Forumindex › Forums › Techniek › Overige motor types › c14nz Verbouwen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 november 2010 om 22:42 #17228719
Heeft er iemand ervaring hier om n c14nz te voorzien van Multipoint injectie??
Kan nou n kop aankomen van n 1.6GSI
nou heb ik gehoort dat da wel past alleen dat je dan de nokkenas om moet zetten, dus die van de 1.4 erin en nog wat andere kleine aanpassingen zoals de injectors.Of iemand n ander idee of materiaal liggen??
Hoor t graag.
Gr’s4 december 2010 om 14:58 #17762694meteen een 1.6 gsi blokkie erin hangen.
Die blokjes kosten niet de wereld.
Om die punica motoren om te bouwen naar multipoint zou ik niet doen.dit vanwege de volgende punten:
– 200cc minder dan de 1.6 blokkies
– dus te grote injectoren icm de ecu van de 1.6
– werk
– d-riem uitzoekenhaal gewoon een c16se of c16sei (laatste heeft mijn voorkeur) en gaan met die banaan
12 december 2010 om 19:01 #17762695Daar vraag ik toch nie om :P
wil gewoon de 1.4 houden en die aanpakken, vinik veel
mooier om te doen dan weer n andere motor erin hangen.
Had ik er net zo goed mn 16v in kunnen hangen ( vandaag verkocht)Dus heeft er iemand iets waar ik wa aan heb. Gr’s
12 december 2010 om 19:17 #17762696spruitstuk nog nodig ? :P
7 januari 2011 om 09:32 #17762697Electronische ontsteking van een Astra F 1.4 of 1.6 GT erop zetten…
Helpt iets… niet superveel maar kost je de kop ook niet…En anders een BMW turbo erop bouwen… ken iemand die dat ook regelmatig deed op een 1.6… met regelmatig bedoel ik dat de turbo het langer uithield dan het blok… gemiddelde levensduur 2 a 3 maanden
7 januari 2011 om 19:26 #17762698Euhh..
Ligt eraan welke 1.6GSi kop hij heeft.
zowel de E16SE C16SE en C16SEi hebben gewoon een rotor/verdeler erop in de corsa-A
dan is een DIS plaatsen van de Astra-F / Corsa-B C14SE / C16SE motoren geen mogenlijkheid
Willem
7 januari 2011 om 20:24 #17762699Weer wat geleerd… Maar als ‘t bij hem wel kan… hoeveel meer vermogen krijg je ervan ???
7 januari 2011 om 20:39 #17762700niks
tis gewoon een ander systeem.
De een heeft Rotor verdeler, en de ander heeft DIS (Direct Ignition System).
Dit laatste is meer voor de emissie dan voor de prestaties.
Willem
9 januari 2011 om 16:47 #17762701Rob-Epe wrote:En anders een BMW turbo erop bouwen… ken iemand die dat ook regelmatig deed op een 1.6… met regelmatig bedoel ik dat de turbo het langer uithield dan het blok… gemiddelde levensduur 2 a 3 maandendan deed hij iets niet goed,
:agent9 januari 2011 om 16:49 #17762702[rquote=1818179&tid=137351&author=Junior125]Daar vraag ik toch nie om :P
wil gewoon de 1.4 houden en die aanpakken, vinik veel
mooier om te doen dan weer n andere motor erin hangen.
Had ik er net zo goed mn 16v in kunnen hangen ( vandaag verkocht)Dus heeft er iemand iets waar ik wa aan heb. Gr’s[/rquote]
nee je vraagt er niet om,
maar ik gaf je wel een serieus advies..Ben hier al vaker mee bezig geweest.
Maar goed je moet doen wat je niet laten kunt..Ik geef alleen aan wat een mooiere oplossing zou zijn zonder dat je kapitalen kwijt bent
17 januari 2011 om 16:06 #17762703Ja da snap ik wel kerel, maar heb al genoeg met 16v gespeeld en wil de corsa in principe zo origineel mogelijk houden vandaar dat ik de 1.4 laat hangen en die n beetje aan wil passen.
Ondertussen nog iemand ideen??
Gr’s
17 januari 2011 om 19:38 #17762704maar ik heb het niet over een 16v..
ik had het over de 1.6 8v…..Aangezien de krukas anders is van de c14nz en het dus lastiger is om met je d-riem zooi uit te komen zou ik dus ook het onderblok pakken van een c16se of c16sei.
Of je moet op zoek naar een c14se.
Dan kun je je c14nz wel makkelijk ombouwen naar 1.4 multipoint injectie aangezien de krukas van de c14nz en de c14se wel gelijk is en je ook qua d-riem etc goed uitkomt.15 februari 2011 om 18:01 #17762705c14se kop monteren krijg je dan 82pk?
15 februari 2011 om 18:41 #17762706icm kabelboom, ecu, inlaat van de c14se etc zou dat aardig in de buurt moeten komen.
Ombouw naar c14se is een optie om redelijk te doen..Alleen koppel blijft niet fantastisch
15 februari 2011 om 18:43 #17762707dat zoek ik nou net:D dan maar 1,6je ofzo,
me 14nz heeft een dipje erin als ik bij het stop licht wil weg rijden geef ik meer gas motor gaat langzamer,
na ontsteking afstellen is het minder geworden nog niet naar me zin, -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.