Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › C.V A.B astra G + Stuurbediening Vectra B inbouwen in CorsaB
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 april 2014 om 08:30 #18227394
Dus t enigste wat ik zou hoeven doen,is de min kant van de interieurverlichting aansluiten op pin 33 en verder niks? Dan gaat hij branden tijdens openen/sluiten?
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk
27 april 2014 om 09:12 #18227395bij de astra hangt de negatieve kant aan pin 33.
En de constante plus komt van pin 2 (85) van het k155 relais die ook weer aan de multitimer zit.
pin 8 (87) en 4 (30)is constant 12volt op het relais, pin6 (86) is pin 22 op de multitimer.deur switch is negatief geschakeld dus hangt aan de massa andere kant aan pin 14 op de multitimer.
Dus relais heb je ook nodig.
27 april 2014 om 09:14 #18227396Hmm kun je miss zien welk relais dat dat is? Of welke plek da die zit,naast die gele ?
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk
27 april 2014 om 09:23 #18227397Zit onder bij die 4 heb je een foto geappt.
30 april 2014 om 15:45 #18227398Bij oudere astras zit het anders geschakeld,
Daar hangt de lamp aan constante plus, de andere zijde hangt aan pin33 (grijs) van de multitimer.
De deurschakelaar hangt aan pin14 (grijs (schakelaar pin2)) en 15 (blauw (schaklaar pin1)) van de multitimer.30 april 2014 om 16:23 #18227399dus als ik het goed begrijp moet ik het zo aansluiten:
de ene kant vd lamp hangt al aan de constante + (orgineel) die andere zijde moet ik doorverbinden naar pin 33 op de multi-timer?
deurschakelaar:
grijze kabel vd deurschakelaar –> naar pin 14 op multi-timer?
blauwe kabel vd deurschakelaar –>naar pin 15 op de multi-timer?als dit klopt wat hierboven staat,zou het zo moeten werken dan?
Mvg Ivar
30 april 2014 om 18:06 #18227400Hoe sluiten je ramen nu? Door de knop vast te houden? (Mijn signum had dat zo namelijk)
Of sluiten ze altijd nu als je de auto op slot doet, wat me niet altijd even handig lijkt
30 april 2014 om 18:50 #18227401@sjoerdie wrote:
Hoe sluiten je ramen nu? Door de knop vast te houden? (Mijn signum had dat zo namelijk)
Of sluiten ze altijd nu als je de auto op slot doet, wat me niet altijd even handig lijkt
ze sluiten altijd als ik m op slot doe maar als me ramen dicht zijn dan hoor je de moter even omhoog willen gaan zeg maar maar dan merkt ie gauw zat dat de ramen dicht zijn en dan doet hij niks meer,werkt perfect!
30 april 2014 om 20:50 #18227402Ik bedoel meer dat je dus nooit je raam een.stukje open kan laten, of een electrisch dakraam op kiepen als je ergens parkeert en het is warm
30 april 2014 om 21:38 #18227403Daar heb je dan ook weer gelijk in ja mja zit airco op dus :p
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk
30 april 2014 om 22:03 #18227404Inderdaad verhaal wat betrefd lampje klopt,
Wat je ook kunt doen, volgensmij heeft jou corsa geen safe lock is de safelock functie gebruiken voor je ramen.
Dan sluiten de ramen pas als je hem voor een 2de keer op slot doet. heb ik ook bij de astra zonder comfort module.7 mei 2014 om 18:04 #18227383Ivartje heeft op het moment een RAAR! probleem.
Tijdens het kortknippen van overbodige draden op X61 maakte hij waarschijnlijk sluiting.
Nu heeft hij het probleem dat de kiekert klik zegt en de deurmotoren blijk geven te willen maar z’n deuren sluiten niet (ze bewegen wel een beetje)
Wanneer hij de auto van het slot wil halen gaat wel kofferbak motor werken maar deze wil niet meer sluiten.Nu is het een aantal keren gebeurd dat wanneer hij na een paar keer klooien met openen/sluiten of de deuren dicht gooien dat hij het spontaan weer ging doen.
Tot na een paar keer open en dicht doen dan klikt de kiekert en bewegen de motoren weer een heul klein beetje.
Tevens werkt de comfor sluiting ook niet meer tot een moment en dit wel weer spontaan werktWat hebben we getest / gemeten :
1. Wanneer de deuren moeten openen, er op de Zwart-Rode draad 12v te staan en de Zwart-Gele draad zweeft (0.57v), op de Bruin-Witte draad gebeurd ook weinig of is niet te meten.
2. Wanneer de deuren moeten sluiten, staat er 0.30-0.50v op de Zwart-Rode draad en wordt de Zwart-Gele draad naar massa getrokken (is 0.01-0.00v)
3. Kiekert vervangen met een andere van de sloop, zelfde probleem.
4. Deurmotoren vervangen maar de oude kiekert weer terug geplaatst, zelfde probleem.
5. Deurmotor bij passagier ontkoppeld en getest, zelfde probleem
6. Deurmotor bij bestuurder ontkoppeld en getest, zelfde probleem.
7. Multitimer ontkoppeld van de kiekert.De gemeten waarden zijn vanaf de connector naar de deurmotoren gemeten.
Wat ik me nog kan bedenken :
1. Slecht massa punt ? Deze was voor het kortknippen van de draden nog goed (alles werkte toen nog correct), misschien is deze losser gaan zitten na het gehannes met de draden ?7 mei 2014 om 21:48 #18227405@ZakhooiTM wrote:
1. Slecht massa punt ? Deze was voor het kortknippen van de draden nog goed (alles werkte toen nog correct), misschien is deze losser gaan zitten na het gehannes met de draden ?
Meten is weten, gissen is missen; meteen uitsluiten dus door (tijdelijk)
de massa direct aan een kaal stuk staal van je auto te hangen. :idea:7 mei 2014 om 21:53 #18227406Zal ik morge is proberen!
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk
7 mei 2014 om 23:25 #18227407Of heb je hem aan de safe lock hangen, het sluiten van de deuren. Dit werkt niet als er een grootverbruiker is, dat wil zeggen je kiekert meet het stroomverbruik op moment van sluiten en gaat dan niet op slot omdat je er anders niet meer in kan.
maar dan zou je twee maal moeten drukken op de sluit knop.
Wat mij lijkt is massa probleem als ik de omschrijving lees, dan krijg je ook motoren die niet willen omdat er te weinig spanning over de motoren komt te staan.8 mei 2014 om 16:38 #18227408Nou nadat ik gistere de deurmotoren heb gewisselt (wat overigens geen effect had) ben ik vandaag verder gaan ‘troubleshooten’
Nieuwe kielert uit een Astra G (3e kiekert alweer) omdat ik d8 dat ik miss de pech had dat die 2e vd sloop ook kapot was en die erin gezet maar maakte geen verschil t probleem bleef
Had ook een orginele kiekert uit een tigra a meegenomen (is t zelfde als een corsa b toch?) en die gemonteert,ging allemaal goed TOT dat ik me linker deurpin naar beneden deed,toen klapte me zekering d8 dat ik miss de X62 stekker niet goed erin had gestoke maar die zat goed,nog een x een nieuwe zekering erin gestoke(zelfde probleem)
Dus ik d8 dat het me bedrading was vanwege het klappen vd zekering bij de tigra kiekert (daarom moet ik weten of die tzelfde is als de corsa anders zoek ik verkeerd)
Bedrading gecontroleert = allemaal goed
Massa punt bijgemaakt net voor de X62 stekker maakt ook geen verschilZo nog even proberen een deurmotor voor me neus aan te sluiten zodat ik ALLE bedrading uitsluit
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk
8 mei 2014 om 20:17 #18227409Toenet de deurmotoren los aangesloten op de accu dan springe ze zowat weg maar de motoren die in de auto gemonteert zitten gebeurd niet veel mee (kleine beweging),dus waarschijnlijk zit t in de bekabeling,kiekert rechtstreeks aangesloten op de accu en dan de rest vd kabels(X62) gwn aangesloten in de kabelboom vd auto zodat ik de + en – omzeil naar de kiekert dan werkt t net zo min,als ik m zelf laat schakelen d.m.v de plus op zwart/blauw gebeurt r ook net zo weinig
Vind t heel raar want t enigste wat werkt is de kofferbak ontgrendelen
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk
13 mei 2014 om 16:25 #18227410module heeft nog steeds zijn streken….zaterdag even naar zakhooiTM om de oorzaak te achterhalen (zit hem zoiezo in de bedrading)
Maar wat ik vergeten was te melden,als je toch bezig bent met de knipperlichtfunctie,sluit dan gelijk ook even dit aan is een kleine moeite als je toch alles open hebt liggen :thumb :
De Multi-timer heeft ook een dim-functie (Dat het licht +- 10 sec blijft nabranden na openen/sluiten vd deuren) en een functie om het licht aan te laten gaan zodra je de auto opent met A.B
daarvoor moet je dit aansluiten:
grijze kabel achter de deurschakelaars (allebei de deuren) doorknippen dan heb je 2 eindes
het kabeltje aan de deurschakelaren zelf moet dan naar pin 14 op de MULTI-TIMER
andere eindes (dus wat de auto in loopt) moet op pin 33 op de MULTI-TIMERdan werken deze 2 functies ook
zodra de kiekert weer naar behoren functioneert komt er een ander leuk projectje aan king: (stuurwielbediening) maar zou me god niet weten welk stuur met bediening er op past weet 1 van jullie dat misschien?
vind het alleen zo jammer dat er geen climate-control op ingebouwd kan worden :( of is dit al wel is gebeurd?
grtz :thumbup
13 mei 2014 om 18:49 #18227411Astra g stuur past denk ik wel in een corsa
13 mei 2014 om 18:55 #18227412Gelukig heb ik er nog een halve op vooraad :P
Kunnen we in iedergeval kijken of het past in je Mini G uhhh.. ik bedoel Corsa B13 mei 2014 om 20:09 #18227413Je kunt het stuur uit een facelift corsa bij gebruiken. De sturen uit een astra hebben een ander naafgat.
Verstuurd van mijn galaxy S4
13 mei 2014 om 20:33 #18227414Heb zelf een facelift maar wel oud type stuur raar eigk maar t probleem met een stuur uit een facelift corsa b is dat deze nooit geleverd zijn met stuurwielbediening toch?
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk
13 mei 2014 om 21:09 #18227415Wat is de naaf dan eigk van een corsa b?
Edit:
Heb begrepen dat een stuur uit een vectra b met bediening wel past?
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk13 mei 2014 om 22:38 #18227416Vec B idd…ben bezig mn Astra F van Irmscher stuur te voorzien. Heb je airbag? Daar moet je dan wel aan knoeien.
Zoekterm in voor Astra F maar is zelfde als corsa. Succes nog met de kiekert klote dat je t nog niet hebt gevonden :hmmz
14 mei 2014 om 08:21 #18227417Een astra f is toch nooit geleverd met stuurwielbediening? Of bedoel je dat een vectra b stuur hetzelfde is als van een astra f en die weer t zelfde is als een corsa b?
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.