C0800-03 Systeemspanning te laag

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum C0800-03 Systeemspanning te laag

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    kleinegee
    Deelnemer

Sinds vrijdag fout melding in de auto, met de Op-Com uitgelezen en foutmelding C0800-03. Nu kwam deze op in het abs systeem. even gaan rijden met de op-com aangesloten en kan geen storing zijn in de abs sensors. voltage naar mijn idee niet te laag 11.6 V en sensoren geven allemaal de juiste snelheid aan.
      De foutmelding resetten heeft geen zin komt gelijk weer terug.
      nu ben ik het volgende tegen gekomen op het net verder zitten er geen foutcodes in.

The voltage at the control unit input (terminal 15 ) is less than 9.5 V .
      Above conditions must be fulfilled for at least 0.5 s .
      Vehicle speed is greater than 6 km/h (4 mph) ja
      or
      The voltage at the control unit input (terminal 15 ) is less than 9.0 V .
      Above condition must be fulfilled for at least 0.5 s .
      Effect:
      The ABS function is locked.
      The system telltale is switched on.
      maar ok dit bij opel finland
      C0800
      Device Power #1 Circuit Malfunction 03 Filtered Battery Voltage Out of Range
      kan het dan ook de accu zijn?

speaker
      Deelnemer

Als je rijdt , mag ie wel tussen de 13 a 14,5V zitten.

Als je motor uit is , dan rond de 12V ( mss 11,nogwatVolt )

yentl5552

accu moet 12,6 volt hebben als hij vol is en al een poosje ongebruikt is. [ dus niet als je de auto net uit hebt dan kan hij nog hoger aangeven ]

elke cel in de accu heeft een accu spanning van 2,1 volt bij elkaar opgeteld dus 12,6 volt

dus als je 12,5 volt hebt is 1 cel ligt beschadigd

kleinegee
          Deelnemer

Nu heb ik aftermarket xenon en dvd hoofdsteunen met een permanente spanning. Zou het kunnen dat deze bij het aanzetten van het contact van de auto teveel spanning vragen waardoor ik deze melding krijg?
            Morgen maar even de spanning van de accu meten. als het is zoals peter zegt is dan zal mijn accu dus te weinig spanning leveren tijdens het rijden omdat dan zit deze op de 11.6. en zal ik aan een grotere accu moeten :vertag :swear

speaker
            Deelnemer

Als je tijdens het rijden te weinig spanning krijgt ligt het niet aan je accu maar aan je dynamo.

kleinegee
              Deelnemer

Accu polen even los gehaald en schoongeborsteld en met zuurvrije vasaline ingesmeerd, deze waren erg geoxideerd.
                Zojuist nogmaals uitgelezen tijdens het rijden, alles normaal 14.2v tijdens het rijden, accu gemeten en deze was ook oke, al rijdend de foutcode gewist en deze blijft nu weg. nogmaals 3 keer uitgelezen en hij blijft weg, vraag me echter wel af of het nu komt door het al rijdend wissen van de melding of het schoonmaken van de accu.

(soms wil ik weer een auto zonder canbus :D :D).

arjontje
                Deelnemer

@kleinegee wrote:

Accu polen even los gehaald en schoongeborsteld en met zuurvrije vasaline ingesmeerd, deze waren erg geoxideerd.
                  Zojuist nogmaals uitgelezen tijdens het rijden, alles normaal 14.2v tijdens het rijden, accu gemeten en deze was ook oke, al rijdend de foutcode gewist en deze blijft nu weg. nogmaals 3 keer uitgelezen en hij blijft weg, vraag me echter wel af of het nu komt door het al rijdend wissen van de melding of het schoonmaken van de accu.

(soms wil ik weer een auto zonder canbus :D :D).

Leuk he. Het is gewoon een beveiliging in het canbus systeem.

Canbus heeft ook zijn leuke dingen. Maar daar moet je, je eigen eerst aardig in verdiepen.

eth0

Hej bedankt voor de tip ! Ik heb de codes even gewist tijdens het draaien van de motor en is inderdaad niet meer terug gekomen ! :D

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.