C16NZ loopt niet lekker

Forumindex Forums Techniek Overige motor types C16NZ loopt niet lekker

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17241807
    Junior125
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 January 2006

      Heej, heb n probleempje met mn c16nz

      Hij loopt opzich niet verkeerd, maar af en toe begint ie ineens op 3 te lopen lijkt t wel, en hij hij zakt ook maar heeeel langzaam trug naar stationair toerental, bleeft meestal ff hangen rond de 1500 rpm

      Ontsteking ( delco ) heb ik bijna alles aan vervangen.
      Verdelerkap
      bougie kabels
      bougies
      ontstekingsmodule in de verdeler (de ronde versie )

      warm of koud maakt niks uit, en massa is goed, heb er met de motorwissel (c14nz –> c16nz ) meteen een andere massa aan gehangen, achterkant van het blok naar de bout waar de massa kabel van de accu zit. ( langere bout erdoor en aan de andere kant de massa kabel van de motor met n moer erbij gezet )

      Injector kan niet omdat het monopoint injectie is.

      Het enige wat mischien zou kunnen is de bobine, wat me sterk lijkt, of in de ontsteking zelf, zitten 2 modules in, 1ronde met 2 kabels waar die ster overdraaid (halgever), en 1 langwerpige zwarte waar ook stekkers aan zitten, die ronde heb ik vervangen want die was rot. Dus dan blijft die zwarte over.
      Hij stinkt ook flink naar bezine als je m start of ff stationait laat lopen.

      Iemand enig idee wat het kan zijn. Gr’s

      ff 2 links:

      1e is nog niet vervangen
      http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRvmGjIc4GHYmxG9T7mGI-V0GNfbq1mGpwoY700O34qeemAS5Oq” onclick=”window.open(this.href);return false;
      deze is wel vervangen: ( Halgever )
      http://shop1.hbase.nl/DbImage.aspx?mediaID=393077&maxheight=350&maxwidth=400&locale=nl-NL” onclick=”window.open(this.href);return false;

      #17923369
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        temp sensor

        #17923370
        Junior125
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 January 2006

          je bedoeld die op het inlaat spruitstuk zit met die schuifstekker??

          #17923368
          Junior125
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 January 2006

            Temp sensor vervangen maar nog geen verschil.
            Iemand nog n ander idee??

            Gr’s

            #17923371
            Jurgen
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 September 2007

              Niet die met de schuifstekker, die is voor je dashboard. Er zit er nog 1, alleen weet ik even niet waar. Zit met 2 draadjes als het goed is.

              #17923372
              Junior125
              Deelnemer
                Lid sinds:
                25 January 2006

                ja sorry klopt, die heb ik vervangen maar maakt geen verschil, is n originele sensor in gekomen van de de dealer dus die moet goed zijn.

                #17923373
                Junior125
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  25 January 2006

                  Update:
                  Complete ontsteking is vervangen en nou lijkt hett erop dat de motor gewoon te rijk loopt.
                  Hij ruikt best wel erg naar benzine, iemand een idee wat dat kan zijn???
                  Egr klep zit aangesloten op de het luchtfilter huis, en verder geen flauw idee waar ik naar moet zoeken
                  heb ondertussen ook al een andere injector geprobeerd maar ook geen verschil.
                  Gr’s

                  #17923374
                  kiyamizio
                    Lid sinds:
                    5 February 2010

                    heb je die c14nz ecu nog anders die er ff aan om te testen.

                    #17923375
                    Vinci
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 August 2009

                      Laatste keer dat ik dit had met mijn C14NZ was mijn ECU stuk…

                      #17923376
                      Junior125
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        25 January 2006

                        is de ecu van n 1.4 hetzelfde als die van de 1.6 dan??
                        die heb ik zowiezo nog liggen.

                        #17923377
                        Vinci
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          3 August 2009

                          Heb ze wel eens zitten bestuderen in de schema’s en voor zover ik kan zien werken ze het zelfde. Je zou de nummers nog eens naast mekaar kunnen leggen, maar ik denk zelfs dat het geen kwaad kan om het gewoon te proberen…

                          #17923378
                          Junior125
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            25 January 2006

                            Heb vandaag de egr klep weer aangesloten zoals die hoort, op het inlaatspruitstuk.
                            Nou lijkt het weer of mn onsteking nie goed is :(
                            Heb er n digidash in zitten en als ik van t gas af ga om te schakelen zie ik de toerenteller tussendoor
                            ineens omhoog schieten, nie veel maar wel genoeg dat je t merk aan de motor.

                            Iemand nog n idee wat het kan zijn, heb de ecu nog nie gewisseld gehad.

                            #17923379
                            madmax1969
                              Lid sinds:
                              24 November 2007

                              Wat bij die motoren nog wel eens voor koppijn zorgt is de egr, die klep gaat nog wel eens stuk. even afdoppen en kijken wat ie dan doet.

                              #17923380
                              Junior125
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                25 January 2006

                                Egr klep had ik al geprobeerd, maar heb vandaag de complete kabelboom van mn c14nz erin geknoopt, eerst met de ecu van de 1.6 aangesloten maar da werkte niet, kreeg geen vonk. Toen de ecu van de 1.4 eraan gehangen en liep meteen, loopt ook gewoon goed nou maar hij houdt alleen nog n beetje in, iemand n idee welke ecu er dan aan kan hangen.

                                De ecu die ik bij de 1.6 heb werkt niet om dat de module van de 1.6 in de ontsteking zit en bij de 1.4 los onder de bobine zit.
                                Hoor het graag, of iemand moet nog n andere optie hebben. Gr’s

                                #17923381
                                KadAstra-EF
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  24 July 2010

                                  Als hij te rijk loopt, kan dan de lamdasonde niet kapot zijn ?
                                  dat hij op 3 cilinders loopt KAN aan de verdeelkap liggen. Maar je moet de bougiekabels ook niet vergeten.
                                  Het zijn simpele dingen die een hoop ellende geven als het niet goed werkt. Daar heb ik zelf ervaring mee.
                                  Heb ook 2 C1.6NZ motoren.
                                  Ik heb hier niet veel kennis van maar wil toch met je meedenken.

                                  Rik ;)

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.