C1.6XE 1994 hydraulische of mechanische klepstoters?

Forumindex Forums Techniek Overige motor types C1.6XE 1994 hydraulische of mechanische klepstoters?

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 26 tot 29 (van in totaal 29)
  • Auteur
    Berichten
  • #17999059
    trashmetal
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 February 2007

      veel mensen hebben afkeer tegen de 1.6 16v motoren maar hebben vaak zelf nooit met een gekietelde x16xe gereden
      de c20xe is voor velen de maatstaaf, wat daar onder zit is poep
      heb zelf beide gehad en ben dus niet bevooroordeeld
      kan je vertellen dat je mij met een vrij standaard c20xe bij langena niet bijhoud
      zelf dacht ik eerst dat je tot de 180 pk kon gaan zonder aanpassen, maar het is zelfs boven de 200
      speur zelf de info van dbilas maar op je hoeft mij niet te geloven hoor ;)

      #17999043
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Ik verafschuw deze motoren niet op hun prestaties..

        een GOED LOPENDE Corsa met X16XE motor met (lexmaul spagetti, mantzel box, Open systeem vanaf de kat, blijft een Astra-2.0 GSI 16V lekker voor tot de 1.6 16V bij 220km/u de begrenzer in vliegt in 5

        Alleen de Bouwkwaliteit laat wat te wensen over..

        Willem

        #17999064
        trashmetal
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 February 2007

          dit heeft te maken met de klepsteelrubbers die drogen uit vanwege de hitte
          maar een oliekoeler vertraagd dit slijtageproces
          alles bij mekaar opgeteld is het voor mij persoonlijk de beste keuze
          hou nogal van trappen en toeren maken, en dat wil ie wel :D
          en trap ik em kapot voor gemiddeld 250 eu heb ik een ander blokkie :D

          #17999070
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Nope, meestal zijn het niet de klepsteelrubbers die dit olieverbruik veroorzaken, de meeste hebben het probleem wat mijn 1600 heeft, Dat is PUUR slechte bouwkwaliteit, zwakke cilinderwanden, en habbibabbbie zuigerveren!!!

            Bij mij zitten nieuewe kleprubbers op, en kan nog iedere 800km een liter olie vullen!!

            Hij rookt dan ook Bij belasting (zie je goed in de spiegel in het donker), en Rookt niet na LAAAAANNNNNNGGGGGGGGGGGGGGGGGG Stationair draaien, helemaal niks!!!

            Willem

          4 berichten aan het bekijken - 26 tot 29 (van in totaal 29)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.