Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › C1 hoe airbag lampje uit
- Dit onderwerp bevat 11 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 januari 2017om 17:20 door dappie.
-
AuteurBerichten
-
31 december 2016 om 14:08 #18335996
Heren,
Ik heb het airbag lampje branden, nu heb ik de opcom er al aan gehad maar hij staat er niet in als fout code, ik kan hem
Dus niet wissen, is er een manier voor hoe je dit wel kunt doen ?
Ik heb de stuur airbag er uit gehad maar voor ik dat deed heb ik de accu poolen ff los gehaald (voor de veiligheid) want je weet
Maar nooit, ook heb ik al diverse filmpjes bekeken hoe dit te doen maar heb tot nu toe niets kunnen vinden, wie weet er raad.Vr,gr, jac.
31 december 2016 om 15:30 #18336002Ik heb de OP-Com er toch nog eens aan gehangen en in carrosserie gezocht, Airbag gevonden en de foutcodes zijn:
B0012 – 0D ontsteking circuit bestuurders airbag fase 1 weerstand te hoog blokken gemeten: 8,2 ohm
B0013 – 0D ontsteking circuit bestuurders airbag fase 2 weerstand te hoog blokken gemeten: 8,2 ohmWat te doen….
Gr.Jac31 december 2016 om 16:46 #18336005AnoniemLid sinds:
1 January 1970Accupolen los, 10 minuten wachten, airbag los en stekkers opnieuw goed controleren. Maak ze even los en plaats ze opnieuw. Geel op geel paars op paars(logisch). Retour plaatsen en dan pas je accu er weer op. laat even weten of t lukt.
31 december 2016 om 18:06 #18336010Hoi lynx84, heb ik net gedaan, het lampj gaat ff uit en meteen weer aan, maar nu zij m’n vrouw net, ik ben wel gisteren
Ff te hard achter uit gegaan met de passagier stoel, en aan gezien er in de voor stoelen ook airbag zitten, kan het misschien
Zijn dat onder 1 van de stoelen een stekker een slecht contact heeft ? Dat schiet me net te binnen, dan zou dat zelfde
Lampje daar misschien ook van gaan branden, of zit ik nu totaal mis ?Vr,gr, jac.
31 december 2016 om 20:27 #18336015AnoniemLid sinds:
1 January 1970Lijkt me sterk. Je kan de zwarte stekker onder je stoel even controleren. Schuifje opzij en lostrekken. Wederom accu eraf
31 december 2016 om 20:28 #18336016AnoniemLid sinds:
1 January 1970Lees echter net op Vectra c forum dat bij abrupte beweging deze stekker inderdaad de oorzaak kan zijn.
1 januari 2017 om 01:42 #18336019Als het zondag nog wat word kijk ik ff naar bij de stoelen, hopen dat dat het is.
Vr,gr, jac.
1 januari 2017 om 12:11 #18336024Nog een gelukkig nieuwjaar en de bestede wensen voor iedereen hier op het forum voor 2017
Vr,gr, jac.
1 januari 2017 om 20:36 #18336048Zit hem niet in je stoel stekker, dan krijg je andere code’s.
Haal je stuur airbag er nog eens uit denk dat daar een stekker niet goed zit.
Hij geeft ook duidelijk bestuurders airbag aan.
2 januari 2017 om 20:57 #18336102Opeltje17, ik heb afgelopen zaterdag nog eens m’n airbag er uit gehad, de stekkers op de airbag daar kun je niet fout
Mee, paars op paars/ geel op geel, en als je de airbag er uit heb zit er nog een klein stekkertje (4draads) wat er
Maar op 1 manier in kan, dat zit ook goed, ook heb ik geen draad breuk kunnen ondekken.
Maar wat ik nog vragen wou is over dat stuur lint, is dat voor je cruisecontrol of voor de radio bediening op het stuur of
Je airbag ? Het zwarte kastje heb ik er ook af gehad om na te kijken of er vuil (stof) of in gebrande contacten waren maar
Zo op het oog zag het er goed uit, weetje misschien waar de interface van de cc zit, daar zit bij mij een functie storing in,
Tenminste dat zegt m’n opcom,(p-1565-71) maar kan niet ontdekken waar die nou moet zitten.Vr,gr, jac.
6 januari 2017 om 16:33 #18336317Airbag ecu is misschien kapot
6 januari 2017 om 17:20 #18336322Yes heb het voor mekaar, het airbag lampje is uit, ik heb m’n airbag er vanmiddag er weer uit gehaald, en het stuur verweiderd,
En toen weer (2e keer) dat zwarte kastje los geschroefd waar je stuur lint in zit met je richting aanweiser hendel en ruiten
Wisser hendel, in dat zwarte kastje zit een printplaat die je voorzichtig los moet halen, als je die er uit heb en je kijkt
In het zwarte kastje dan zie je 8 kopere dunne pennetjes zitten 4 lange en 4 korte, deze komen van het stuur lint af en vallen
In hele kleine gaatjes, de 8 pennetjes moeten wel goed recht staan, de 4 korte zijn niet zo,n probleem maar de lange moet je
Goed controleren want aan de andere kant van de printplaat zitten 2 Chrome klemmetjes waar de 4 pennetjes voor langs moeten,
Je moet de klemmetjes iets in drukken willen de pennetjes er langs gaan, bij mij zaten er 2 niet goed met gevolg dat m’n airbag
Lampje bleef branden, als je de printplaat terug geplaatst heb dan kun je alle 8 pennetjes zien zitten, dat is eigenlijk een
Controle voor je zelf of het goed zit, ik heb het zwarte kastje weer terug geplaatst vast geschroefd, stuur er weer op,
Airbag er weer in gedrukt, accu weer aan gesloten, en het contact aan gezet, het lampje gaat dan aan (denk ter controle) en
Doofd dan, dus al met al heb ik weer wat geleerd.In iedergeval wil ik jullie bedanken voor de tips.
Vr,gr, jac.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.