Forumindex › Forums › Techniek › Overige motor types › c1.6sei tunen.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 maart 2009 om 11:41 #17446793
origineel gepost door Van het Ende Customs
maar waar het omgaat is het een aanrader om .18.. zuigers te monteren of gewoon ori te laten.
Als ik me het goed herinner wil jij graag “goedkoop” tunen?
In dat geval kan je waarschijnlijk net zo goed geld steken in een grotere motor inplaats van deze aan te passen.
26 maart 2009 om 14:51 #17446794nou ja, goedkoop is een groot woord
(maar ik heb topic niet gestart ( degene die ‘m gestart heeft heeft motor al niet meer, RIP)
Project kost altijd veel, maar tis leuk als het binnen de perken blijft.
En we willen graag 1.6 houden.2 april 2009 om 21:16 #17446795origineel gepost door Corsa_GSi
Beetje overbodige post wat je nu doet IMHO.
Had er zelf al een beter antwoord op gegeven
:sleeping-offtopic Wat is IMHO -offtopic
Aangezien onze zoektocht naar een GSI C16SE(I) niet echt vlot, zat ik over iets anders na te denken.
Het klopt toch dat de blokken van E16SE, C16SE en C16SEI gelijk zijn op spruitsyukken en injectie na?
Als we nou dubbele carburateurs erop zetten icm een scherpe nokkenas, spagetti en licht vliegwiel? iemand zo een idee op hoeveel PK je dan ongeveer komt? Wat zal ongeveer het verbruik zijn bij normaal gebruik? Welke carb adviseren jullie, dellorto, weber, solex of …? Maat 40 de juiste keuze?4 mei 2009 om 20:57 #17446796Ik heb een tijdje geleden op een buitelands forum is een paar topics gelezen over een c16se(i) met sportieve nokassen en carburateurs. Het meeste met 40’ers zat zo rond de 130 PK met een scherpe nokas. Eentje had 45’ers en ongeveer 140 PK. Deze hadden wel allemaal gepoorte cilinderkoppen. Anders haal je dat vermogen niet. En je kan het beste ook de compressie iets verhogen. Maar reken wel op een flink brandstofverbruik als je carburateurs hebt i.c.m een snelle nokas
5 mei 2009 om 05:24 #17446797origineel gepost door Van het Ende Customs
-offtopic Wat is IMHO -offtopic
Als we nou dubbele carburateurs erop zetten icm een scherpe nokkenas, spagetti en licht vliegwiel? iemand zo een idee op hoeveel PK je dan ongeveer komt? Wat zal ongeveer het verbruik zijn bij normaal gebruik? Welke carb adviseren jullie, dellorto, weber, solex of …? Maat 40 de juiste keuze?
IMHO engelse afkorting voor In My Humble Opinion (Naar Mijn Bescheiden Mening)
Hoeveel vermogen je krijgt is natuurlijk altijd koffiedik kijken….
nokkenas, spaghetti, carbs : 120-130 pk “ongeveer”
Carburateurs: Altijd voor Weber of Dellorto kiezen, Solex is ook goed, maar iets lastiger om daar iemand voor te vinden voor het afstellen (andere sproeiers enzo)
40 mm, groter moet je niet gaan voor een 1600 denk ik. En 40 mm is ook een gangbare maat.6 mei 2009 om 21:14 #17446798carb’s erop is jammer geld.
met de orginele motor kun je al 126 pk halen (maha bank) en heb er een uitdraai van..Dus gewoon motor orgineel houden.
eventueel andere nokkenas erin met een chip op maat en goed uitlaat systeem12 april 2010 om 20:23 #17446799Voor de cross kun je ook rustig 45 webers er achter knopen, maar 40 is handiger zeker als je die van een peugeot 205 rally pakt die hebben een venturi van 38, dan kun je met snelle nokkenas 145 pk halen, bij een brandstof verbruik van 1 op 6
Die van mij kan ik op 10 liter 1 manche rijden Heb 12 liter tank
de baan is gemiddeld 800 mtrmaar hij mag ook te eten hebben toch.
moet je wel zorgen dat er goeie mengbuizen in zitten en niet die standaard milieu buizen.27 juli 2010 om 21:04 #17446800als je er dagelijks mee wil rijden zijn TB’s een betere optie. Verbruik bij normaal gebruik ligt veeeeeeeeeeeel lager dan webers
hier rijd er 1ne rond met webers op vectra a en verbruikt 19L Ik met de corsa op normaal gebruik 8 a 9 liter met TB’s dus het verschil in aankoopprijs verdien je op een jaar terug met het verbruik van benzine
het zijn wel beide C20XE motoren
29 juli 2010 om 07:47 #17446801Ja maar ook met TB’s ligt het eraan hoe de zooi afgesteld staat anders maakt het ook niet zoveel uit,
Wat ook werkt zijn motorfiets carbs die kun je ook aardig zuinig afstellen ik ken iemand met een Polo die is zuiniger met 4 mikuni’s dan met de orginele carb.29 juli 2010 om 08:08 #17446802Het verbruik met mijn motorcarbjes valt me opzich niet tegen, maar hij lust wel wat.
hoeveel die verbruikt durf ik niet zeker te zeggen, maar zuinig is ie iig niet. Mischien als ik hem arm afstel, maar dat wordt hem ook niet, zie je terug in het vermogen en het motortje vind dat ook niet lekker.
29 juli 2010 om 15:32 #17446803mijne staat ook niet op zuinig afgesteld maar op zoveel mogelijk vermogen zodat i nog net safe draait
greetz
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.