Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › c14nz slaat af, stationair te hoog en schommelt
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 maart 2013 om 11:34 #18116068
maar de slangen zitten wel aan de juiste nippels?
en nog iemand die weet wat en of er aan het ene lege nippeltje moet? :)en dat gekke ding achter t spatbord kan ik wel gewoon uit de lus halen door de vacuum slangen die er heen gaan met elkaar te verbinden toch??
of is dat geen lus?20 maart 2013 om 12:29 #18116069Ik zou die slang die naar de koolstoffilter (blauwe cirkel) afdoppen.
De paars kan je ook afdoppen. Die rode zou goed moeten zitten, die gaat naar het luchthuis ter carterontluchting.
20 maart 2013 om 13:56 #18116070ok :D nah dan dop ik die 2 gewoon af.
ik zag dat t magische oog van de accu niet groen is, terwijl hij wel goed meet.. ook bij laden een dikke 14,5v. nah kan misschien niks zijn maar had er toch nog 1 staan die past dus die heb ik vanacht maar even opgeladen en doe ik er zo in.
ik ga ook nog even de benzineslang loshalen en kijken of hij wel een beetje mooie straal spuit.
ik verdenk de pomp stiekem al van het begin niet genoeg druk te leveren.. ook hapert ie altijd al bij lage benzinestand en bochten.
en ik heb toch nog een astra gsi pomp liggen. misschien probeer ik die er ook nog even in.. kost niks en ja kan je krijgen :)http://kadettturbo16.free.fr/forum/GSITURBO16/Corsa/Photo%20039m.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
wat is dat ijzeren kapje die er links wel en rechts niet op zit?? moet dat er op? het zit gewoon los namelijk..ook ga ik zo nog even een gaskleppositiesensor en stappenmotor van een sloopcorsa afhalen en die proberen.
men blijft bezig. :P20 maart 2013 om 15:19 #18116071Ik lees net in een soortgelijk topic over een astra c14nz die ook schommelt met zijn toerental, en die ook het koolstoffilter heeft afgedopt.
In dat topic zegt Willem dat als je gaskleppositiesensor stuk is, dat er dan continue benzine wordt ingespoten.
Ik zei hier al dat als ie stationair loopt zonder filterhuis, dat je dan continue een laagje benzine op de gasklep ziet liggen.
Is dat normaal? Of is dat wat Willem bedoelde?Oh en had ik al gezegd dat ik er zaterdag morgen mee naar zuid frankrijk ga rijden?? :jerry :P
De derde keer in hetzelfde dorpje skieen voor de corsa. :D20 maart 2013 om 18:31 #18116072@kaneelschep wrote:
ik zag dat t magische oog van de accu niet groen is, terwijl hij wel goed meet.. ook bij laden een dikke 14,5v. nah kan misschien niks zijn maar had er toch nog 1 staan die past dus die heb ik vanacht maar even opgeladen en doe ik er zo in.
Dat de spanning goed is (ook bij laden) zegt nog niks over de accu. Je zou wel eens de spanning kunnen meten tijdens het starten, of auto op contact, lampen aan en kijken of hij snel omlaag duikt. Duikt hij binnen aanzienbare tijd onder de 12V dan is het niet goed.
20 maart 2013 om 21:12 #18116073Die astra gsi brandstofpomp niet monteren! Dat is 3bar tov 0,75bar! Gaat niet goedkomen :p
21 maart 2013 om 06:45 #18116074nee?? :) oh..ik dacht juist lekker veel druk :P
maar da trekt t arme singlepoint dingetje niet??
das jammer.. hij was ook eigenlyk voor met de c20ne ;)21 maart 2013 om 09:13 #18116075Voor zoveel druk is de drukregelaar van de inspuiting gemaakt, die knapte bij mij destijds ook :P Verzoop constant de motor daardoor
Start die van jou ook pas na 4 keer rond gaan? Mijn 1.4 heeft volgens mij nu echt exact dezelfde symptomen als de jouwe :P Ik zal dit weekend eens een hoop delen wisselen met een andere (heb alles 5 x liggen ofzo :D)
21 maart 2013 om 11:30 #18116076:) Ok dan laat ik hem er maar uit :D
Ja de auto start pas na een keer of 5 rond gaan. Heeft ie eigenlijk altijd al gedaan.Ik heb net gaskleppositiesensor, mapsensor en stappenmotor gewisseld. En de twee slangetjes afgedopt zoals hierboven besproken.
De stappenmotor van de sloop heeft een ander puntje wat ie in het gasklephuis duwt. Maar ook toen ik de goede punt op de ander overzette was er geen verschil.
Gaskleppositiesensor gaf helemaal geen verschil.
Maar met andere mapsensor wilde ie wel een beetje beter aanblijven.
Toen ben ik eronder maar weer eens wat gaatjes dicht gaan smeren met wat gungum.
zometeen weer eens even rijden. Kijken of er nog iets veranderd is.1 april 2013 om 07:18 #18116077de auto heeft me weer goed heen en weer gebracht naar les sybelles in zuid frankrijk. dit was alweer de derde keer naar dat zelfde dorp met deze auto.
hoe liep ie? :)
tja.. als je koud start, doet ie het nu altijd. met sneeuw erop en -5 sleutel omdraaien zonder gas te geven en na ongeveer 6keer rond loopt ie 1700toeren en zakt dan langzaam naar de duizend. blijft prima lopen, zelfs tot de fan aangaat en langer.
ga je eenmaal rijden blijft ie het ene moment zonder te laag te zakken mooi rond de 1000 hangen als je je gas loslaat. En het andere moment zakt ie er steeds lager onder en na een keer of 3 omhoog gecorrigeerd te hebben loopt ie zo laag dat ie uitvalt.
er is geen pijl op te trekken wanneer. wegens murphy iig altijd als het niert handig is ;)
ik reed gemiddeld 500km met 34 liter met eigenlijk continue 5200 toeren. dan rijdt ie net 125 in zn 4.
wat een pokkeherrie maakt over 1100km kan ik je zeggen.
34liter omdat ik nooit meer dan dat kan tanken. want dan gaat ie in bochten naar links (en heuvelaf heb ik nu gemerkt) al bokken en uitvallen.
dan zit de meter ook nog niet in het rood. als ie dan uitvalt start ie meestal ook niet meer.
ik dacht dat er een 40l tank in zit met een paar liter (4ofzo) reserve.valt daar iets van te zeggen?? de auto moet toch gewoon ook die laatste liters bijna 10l kunnen gebruiken?
Goed of niet… :) ik was portemoneegewijs altijd van de tank nogal leegrijden in alle autos die ik had. zeker op lange ritten als deze..
En meestal tankte ik dan meer liters dan dat de tank groot was. (reserve niet meegeteld)
Maar ik heb nog nooit een auto gehad waarbij bochten of hellingen invloed hadden terwijl er nog zoveel inzat.
Er moet eigenlijk nog ongeveer 9liter inzitten. theoretisch goed voor nog 100km! dat lijkt mij erg veel om niet aan te kunnen zuigen…2 april 2013 om 10:49 #18116078Die pokkeherrie weet ik alles van :D
een genot is het als je er een f10 5 bak onder zet :wub
normaal praten met elkaar op de snelweg, en iets minder verbruik :D3 april 2013 om 14:51 #18116079Jaa tuurlijk. :D 5bak was lekker geweest. Maar ik doe niks heftigs meer als versnellingsbakken vervangen aan die motor :)
Als ie eruit gaat, blijft ie eruit en komt mijn 2l gsi blok er in. Ik heb alles ervoor klaar. Het moet alleen even goed weer en vakantie worden en ik moet nog een rottende bmw 2002 automaat van de oprit kwijt..Dit geknutsel is alleen maar om hem rijdend te houden zodat mijn vriendin er enigzins betrouwbaar mee weg kan.
Maandag de pomp eruit gehaald en de slang naar benzinefilter vervangen. Die was enigzins uitgedroogd en gaar. Ik wilde eigenlijk meteen alle slangetjes daar vervangen maar ik had alleen nog maar 10mm slang en die maat slangeklemmen waren net op :P
Ook zat het rubber tussen de pomp en zijn framepje niet helemaal lekker. Zit nu weer goed strak tegen elkaar aan waardoor de pomp ook ietsje lager komt volgens mij.
Nu even zien hoe ie rijdt. En daarvoor heb ik weer eerdergenoemde vriendin. :) Die is er vandaag mee weg naar werk en nog niet terug :D3 april 2013 om 15:53 #18116080zolang je geen telefoontje krijgt is alles ok :thumb
hier is de verdeling net zo, alleen mag ik geen c20ne er in leggen :jerry3 april 2013 om 20:52 #18116081aaah ze komt altijd wel goed thuis. :D
hier mag dat dus wel.. maar ze moet er wel gewoon mee naar werk kunnen ;) dus echt veel momenten om het te doen zijn er niet.
net als om aan de auto te sleutelen.. zo sta ik dus regelmatig met een zaklamp in mn bek in het donker te pielen.
maar aaaach. je rijdt goedkoop of niet. :Diig :)
de auto is vandaag dus niet afgeslagen en heeft prima gewerkt. ik heb er net ook nog even mee gereden en hij liep inderdaad zonder problemen.
ik juich echter liever niet te vroeg :)
dus ik kijk het even aan wat er de rest van de week gebeurt.4 april 2013 om 18:12 #18116082Vandaag is de auto weer niet uitgevallen en rijdt hij volgens mijn vriendin ook gewoon lekkerder.
Ook met de benzinemeter net in het rood ging hij nog niet raar doen bij bochten.
Klinkt positief! :D
Ook dat hij op vakantie ongeveer 1 op 14 reed vond ik al erg prettig! dat zal wel door die nieuwe temperatuur sensor komen :DNog een fotootje van de corsa in de sneeuw voor het chalet. Het is de bult sneeuw aan de rechterkant ;)
8 april 2013 om 17:49 #18116083Auto is niet meer zomaar afgeslagen en rijdt nog steeds prima.
Ik denk dat ik veel eerder de pomp er even uit had moeten halen… Blijkbaar zat het rubber tussen de pomp en houder toch goed in de weg..
Altijd blijven bij wat je als eerste denkt is dus maar weer eens bevestigd.. :D
Nah. Ik ben iig blij dat ie het weer normaal doet. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.