Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › C.V A.B astra G + Stuurbediening Vectra B inbouwen in CorsaB
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 april 2014 om 22:22 #18227368
Kutzooi…..zal morge wel is even kijken of ik r iets anders van kan make
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk
16 april 2014 om 22:34 #18227369Stuur ze anders naar mijn e-mail, dan zet ik ze er hier wel op.
17 april 2014 om 06:26 #18227370Das goed ! Zal ze vanavond sture alvast bedankt!
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk
17 april 2014 om 10:01 #18227371Je kan ze trouwens ook op imgur.com zetten, heb je geen account nodig en uploaden is heul simpel :)
Ik heb verder kunnen uitvinden wat de massa, 12v en trigger is van de multitimer voor de knipperlicht relais.
De verbindings punten aan de bovenkant zijn voor de relais, de meest rechts zijn de knipperlicht relais (vanaf 1999 een masieve relais)
Moet alleen effe uitzoeken welke contacten gebruikt worden om de knipperlichten zelf aan te sturen, al kan je ook zelf een relais op de trigger zetten (moet je wel even meten hoeveel spanning daarop staat)Ben verder ook alle dingen bij elkaar aan het zoeken, ik hoop dat ik vanavond daar wat tijd vrij voor kan maken.
17 april 2014 om 10:24 #18227372Ik hoor t vanavond wel!
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk
17 april 2014 om 19:58 #18227373Hierbij de pinout die voor jouw wensen van belang zijn :
CDLM (Central Door Locking Module)
X61
1 = Rood/Blauw – Switch – Central locking – Driver door
2 = Rood/Wit – Switch – Central locking – Driver door
10 = Zwart/Blauw – Motor – Central locking – Driver/passenger door
14 = Zwart/Wit – Multitimert (Multitimert Pin 13)
15 = Grijs/Wit – Door contact switch
21 = Bruin/Wit – Diagnose OBD Stekkert
24 = Rood/Geel – Window LiftersX62
2 = Bruin/Rood – Switch – Window Lifters – Driver Door
3 = Rood – F1.21 – W contact
6 = Bruin/Wit – Switch – Window Lifters – Driver Door
7 = Zwart/Geel – Multitimert/Motors – Central locking
8 = Zwart/Rood – Multitimert/Motors – Central locking
9 = Rood – F2.11 – Live 12v
11= Bruin – MassaMultitimer
9 = Geel – F2.24 | Gaat naar grootlicht schakelaar
10 = Zwart/Geel – Central locking (X62-pin 7)
12 = Zwart/Rood – Central locking (X62-pin 8 )
13 = Zwart/Wit – Central locking (X61-Pin 14)
25 = Zwart – Contact 12V – F1.29 | Pakken vanaf cigaretten aansluiting
26 = Rood – F1.21 – W Contact
31 = Rood – 12V – F2.22
32 = Bruin – Massa
37 = Rood – 12V – F2.22W Contact = Rood, kan je het best vanaf radio pakken, daar heb je er 2, en dikke en een dunnere. Je moet de dunnere hebben.
Hoe je het met de deuren en ramen moet doen, ben ik nog mijn hooft over aan het breken.
Maar misschien dat je hier alvast wat aan hebt.:)17 april 2014 om 21:12 #18227374Van mijn kan ook nog even de plaatjes zoals ik ze binnenkreeg van Ivar:
Greetz,
Peter.
17 april 2014 om 21:17 #18227375Thnx!
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk
19 april 2014 om 01:14 #18227376Hierbij nog een uitgewerkte tekening van de aansluitingen van de multitimer op posterformaat.
Plaatje is te groot, 5000×3668 pixels, voor hier op het forum.
Selecteer deze link en gebruik rechter muisknop “Opslaan als…” om hem op te slaan op schijf. ;)21 april 2014 om 21:05 #18227377weet iemand van hier misschien hoe alles geschakelt word?? (o.a knipperlicht-aansturing)
Mvg Ivar
21 april 2014 om 21:13 #18227378Je bedoelt hoe de richtingaanwijzers aangesloten zitten op de multitimer?
Hoe het oorspronkelijk hoort kun je zien door in TIS op de “TL”-blokjes van
het schema te klikken (600 – 610).Greetz,
Peter.
22 april 2014 om 15:42 #18227379vroeg mijn eigen wat af voor de elektrische raam besturing op afstand (dus op afstand sluiten):
1: worden mijn elektrische ramen in de corsa b met + geschakeld of met – ?
2: heeft de corsa ook one touch close ? dus op het moment dat er een pulsje uit gaat dat hij in zijn geheel sluit en niet maar een klein stukje??hoop dat jullie het me kunnen vertellen want dit is 1 vd laatste dingen die ik moet weten
Mvg Ivar
22 april 2014 om 16:15 #18227380De ramen sluiten via de sleutel (zoals het origineel is) werkt als volgt. Zolang je de sleutel omdraait en vasthoud lopen de ramen dicht. Zodra je de sleutel loslaat stoppen de motortjes.
Verstuurd vanaf mijn AT-AS50Q met Tapatalk
22 april 2014 om 17:34 #18227381@thereaper wrote:
De ramen sluiten via de sleutel (zoals het origineel is) werkt als volgt. Zolang je de sleutel omdraait en vasthoud lopen de ramen dicht. Zodra je de sleutel loslaat stoppen de motortjes.
Verstuurd vanaf mijn AT-AS50Q met Tapatalk
dat begrijp ik maar dat is mijn vraag niet :thumb
22 april 2014 om 20:40 #18227382Er is geen contact aanwezig in de kiekert en in de multitimer dat de ramen in een keer dichtlopen. Dit kun je alleen met een tijdrelais maken dat is een relais die in blijft gedurende een ingestelde tijd.
Ook is er in het astra gedeelte veel geschreven over het sluiten van de ramen. Vele deden dit met een comfort module.
Weet niet alles hiervan heb het nooit ge probeerd in mijn vorige wagens.Verstuurd vanaf mijn AT-AS50Q met Tapatalk
22 april 2014 om 21:14 #18227384Ik heb het broertje (of zusje) van de Corsa (de Tigra), maar
ik geloof dat het voor alle Opels geldt: de elektrische ramen
zijn min-geschakeld.Greetz,
Peter.
22 april 2014 om 21:18 #18227385thnx voor de info! :thumb
24 april 2014 om 15:29 #18227386nou ben eindelijk overal achter! dit is hoe het moet worden aangesloten, van het weekend ga ik het eerst even aansluiten maar het zou in principe zo moeten werken!
CDLM (central door locking module)
C.V Op Afstand Astra G inclusief comfort-opties (sluiten van ramen en knipperlicht-aansturing)
Stekker X61:
pin 14 = zwart/wit naar pin 13 op multitimer
pin 24 = Rood/Geel -> windows lifters — naar elektrische raam motoren op pin 6 (splitsen naar alle 2 de motoren)X62 : (orginele stekker in de corsa b wat uit de oude kiekert komt):
Pin 3 = rood –F1.21 – W contact -> dit is een geschakelde + dus die zou je eventueel hier vanaf kunnen takken.
Pin 9 = rood –F2.11 – Live 12V -> dit is een constante + die zou je hier ook vanaf kunnen takken
Pin 11 = bruin – massa -> massa zou je hiervanaf ook kunnen aftakkenDe stekker moet je verder orgineel laten!
multi-timer:
pin 10 = Zwart/Geel – Central locking —> naar X62-pin 7
pin 12 = Zwart/Rood – Central locking —> naar X62-pin 8
pin 13 = Zwart/Wit – Central locking —> naar X61-Pin 14
pin 25 = Zwart – Contact 12V – F1.29 —> aansluiten op een geschakelde +
pin 26 = Rood – W contact -F1.21 —> aansluiten op een geschakelde +
pin 31 = 12V – F2.22 —> aansluiten op een contineu 12 V
pin 32 = op de massa
pin 37 = Rood – 12V – F2.22 —> aansluiten op een contineu 12 VKnipperlicht-aansturing via multi-timer:
Relais erin steken op deze contacten die onder met pijltjes staan aagegeven
op het relais steken er dan 2 contact punten langsaf deze doorleggen naar je knipperlichten (dus 1 naar links & 1 naar rechts)
dus dit relais uit een astra G:
Wat hiervandaan komt(zie zwarte pijlen):
Komt er zo in te zitten in de multi-timer (en zoals je ziet steken er 2 langsaf)
Als je het plaatje van hiervoor pakt met de pijlen op de multi-timer komen de pinnen zo te zitten:
pin 10 zit op de rechtse rode pijl
pin 7 op rechtse 12 v
pin 6 op rechtse trigger
pin 2 op linke 12 vpin 3 en 8 steken er dan buiten uit! Hier komen dan de knipperlichten op:
Pin 3 = van de linkse knipperlicht-kant
Pin 8 = van de rechtse knipperlicht-kantDe C.V op afstand uit een Astra G werkt al als je het kastje er zo inplugt in de orginele stekker (x62) maar het sluiten van de ramen en de knipperlichtfunctie dan nog niet die zou met deze beschrijving dan moeten werken
maar van het weekend eerst testen dan weet ik het zeker!
Grtjes24 april 2014 om 21:15 #18227387hierna moet ik ook nog uitvogelen hoe dat ik me interieurverlichting verder aan moet sluiten op me multi-timer dit betekent dus dat als ik me auto open doe dat het licht aanspringt en als ik m op slot doe dat hij nog eventjes door brand….maar eerst het sluiten vd ramen en knipperlicht-aansturing maar is testen of het werkt
houd jullie op de hoogte
Mvg Ivar
26 april 2014 om 01:32 #18227388@ivartje wrote:
uitvogelen hoe dat ik me interieurverlichting verder aan moet sluiten op me multi-timer
Volgens de tekening heb je daar pennen 14/15 (portierschakelaars)
en 33 (binnenverlichting) voor nodig. :)Greetz,
Peter.
26 april 2014 om 10:35 #18227389En verder? :p
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk
26 april 2014 om 19:08 #18227390Nou alles werkt !!! waar ik samen met zakhooiTM ondertussen wel ben achtergekomen is dat dit anders moet:
pin 24 = Rood/Geel -> windows lifters — naar elektrische raam motoren op pin 6 (splitsen naar alle 2 de motoren)
MOET WORDEN:
pin 24 moet naar zwart/geel op de X62 stekker en vanuit daar ga je naar pin 6 bij alle 2 de deuren en dan werkt het sluiten vd ramen
filmpje bij het praatje:
[youtube:23x0vad5]http://www.youtube.com/watch?v=dd45F29AAt0[/youtube:23x0vad5]
deel 1 is af :jerry nu nog zorgen dat me interieurlampje aangaat tijdens het openen/sluiten
(let niet op de bumper,dat word weer het volgende project :fy1 king: )
Mvg Ivar26 april 2014 om 21:19 #18227391Heb je nu een comfort module ingebouwd? Of heb je de ramen op een speciale manier aangesloten?
Wil dit ook in mijn c gsiVerstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
26 april 2014 om 23:49 #18227392dit is een orginele astra G kiekert met knipperlichtaansturing erop en interieur-verlichting
(dat hij aan gaat tijdens/openen) en door een modificatie in je bedrading van je kiekert kun je er ook je ramen mee sluitenmaar zou niet weten of je het ook bij een corsa c kunt inbouwen lijkt me van wel :thumb
27 april 2014 om 07:53 #18227393Lampje is niet heel moeilijk, de negatieve kant dus de min kant van de lamp moet je naar je Multi timer leggen en dan werkt het.
Multitimer pin 33. Schakelaars in de deuren moeten constante plus schakelen. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.