Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › c1.8nz riem vastgelopen wat nu? probleem gevonden lees iets
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 november 2010 om 12:09 #17229036
hoi,even een vraag over een opel vectra 1.8 van 1994 met spanrol,de auto starte vanmorgen gewoon en ineens viel hij uit met weer proberen te starten steeds een harde tak te horen ,vervolgens distributiekap eraf gehaald en gekeken en zie ik met starten dat de riem overslaat ,dus oftewel spanrol of waterpomp kaduuk denk ik maar de vraag is bij deze motor valt alles gewoon stil zoals bij de oude motoren of gaan van dit type wel de kleppen kapot graag jullie reaktie,bvd
28 november 2010 om 12:11 #17766730zal toch kop loshalen worden om te kijken wat de schade is
als je mazzel hebt, zijn de verbrandingskamers van de c18nz groot genoeg dat de kleppen de zuigers niet raken.
als alles mooi recht is, spanrol, waterpomp en distririem vervangen en de boel terug op tijd zetten.als je pech hebt, motor swap of andere auto kopen.
28 november 2010 om 13:20 #17766731Bij de C18NZ treedt gelukkig geen motorschade op als de distributieriem kapot gaat. De kleppen raken de zuigers namelijk net niet.
Dus met een nieuw distributiesetje ben je klaar.28 november 2010 om 13:44 #17766732Zeker de waterpomp mee vervangen!
Is bijna altijd de oorzaak bij deze motoren dat de distributieriem springt!
Een beetje klemmen bij het starten is genoeg!
Grtz, John28 november 2010 om 15:10 #17766733Vandaar ook distributiesetje: daar zit alles, dus ook een nieuwe waterpomp, bij.
28 november 2010 om 18:00 #17766734in een distriset is geen waterpomp mee geleverd.
set is niks meer dan een distririem + span en geleide rollen.
Willem
28 november 2010 om 23:06 #17766735hey iedereen bedankt inmiddels verder gezocht en probleem gevonden het uitstekende nokje van het tandwiel van de nokkenas is over dus oftewel de riem heeft te strak gezeten of er was al een beschadiging
28 november 2010 om 23:38 #17766736Of je nokkenas geen smering gehad en vast geslaan.
heb het een keer getroffen,door een vastzittende plunjer in de oliepomp,waardoor de nokkenas te weinig smering kreeg bovenin,door een te lage oliedruk.
Nokkenas op 1 lager”schaal” vastgelopen,en toen ook het pinnetje in de nokkenas afgebroken.Denk ook eerlijk gezegd,dat het niet komt door een te strakke riem,omdat ik denk dat dan eerder het lager van je waterpomp kapot loopt,dan dat het pinnetje van je nokkenas afbreekt.
Maar dat is mijn mening… -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.