C14nz schokt/bokt bij gas los laten

Forumindex Forums Modellen Corsa C14nz schokt/bokt bij gas los laten

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17239107
    thijs1
      Lid sinds:
      16 November 2010

      Hallo,

      Mijn corsa heeft een probleem wat naar mijn idee steeds iets erger lijkt te worden.
      Wanneer ik rijd en ik laat het gas los zonder de koppeling in te trappen dan bokt/stoot de motor/hele auto een stel keer om vervolgens verder uit te rollen.
      In z’n 1e en 2e versnelling is het probleem het duidelijkst, dan heb je echt het idee dat je bij iemand in de auto zit die voor het eerst met een koppeling om gaat. Maar nu begin ik ook in de overige versnellingen meer te merken.
      Ook wanneer ik vervolgens weer hervat met gas geven stoot het blok ook nog een keer of twee om dan weer normaal door te rijden.
      Wie heeft een idee wat dit kan zijn aangezien het nu wel erg hinderlijk begint te worden?
      De stappenmotor heb ik gisteren schoon gemaakt maar daar word het ook niet beter van.

      M.v.g.
      Thijs

      #17894509
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        > Valse lucht:
        – meestal voetpakking van gasklephuis lek
        – kontroleer vacuum slangen
        – kontroleer MAP sensor

        > Vervuilde gaslklep:
        – reinigen met remmenreiniger
        – stappenmotor + huis renigen met remmenreiniger

        > EGR (indien aanwezig is deze vacuum gestuurd)
        – haal deze is los en maak m gangbaar

        Willem

        #17894510
        thijs1
          Lid sinds:
          16 November 2010

          Kijk dat is een overzichtelijk lijstje van wat ik kan checken :D
          Echter ben ik nog niet helemaal thuis in het sleutelen aan automotoren dus even een paar vraagjes nog:
          Wat betreft de valse lucht, hoe controleer ik dit en om welke slangen gaat het hier, is daar een plaatje van oid?

          De gasklep is gewoon het deel/ijzeren plaatje wat je ziet als je die zwarte behuizing met die twee grote kruiskopbouten er af haalt?
          Stappenmotor had ik al gedaan.

          De egr, die zit rechts naast je stappenmotor eveneens vast met enkele torx boutjes toch?
          Hoe maak je deze gangbaar, is dit hetzelfde soort schoonmaken als de stappenmotor (remmenreiniger en wd40)?
          En kan ik hierbij nog iets verkeerd doen? (bij de stappenmotor trok ik de helft er bijvoorbeeld uit wat volgens mij niet helemaal de bedoeling was, ging gelukkig wel weer terug :p )

          #17894511
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            valse lucht:

            Koop een bus remmenreiniger bij de bouwmakrt of onderdelen boer.

            spuit dat rnd het inlaat bij draaiende motor.

            reageert ze erop, dan heb je valse lucht

            > Inlaat, dat is niet de ingaande buis van de luchtfilterbak, maar dat ding achterop de motor waar de paddestoelvormige deksel op zit, die laat je dan ook zitten…

            Willem

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.