c14nz wil niet meer starten hellup ,vervangen door c14se ??

Forumindex Forums Techniek Overige motor types c14nz wil niet meer starten hellup ,vervangen door c14se ??

• Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    jopiejo

ik heb een c14nz nou liep deze als een trein gewoon starten en rijden tot van de week toen ging mijn mm lampje branden dus ik m even uitgelezen met de paperclip methode en kwam code 35 naar boven .
      de stappenmotor dus .
      ik zondag nog weggeweest met de auto en toen ik terug kwam even de stappen motor gereinigd , alles weer terug gebouwd en …helemaal niks meer .
      ik vanmorgen een andere gehaald opde slop en die erin gezet maar nog geen geluk .
      precies hetzelfde dus , helemaal niks .
      startmotor draait wel maar hij start niet , ruik wel benzine want dat gooit ie er bij het luchtfilter huis uit volgens mij . heb het gashuis eraf gehaald en schoon gemaakt , alles geen verschil.
      rara hoe kan dit , wie o wie kan me aub helpen .

gr jopie

wim-v6
      Deelnemer

Code 5 bestaat alleen niet.

begint bij 12

Injector kapot??

Willem

jopiejo

sorry was code 35 , heb het veranderd

wim-v6
          Deelnemer

Stationair toerental regelaar, stationair toeretal onjuist / buiten bereik.

willem

jopiejo

ja daarom heb ik de stappenmotor eerst gereinigd toen deed ie niks dus heb er toen een ander ingezet maar nou doet ie nog niks .
              wat kan het dan wezen dat ie zo ineens niet meer start .
              het was altijd starten en lopen , heb een paar manden geleden al de rotor en verdelerkap vernieuwd .
              vind het zo raar dat ie nou ineens niks meer doet na die stappenmotor .

Jurgen
              Deelnemer

vonkt ie nog?

jopiejo

ja hij vonkt , hebben m geprobeert aan te trekken maar geen succes , startmotor eraf gehaald , deed het gewoon . het rare was het leek net of het blok vast stond want we konden m niet door z’n versnelling heen douwen .
                  bougies eruit gedraaid en effe duwen aan de auto bleek dat de cilinder dus bomvol benzine zaten .
                  dat eruit gekregen , bougies wchoongemaakt en effe een stuk aantrekken , hij liep wel maar miet best .
                  veel witte rook uit de uitlaat .
                  we hebben m effe laten lopen en toen sloeg ie weer uit . kregen m ook niet meer aan .
                  morgen maar weer effe de bougies eruit halen en schoonmaken en effe verder kijken hoe het nou kan .
                  hulp en meedenken is altijd welkom !!!!
                  ;)

Jurgen
                  Deelnemer

misschien de injector die blijft hangen?

jopiejo

oke en hoe kan ik dat checken dan , gewoon een ander erin doen ??

opelkadetje
                      Deelnemer

vervang je bobine eens… heb ik ook bij mijn c14nz gehad, bobine was rot.

jopiejo

weet niet wat het was maar het blok is overleden , er is waarschijnlijk met aantrekken een gat in de carter geslagen .
                          dus die doet niks meer .
                          zit een beetje in twijfel wat ik zou doen of een ander blok of wegdoen
                          wil wel een ander blok maar dat moet dan wel plug en play wezen en het liefst wil ik dan een c14se of een c16nz maar weet niet of die er zonder aanpassingen in kunnen .

tijs
                          Deelnemer

volgens mij valt een 16nz er zo in

jopiejo

kan aan een c14se komen kompleet met alles erop en eraan alleen is mijn vraag nu moet ik ook een andere brandstofpomp of kan ik deze gewoon gebruiken van de c14nz?
                              en kan ik dit blok er zo in hangen en de dashboard kabelboom zo aan elkaar klikken of moet er nog wat om gesoldeerd worden ?

;)

wim-v6
                              Deelnemer

moet een benzine pomp op van een multipoint motor op….

Willem

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.