsteking zelf, zitten 2 modules in, 1ronde met 2 kabels waar die ster overdraaid (halgever), en 1 langwerpige zwarte waar ook stekkers aan zitten, die ronde heb ik vervangen want die was rot. Dus dan blijft die zwarte over.
Hij stinkt ook flink naar bezine als je m start of ff stationait laat lopen.Iemand enig idee wat het kan zijn. Gr’s
ff 2 links:
1e is nog niet vervangen
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRvmGjIc4GHYmxG9T7mGI-V0GNfbq1mGpwoY700O34qeemAS5Oq” onclick=”window.open(this.href);return false;
deze is wel vervangen: ( Halgever )
http://shop1.hbase.nl/DbImage.aspx?mediaID=393077&maxheight=350&maxwidth=400&locale=nl-NL” onclick=”window.open(this.href);return false;25 september 2011 om 10:35 #17923369temp sensor
25 september 2011 om 15:54 #17923370je bedoeld die op het inlaat spruitstuk zit met die schuifstekker??
27 september 2011 om 20:35 #17923368Temp sensor vervangen maar nog geen verschil.
Iemand nog n ander idee??Gr’s
28 september 2011 om 17:53 #17923371Niet die met de schuifstekker, die is voor je dashboard. Er zit er nog 1, alleen weet ik even niet waar. Zit met 2 draadjes als het goed is.
28 september 2011 om 20:23 #17923372ja sorry klopt, die heb ik vervangen maar maakt geen verschil, is n originele sensor in gekomen van de de dealer dus die moet goed zijn.
2 oktober 2011 om 12:41 #17923373Update:
Complete ontsteking is vervangen en nou lijkt hett erop dat de motor gewoon te rijk loopt.
Hij ruikt best wel erg naar benzine, iemand een idee wat dat kan zijn???
Egr klep zit aangesloten op de het luchtfilter huis, en verder geen flauw idee waar ik naar moet zoeken
heb ondertussen ook al een andere injector geprobeerd maar ook geen verschil.
Gr’s2 oktober 2011 om 20:00 #17923374heb je die c14nz ecu nog anders die er ff aan om te testen.
2 oktober 2011 om 20:34 #17923375Laatste keer dat ik dit had met mijn C14NZ was mijn ECU stuk…
3 oktober 2011 om 14:55 #17923376is de ecu van n 1.4 hetzelfde als die van de 1.6 dan??
die heb ik zowiezo nog liggen.3 oktober 2011 om 15:22 #17923377Heb ze wel eens zitten bestuderen in de schema’s en voor zover ik kan zien werken ze het zelfde. Je zou de nummers nog eens naast mekaar kunnen leggen, maar ik denk zelfs dat het geen kwaad kan om het gewoon te proberen…
5 oktober 2011 om 19:50 #17923378Heb vandaag de egr klep weer aangesloten zoals die hoort, op het inlaatspruitstuk.
Nou lijkt het weer of mn onsteking nie goed is :(
Heb er n digidash in zitten en als ik van t gas af ga om te schakelen zie ik de toerenteller tussendoor
ineens omhoog schieten, nie veel maar wel genoeg dat je t merk aan de motor.Iemand nog n idee wat het kan zijn, heb de ecu nog nie gewisseld gehad.
6 oktober 2011 om 20:39 #17923379Wat bij die motoren nog wel eens voor koppijn zorgt is de egr, die klep gaat nog wel eens stuk. even afdoppen en kijken wat ie dan doet.
8 oktober 2011 om 16:24 #17923380Egr klep had ik al geprobeerd, maar heb vandaag de complete kabelboom van mn c14nz erin geknoopt, eerst met de ecu van de 1.6 aangesloten maar da werkte niet, kreeg geen vonk. Toen de ecu van de 1.4 eraan gehangen en liep meteen, loopt ook gewoon goed nou maar hij houdt alleen nog n beetje in, iemand n idee welke ecu er dan aan kan hangen.
De ecu die ik bij de 1.6 heb werkt niet om dat de module van de 1.6 in de ontsteking zit en bij de 1.4 los onder de bobine zit.
Hoor het graag, of iemand moet nog n andere optie hebben. Gr’s15 oktober 2011 om 09:08 #17923381Als hij te rijk loopt, kan dan de lamdasonde niet kapot zijn ?
dat hij op 3 cilinders loopt KAN aan de verdeelkap liggen. Maar je moet de bougiekabels ook niet vergeten.
Het zijn simpele dingen die een hoop ellende geven als het niet goed werkt. Daar heb ik zelf ervaring mee.
Heb ook 2 C1.6NZ motoren.
Ik heb hier niet veel kennis van maar wil toch met je meedenken.Rik ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.