c14nz Verbouwen

Forumindex Forums Techniek Overige motor types c14nz Verbouwen

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17228719
    Junior125
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 January 2006

      Heeft er iemand ervaring hier om n c14nz te voorzien van Multipoint injectie??
      Kan nou n kop aankomen van n 1.6GSI
      nou heb ik gehoort dat da wel past alleen dat je dan de nokkenas om moet zetten, dus die van de 1.4 erin en nog wat andere kleine aanpassingen zoals de injectors.

      Of iemand n ander idee of materiaal liggen??
      Hoor t graag.
      Gr’s

      #17762694
      corsaboy
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        meteen een 1.6 gsi blokkie erin hangen.
        Die blokjes kosten niet de wereld.
        Om die punica motoren om te bouwen naar multipoint zou ik niet doen.

        dit vanwege de volgende punten:

        – 200cc minder dan de 1.6 blokkies
        – dus te grote injectoren icm de ecu van de 1.6
        – werk
        – d-riem uitzoeken

        haal gewoon een c16se of c16sei (laatste heeft mijn voorkeur) en gaan met die banaan

        #17762695
        Junior125
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 January 2006

          Daar vraag ik toch nie om :P
          wil gewoon de 1.4 houden en die aanpakken, vinik veel
          mooier om te doen dan weer n andere motor erin hangen.
          Had ik er net zo goed mn 16v in kunnen hangen ( vandaag verkocht)

          Dus heeft er iemand iets waar ik wa aan heb. Gr’s

          #17762696
          BlackSapphire
            Lid sinds:
            4 July 2009

            spruitstuk nog nodig ? :P

            #17762697
            Rob-Epe
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 August 2005

              Electronische ontsteking van een Astra F 1.4 of 1.6 GT erop zetten…
              Helpt iets… niet superveel maar kost je de kop ook niet…

              En anders een BMW turbo erop bouwen… ken iemand die dat ook regelmatig deed op een 1.6… met regelmatig bedoel ik dat de turbo het langer uithield dan het blok… gemiddelde levensduur 2 a 3 maanden

              #17762698
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                Euhh..

                Ligt eraan welke 1.6GSi kop hij heeft.

                zowel de E16SE C16SE en C16SEi hebben gewoon een rotor/verdeler erop in de corsa-A

                dan is een DIS plaatsen van de Astra-F / Corsa-B C14SE / C16SE motoren geen mogenlijkheid

                Willem

                #17762699
                Rob-Epe
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 August 2005

                  Weer wat geleerd… Maar als ‘t bij hem wel kan… hoeveel meer vermogen krijg je ervan ???

                  #17762700
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    niks

                    tis gewoon een ander systeem.

                    De een heeft Rotor verdeler, en de ander heeft DIS (Direct Ignition System).

                    Dit laatste is meer voor de emissie dan voor de prestaties.

                    Willem

                    #17762701
                    corsaboy
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004
                      Rob-Epe wrote:
                      En anders een BMW turbo erop bouwen… ken iemand die dat ook regelmatig deed op een 1.6… met regelmatig bedoel ik dat de turbo het langer uithield dan het blok… gemiddelde levensduur 2 a 3 maanden

                      dan deed hij iets niet goed,
                      :agent

                      #17762702
                      corsaboy
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        [rquote=1818179&tid=137351&author=Junior125]Daar vraag ik toch nie om :P
                        wil gewoon de 1.4 houden en die aanpakken, vinik veel
                        mooier om te doen dan weer n andere motor erin hangen.
                        Had ik er net zo goed mn 16v in kunnen hangen ( vandaag verkocht)

                        Dus heeft er iemand iets waar ik wa aan heb. Gr’s[/rquote]

                        nee je vraagt er niet om,
                        maar ik gaf je wel een serieus advies..

                        Ben hier al vaker mee bezig geweest.
                        Maar goed je moet doen wat je niet laten kunt..

                        Ik geef alleen aan wat een mooiere oplossing zou zijn zonder dat je kapitalen kwijt bent

                        #17762703
                        Junior125
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          25 January 2006

                          Ja da snap ik wel kerel, maar heb al genoeg met 16v gespeeld en wil de corsa in principe zo origineel mogelijk houden vandaar dat ik de 1.4 laat hangen en die n beetje aan wil passen.

                          Ondertussen nog iemand ideen??

                          Gr’s

                          #17762704
                          corsaboy
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            maar ik heb het niet over een 16v..
                            ik had het over de 1.6 8v…..

                            Aangezien de krukas anders is van de c14nz en het dus lastiger is om met je d-riem zooi uit te komen zou ik dus ook het onderblok pakken van een c16se of c16sei.

                            Of je moet op zoek naar een c14se.
                            Dan kun je je c14nz wel makkelijk ombouwen naar 1.4 multipoint injectie aangezien de krukas van de c14nz en de c14se wel gelijk is en je ook qua d-riem etc goed uitkomt.

                            #17762705
                            kiyamizio
                              Lid sinds:
                              5 February 2010

                              c14se kop monteren krijg je dan 82pk?

                              #17762706
                              corsaboy
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                30 June 2004

                                icm kabelboom, ecu, inlaat van de c14se etc zou dat aardig in de buurt moeten komen.
                                Ombouw naar c14se is een optie om redelijk te doen..

                                Alleen koppel blijft niet fantastisch

                                #17762707
                                kiyamizio
                                  Lid sinds:
                                  5 February 2010

                                  dat zoek ik nou net:D dan maar 1,6je ofzo,

                                  me 14nz heeft een dipje erin als ik bij het stop licht wil weg rijden geef ik meer gas motor gaat langzamer,
                                  na ontsteking afstellen is het minder geworden nog niet naar me zin,

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.