Forumindex › Forums › Techniek › Overige motor types › C1.6XE 1994 hydraulische of mechanische klepstoters?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 februari 2012 om 15:03 #17247058
Hallo, ik ben Olmez uit Zaandam en dit word mijn eerste topic.
Gelijk om te beginnen heb ik een vraag?
Het gaat hier om een Corsa b uit 1994 het is een Gsi 1.6 16v!
Nou was ik nokkenassen aan het bestellen maar kreeg de vraag te horen of het om hydraulische klepstoters ging of om een mechanisch type…Nou vraag ik me af welke type ik heb?
Kunt iemand mij vertellen welke type ik heb en of hoe ik hier het makkelijkst achter kom?26 februari 2012 om 22:23 #17999065Hydraulische..
Mechanisch kan je alleen later erin zetten, die moet je ook laten stellen… mechanisch doe je alleen als je heel ver wil gaan met tunen..
willem
27 februari 2012 om 21:39 #17999066Heel erg bedankt voor je uitleg Wim…
vergt dat veel aanpassing of plug and play en is dat te doen door een garage bedrijf of moet het er eentje zijn die zicht heeft gespecialisseerd in tuning enz.groet,
27 februari 2012 om 21:40 #17999067Dit zou ik zeker door iemand laten doen die er verstand van heeft…
Willem
7 maart 2012 om 20:09 #17999063weten jullie toevallig iemand die verstand heeft van ouderwets tunen om zo te zeggen!!! want tegenwoordig zie ik alleen maar op internet chiptuning bedrijven en bijna geen echte tuners!!! tot mijn verbazing maar 2 kunnen vinden. Ik zoek iemand die ervaring heeft met tunen en die voor mij tegen betaling natuurlijk mijn c16xe blok wilt tunen.
Iemand die het als hobby doet om wat bij te verdienen!7 maart 2012 om 21:47 #17999055Ik zou wel een beetje normale nokkenassen doen voor op de straat..
Of koop.een mantzel.powerbox die kan je met een Beetje handigheid zelf monteren(zoekfunctie)
en dan ga je merkbaar harder.Sent from my GT-I9001 using Tapatalk
8 maart 2012 om 02:15 #17999051Een lexmaul ram induction kit heb ik en een chip goed voor 25 pk
Extra! Maar ik wil veel meer dan 25pk!Ik wil rally rijden met 1.6 motor dus grotere motor inbouw is geen optie!
Geen bedrijf of particulier die motoren tunen zoals het hoort???
8 maart 2012 om 06:49 #17999050Lexmaul weggooien en een mantzel dbilas of crooke powerbox pakken die zijn veel beter
een Lexmaul maakt nog steeds gebruik van dat onnodig lange inlaat traject
spaghetti spruitstukje er op met dikke group n of a pijp naar achter (katloos)
versnellingsbak pakken met een short ratio, plat vliegwiel er op
oliekoelertje er op is beter voor de kopen knallen maar! king:
8 maart 2012 om 06:54 #17999049P.s. dat loopt ongeveer zo king:
[youtube:1szsjozn]http://www.youtube.com/watch?v=yef7-wdML6c&feature=youtu.be[/youtube:1szsjozn]
hij is nog niet helemaal klaar maar ben in de buurt :D8 maart 2012 om 06:58 #17999044Dan alles op de bank afstellen met e85:grin:
Sent from my GT-I9001 using Tapatalk
8 maart 2012 om 07:28 #17999047eerst nog een electrisch superchargersysteem ontwikkelen king:
8 maart 2012 om 13:12 #17999069@trashmetal wrote:
Lexmaul weggooien en een mantzel dbilas of crooke powerbox pakken die zijn veel beter
een Lexmaul maakt nog steeds gebruik van dat onnodig lange inlaat traject
spaghetti spruitstukje er op met dikke group n of a pijp naar achter (katloos)
versnellingsbak pakken met een short ratio, plat vliegwiel er op
oliekoelertje er op is beter voor de kopen knallen maar! king:
wat gaat mij deze veranderingen opleveren ik ben ook bereid om mijn motor uit elkaar te halen wat ik hoogst waarschijnlijk ga doen. want ik wil intern ook veranderingen verichten aan de motor en niet met alleen aanbouwdelen.
zoals wat kan er intern veranderd worden ik wil tegen de 200 pk aanzitten!!!
8 maart 2012 om 13:14 #17999068@kiyamizio wrote:
Dan alles op de bank afstellen met e85:grin:
Sent from my GT-I9001 using Tapatalk
wat is een e85?
8 maart 2012 om 20:15 #17999054@olmez wrote:
@trashmetal wrote:
Lexmaul weggooien en een mantzel dbilas of crooke powerbox pakken die zijn veel beter
een Lexmaul maakt nog steeds gebruik van dat onnodig lange inlaat traject
spaghetti spruitstukje er op met dikke group n of a pijp naar achter (katloos)
versnellingsbak pakken met een short ratio, plat vliegwiel er op
oliekoelertje er op is beter voor de kopen knallen maar! king:
wat gaat mij deze veranderingen opleveren ik ben ook bereid om mijn motor uit elkaar te halen wat ik hoogst waarschijnlijk ga doen. want ik wil intern ook veranderingen verichten aan de motor en niet met alleen aanbouwdelen.
zoals wat kan er intern veranderd worden ik wil tegen de 200 pk aanzitten!!!
deze veranderingen brengen je rond de 140 a 150 pk, wil je naar de 200 heb je aan andere nokkenassen niet genoeg
dan zul je toch moeten denken aan een turbo of supercharger
ongeblazen krijg je er denk ik rond de 180pk uit8 maart 2012 om 20:41 #17999046Ik heb altijd al een supercharger gewild zo een Eaton! Weten jullie iemand die dit tegen betaling wil bouwen in mijn auto…
8 maart 2012 om 22:04 #17999062Tegen betaling een supercharger er op bouwen!! dat gaat niet zomaar zoals er een dynamo op zetten
Denk aan andere zuigers voor de compressie verhouding te verlagen.
Sterkere drijfstangen.Vermeld eerst een wat je richt budget is wat je uit wil gaan geven.
Sent from my GT-I9001 using Tapatalk
8 maart 2012 om 22:08 #17999060Er is hier iemand die er mee schijnt rond te rijden op stock internals (haasje17)
of het project 100% geslaagd is weet ik niet….8 maart 2012 om 22:18 #179990582000 euro had ik in mijn gedachte! wat ik uit wil geven puur motorisch
8 maart 2012 om 22:19 #17999057stock terminals?? betekenis?
8 maart 2012 om 22:20 #17999056blokje poep origineel :D
8 maart 2012 om 22:28 #17999053Grappig :wtf
8 maart 2012 om 23:09 #17999052meer dan 200 pk uit een vrij standaard 1.6 16v is best grappig te noemen :jerry
hij heeft er geloof ik een eaton m45 op zitten :D10 maart 2012 om 22:06 #17999048met 2000 euro kom je niet zomaar aan de 200 pk hoor. Ga alsjeblieft even flink veel lezen, er is een hele boel te vinden op het internet over het tunen van motoren. Wil je echt richting de 200 pk, dan kom je op kop aanpassen, andere nokkenassen, andere zuigers, andere drijfstangen, throttlebody’s, programmeerbare computer etc etc. En dat red je echt niet met 2 rooitjes
11 maart 2012 om 12:13 #17999045@*Jurgen* wrote:
met 2000 euro kom je niet zomaar aan de 200 pk hoor. Ga alsjeblieft even flink veel lezen, er is een hele boel te vinden op het internet over het tunen van motoren. Wil je echt richting de 200 pk, dan kom je op kop aanpassen, andere nokkenassen, andere zuigers, andere drijfstangen, throttlebody’s, programmeerbare computer etc etc. En dat red je echt niet met 2 rooitjes
ik zou indd maar eens beter gaan lezen over de x16xe c16xe………….. :thumbdown
13 maart 2012 om 15:07 #17999061hey bedankt voor de reacties, maar ik merk dat er sommige mensen zich beledigd voelen als je met een vraag komt over hoe je een motor ongeblazen op kan voeren en voor een budget van 2000 euro naar richting de 200pk.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.