Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › C14NZ problemen
- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 24 januari 2025om 20:51 door Bram04.
-
AuteurBerichten
-
24 december 2024 om 22:16 #18556218
Goeiendag allemaal ik heb al een aantal jaren een Corsa b uit 94 met een c14nz motor erin deze heeft echter nooit mooi gelopen schokt en stotterd een beetje start koud ook slechter heeft op alle bougiekabels netjes vonk en geen doorslag heb ook nog een Astra f uit 95 met een x16sz en die loopt veel mooier in vergelijking met mijn Corsa ik heb de benzinepomp en filter al vervangen dus in de brandstof toevoer zit het probleem niet mischien een sensortje maar wellicht durft iemand al een diagnose te stellen alvast bedankt.
25 december 2024 om 17:51 #18556230Heb je de vacuümslangen nagelopen? Als daar een lek zit kan dat invloed hebben.
25 december 2024 om 19:24 #18556233<p style=”text-align: left;”>Hoi ja heb alle leidingen nagelopen met een rook dedector geen lekkage,s heb wat onderzoek gedaan en kwam een oud forum bericht tegen met ongeveer dezelfde problemen en die had de MAP sensor kapot dus ik ga dat eens proberen</p>
9 januari 2025 om 11:36 #18556476heb even gerommeld stappenmotor is los map sensor is vervangen heb geen vacuum lekken/vonk overslag start wel iets beter maar loopt nog niet mooi stationair hij schommelt heel licht in toeren en lijkt niet het goede mengsel te krijgen motorstorings lampje brand nu ook moet ik nog uitlezen met de paperclip methode ik verwacht nu zelf de koelvloeistof temp sensor ondanks dat hij op het daschboard wel de goede waarde aangeeft iemand anders al eens ooit deze problemen gehad met een c14nz ?
10 januari 2025 om 15:42 #18556494Anders de rotor testen? Bij mij was die vochtig waardoor het niet soepel liep.
22 januari 2025 om 09:46 #18556675Update ben er weer even mee bezig geweest rotor en verdelerkap zijn goed . MAP sensor van een goedlopend exemplaar erop gezet geen verschil . Als ik nu vol gas geef is er niemand thuis.smoort/kakt behoorlijk in en krabbelt daarna langzaam weer Op . Compressietest gedaan zit tussen 11/12 bar . Even proberen of een andere injector wat kan betekenen heb er nog eentje liggen van een C16NZ zal wellicht verschil in zitten ? .KV tempratuursensor zou ook nog een mogelijke boosdoener kunnen zijn heb ik gelezen . Als iemand een suggestie heeft laat het gerust weten !! gr bram
24 januari 2025 om 13:24 #18556723KVS temp sensoren zijn er 2 uit me hoofd, 1 voor de meter en 1 voor de ecu.
Als die laatste niet goed meer is dan krijg je ook vreemde zaken.
En de injector kan je laten ultrasoon reinigen en opbrengst meten.24 januari 2025 om 20:51 #18556729Heb er weer even mee gerommeld koelvloeistof temp sensor zijn er idd 2 eentje voor de radiateur ventilator en ene voor de ecu die heb ik vervangen maar helaas geen verschil injector van een c16nz erin gezet helaas ook geen verschil ben nu een beetje radeloos stappenmotor lijkt ook goed te werken gasklep blijft stil staan ook als hij onregelmatig loopt mischien de stationair regelaar nog ?? benzine filter en pomp zijn al vernieuw dus dat zou goed moeten zijn ontsteking gedeelde is al volledig nagemeten en dus uitgesloten mischien weten de echte oude rotten in de Opel wereld nog raad ? alvast bedankt gr Bram
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.