C1 hoe airbag lampje uit

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum C1 hoe airbag lampje uit

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    dappie
    Deelnemer

Heren,

Ik heb het airbag lampje branden, nu heb ik de opcom er al aan gehad maar hij staat er niet in als fout code, ik kan hem
      Dus niet wissen, is er een manier voor hoe je dit wel kunt doen ?
      Ik heb de stuur airbag er uit gehad maar voor ik dat deed heb ik de accu poolen ff los gehaald (voor de veiligheid) want je weet
      Maar nooit, ook heb ik al diverse filmpjes bekeken hoe dit te doen maar heb tot nu toe niets kunnen vinden, wie weet er raad.

Vr,gr, jac.

dappie
      Deelnemer

Ik heb de OP-Com er toch nog eens aan gehangen en in carrosserie gezocht, Airbag gevonden en de foutcodes zijn:

B0012 – 0D ontsteking circuit bestuurders airbag fase 1 weerstand te hoog blokken gemeten: 8,2 ohm
        B0013 – 0D ontsteking circuit bestuurders airbag fase 2 weerstand te hoog blokken gemeten: 8,2 ohm

Wat te doen….
        Gr.Jac

Anoniem

Accupolen los, 10 minuten wachten, airbag los en stekkers opnieuw goed controleren. Maak ze even los en plaats ze opnieuw. Geel op geel paars op paars(logisch). Retour plaatsen en dan pas je accu er weer op. laat even weten of t lukt.

dappie
          Deelnemer

Hoi lynx84, heb ik net gedaan, het lampj gaat ff uit en meteen weer aan, maar nu zij m’n vrouw net, ik ben wel gisteren
            Ff te hard achter uit gegaan met de passagier stoel, en aan gezien er in de voor stoelen ook airbag zitten, kan het misschien
            Zijn dat onder 1 van de stoelen een stekker een slecht contact heeft ? Dat schiet me net te binnen, dan zou dat zelfde
            Lampje daar misschien ook van gaan branden, of zit ik nu totaal mis ?

Vr,gr, jac.

Anoniem

Lijkt me sterk. Je kan de zwarte stekker onder je stoel even controleren. Schuifje opzij en lostrekken. Wederom accu eraf

Anoniem

Lees echter net op Vectra c forum dat bij abrupte beweging deze stekker inderdaad de oorzaak kan zijn.

dappie
                Deelnemer

Als het zondag nog wat word kijk ik ff naar bij de stoelen, hopen dat dat het is.

Vr,gr, jac.

dappie
                  Deelnemer

Nog een gelukkig nieuwjaar en de bestede wensen voor iedereen hier op het forum voor 2017

Vr,gr, jac.

Opeltje17
                    Deelnemer

Zit hem niet in je stoel stekker, dan krijg je andere code’s.

Haal je stuur airbag er nog eens uit denk dat daar een stekker niet goed zit.

Hij geeft ook duidelijk bestuurders airbag aan.

dappie
                      Deelnemer

Opeltje17, ik heb afgelopen zaterdag nog eens m’n airbag er uit gehad, de stekkers op de airbag daar kun je niet fout
                        Mee, paars op paars/ geel op geel, en als je de airbag er uit heb zit er nog een klein stekkertje (4draads) wat er
                        Maar op 1 manier in kan, dat zit ook goed, ook heb ik geen draad breuk kunnen ondekken.
                        Maar wat ik nog vragen wou is over dat stuur lint, is dat voor je cruisecontrol of voor de radio bediening op het stuur of
                        Je airbag ? Het zwarte kastje heb ik er ook af gehad om na te kijken of er vuil (stof) of in gebrande contacten waren maar
                        Zo op het oog zag het er goed uit, weetje misschien waar de interface van de cc zit, daar zit bij mij een functie storing in,
                        Tenminste dat zegt m’n opcom,(p-1565-71) maar kan niet ontdekken waar die nou moet zitten.

Vr,gr, jac.

taner32
                        Deelnemer

Airbag ecu is misschien kapot

dappie
                          Deelnemer

Yes heb het voor mekaar, het airbag lampje is uit, ik heb m’n airbag er vanmiddag er weer uit gehaald, en het stuur verweiderd,
                            En toen weer (2e keer) dat zwarte kastje los geschroefd waar je stuur lint in zit met je richting aanweiser hendel en ruiten
                            Wisser hendel, in dat zwarte kastje zit een printplaat die je voorzichtig los moet halen, als je die er uit heb en je kijkt
                            In het zwarte kastje dan zie je 8 kopere dunne pennetjes zitten 4 lange en 4 korte, deze komen van het stuur lint af en vallen
                            In hele kleine gaatjes, de 8 pennetjes moeten wel goed recht staan, de 4 korte zijn niet zo,n probleem maar de lange moet je
                            Goed controleren want aan de andere kant van de printplaat zitten 2 Chrome klemmetjes waar de 4 pennetjes voor langs moeten,
                            Je moet de klemmetjes iets in drukken willen de pennetjes er langs gaan, bij mij zaten er 2 niet goed met gevolg dat m’n airbag
                            Lampje bleef branden, als je de printplaat terug geplaatst heb dan kun je alle 8 pennetjes zien zitten, dat is eigenlijk een
                            Controle voor je zelf of het goed zit, ik heb het zwarte kastje weer terug geplaatst vast geschroefd, stuur er weer op,
                            Airbag er weer in gedrukt, accu weer aan gesloten, en het contact aan gezet, het lampje gaat dan aan (denk ter controle) en
                            Doofd dan, dus al met al heb ik weer wat geleerd.

In iedergeval wil ik jullie bedanken voor de tips.

Vr,gr, jac.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.