Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › C Sedan 2.2 a.k.a ‘Cortana’
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 juni 2012 om 18:44 #17975577
Jawel, er wordt weer geknutseld aan de 2.4!
Ditmaal omdat er (paar weken geleden) een zware tik in de motor klinkt..Dus; Manta van m`n maat de garage uit, kadett erin en vandaag eindelijk de tijd gehad (na 3 weken!) om t blokje eruit te lepelen.
Dit ging helaas niet helemaal zonder slag of stoot, aangezien de uitlaat en de ophanging van de R25 bak niet helemaal meewerkte, maar hij is eruit!
Inmiddels is de bak en de koppeling eraf, nu nog even een dop zoeken voor de vliegwiel bouten en dan kan t blokje aan de steun gehangen worden.
Tot dusver ben ik nog blij, de uitlaat is nog 100% (mag ook wel, die is net een paar maanden oud) en de koppeling etc zien er nog ‘als nieuw’ uit.
Helaas zijn wel de rubberen versnellingsbaksteunen stukgescheurd, ik pakte ze alleen maar vast…. :wtfNu ga ik lekker douchen en languit op de bank, het was weer een lange dag prutsen aan mijn kadett :afro
20 juni 2012 om 20:14 #17975578Motortje staat lekker uit te lekken, morgen verder met schoonmaken (werkt wel zo lekker) en demonteren.
Het idee is om enkel de carterpan te verwijderen om vervolgens de krukas en drijfstanglagers te beoordelen.
van daaruit zien we wel weer verder :)21 juni 2012 om 18:35 #17975579Vandaag de drijfstanglagers eens bekeken en heb het probleem gevonden!
Zoals te zien op de foto`s zijn de lagerschalen van drijfstang 1 verschoven en daarna goed platgestampt.
de groeven in de kruktap zijn te voelen met mn nagel, dus wordt krukas laten slijpen & polijsten…
zal weer een duur grapje worden dit :(EDIT; iemand toevallig een knappe 2.4 krukas liggen? :)
21 juni 2012 om 19:42 #17975580Bekijk ook meteen ff je oliepomp goed na!!!!
En de rest natuurlijk ook……21 juni 2012 om 21:01 #17975581@SanguiniusNL wrote:
Zal t hier ook maar ff vragen;
Passen deze wielen zo onder mijn kadett?
Auto is 60/60 verlaagd.
wielmaten:
15″ 9J Met 2x 215/40 en 2x 215/35 bandjes.
t zijn Schmidt Space Line velgen.
ik vind ze wel dik hoor heb deze ook gezocht maar kon ze niet vinden :angel
9 juli 2012 om 19:55 #17975582@ Pipo; ik ken de eigenaar van bovenstaande wielen.
als je wil kan ik vragen of ie ze nog heeft/gebruikt of wat ook? :)Vandaag weer eens een uurtje de tijd gehad!
kreeg vandaag de nokkenas er niet uit… (deze hoor je er toch gewoon uit te kunnen schuiven zeg maar?)
verder alleen nog de kop eraf, krukas eruit en dan weg ermee naar het oud ijz….. ehhh… Revisie!9 juli 2012 om 20:33 #17975583Zijn alle kopbouten er al uit??er staat me iets van bij dat er 1of bouten in de weg zitten….. :thumb
9 juli 2012 om 20:51 #17975584Ah vandaar!
morgen ga ik de kop demonteren dus dan zal de nokkenas er ook wel uitkomen.
kleppen etc. mogen ze bij het revisiebedrijf zelf demonteren.Een vriend van me werk bij een revisiebedrijf dus hij kan m voor leuk geld voor me meenemen :thumb
9 juli 2012 om 21:25 #17975585nokkenas moet en bepaalde stand hebben om de bouten er uit te halen.
ja vraag eens na wat hij met de wielen doet of wat hij er voor wil hebben en hoe de verdere staat is.
en stuur me dan maar een pb of mail :thumb10 juli 2012 om 17:45 #17975586Bahbah
10 juli 2012 om 18:08 #17975587ZO!!!dat ziet er niet geweldig uit….brrrr.
Ook de verbranding is niet goed geweest,(kleur van de kleppen)
Is idd wel aan revisie toe zeg maar,maar is natuurlijk niet gek met een oude auto.
Sterke ermee man!oh ja kijk je distributie kap waar je oliepomp inzit goed na op slijtage!!!(waar je oliepomp tandwielen in draaien)
12 juli 2012 om 19:10 #17975588Verjaardagscadeautje!
met dank aan m`n meisje :wub
12 juli 2012 om 20:23 #17975589Zoon vrouw zoek ik ook nog…………….. :jerry
Mooie stoelen hoor! :thumb12 juli 2012 om 20:32 #17975590@remo 07 wrote:
Zoon vrouw zoek ik ook nog…………….. :jerry
Mooie stoelen hoor! :thumbIk kreeg een c20xe :jerry
13 juli 2012 om 06:03 #17975591Ik een setje dobbelstenen voor aan de spiegel :hmmz Doe ik blijkbaar toch wat verkeerd :P
13 juli 2012 om 17:02 #1797559217 juli 2012 om 20:01 #17975593Ondertussen een ‘nieuwe’ daily gescoord voor weinig, vriend wou er vanaf en zo kan ik mooi de opeltjes sparen :thumbup
Audi A4 1.6 uit 1995.
Loopt en rijdt perfect, schroefsetje, pu bussen voor, leuke lichtmetaaltjes..Heeft ook wel wat werk, maar gezien de aanschafprijs (*uch* €225,- *uch*) scheelt me dat echt helemaal niks haha.
http://i128.photobucket.com/albums/p175/Wawino/20120716_210703.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ziet er ernstig uit maar geen structurele schade, dus 2 nieuwe deuren van de sloop halen en dan istie weer knap!Verder nieuws over de 2.4;
Deze is zondag opgehaald en ik verwacht `m over +- 1 à 1,5 maand terug (dit omdat de ‘krukas-expert’ van `t revisie bedrijf juist deze week op vakantie is….)
blokje was in een jammerlijke staat helaas :(
behoorlijke stootrand in de cilinders, schraap-sporen op de lange kant van de zuigers, nokkenas heeft vlakke kantjes, alle lagerschalen hadden groeven en dan nog maar te zwijgen over de vervuiling overal.
maargoed, binnenkort een lekker fris blokje :wub27 augustus 2012 om 17:53 #17975594Weer een beetje nieuws:
de 2.4 zou (ondanks beun- en inkoopprijzen) 2000,- + + gaan kosten in de revisie! :shock:
Dat gaat me op het moment helaas even veel te ver dus heb ik het anders aangepakt!Bij Ghanz ‘eventjes’ een 2.2 opgehaald :vertag king:
nu maar als de wiedeweerga in mn kadett bouwen, want vrijdag moet ie mee richting de duitse grens voor een meeting! :afro
27 augustus 2012 om 20:19 #17975595:shock: eventjes zecht ie… tja.. tis een stukkie rijden he :D
maaruh geluk met t spul kerel! en mogelijk komen we a.s weekend ook nog even naar onderen toe
27 augustus 2012 om 20:25 #17975596Kom je naar siebengewald dan?
Als t ff meezit dan zie je daar je blokje terug, met mijn wagen eromheen geplakt! king:en ik heb alles bij elkaar slechts 12 uurtjes in de auto doorgebracht haha, valt wel mee toch voor een vliegwiel en een motorblok? ;)
27 augustus 2012 om 20:30 #17975597Ik ben gister ook weer 6uur bezig geweest met mn 400 bumper ophalen.
Komt ook wel omdat het erg gezellig was bij Raymond in Lepelstraat.(manta400.nl)27 augustus 2012 om 20:39 #17975598we moeten a.s weekend nog naar “onderen” toe, en tja, dan kan het maar zo zijn, dat we even komen buurten… met de Kangoo hahaha
maaruh 12 uurtjes in de auto… tja dat staat mij ook te wachten… of meer :???:
16 september 2012 om 18:43 #17975599Zoooo,
het begint nu op te schieten zeg.
En ook eindelijk denk ik weer eens aan een update haha..Zoals eerder gezegd heb ik bij Ghanz een 2.2 opgehaald (beetje een gokje aangezien blokje al poosje stil stond op de bok, maargoed)
vervolgens aan het werk geslagen en als eerste `t vliegwiel van mn 2.4 erop gezet.
Dit ging niet zonder slag of stoot aangezien ik een vliegwiel heb voor een R25 bak en zodoende ook een andere krukas heb ik de 2.4
Uiteindelijk hebben we `t gat van de pas-bout een ietsje moeten laten opboren om het te laten passen en dan hebben we dit:
(vliegwiel is trouwens afgedraaid van 14500 gram naar 10300 gram (26,6% eraf) king: )Toen het blok goed en wel in de auto hing kwamen we er al snel achter dat het 2.4 injectie systeem niet ging werken op `t 2.2 blok, dus zodoende bij Ronald (mantaparts) een 2.0 systeem gehaald en na een xx aantal uren knoeien ziet het er nu zo uit:
Ik moet nu alleen nog een paar vacuumslangetjes aanpassen, een extra sensor op t thermostaathuis aansluiten en dan de ontsteking aansluiten.
dan rest alleen de vloeistoffen nakijken/bijvullen nog en hopelijk start ie dan in 1x!17 september 2012 om 18:51 #17975600Hoezo werkt niet? 2.4 en 2.2 inlaten zijn toch hetzelfde.
Of ligt er een 2.0 kop op die 2.2? :wtf18 september 2012 om 15:29 #17975601het 2.4 systeem heeft een heleboel informatie nodig, waaronder Krukaspositie en uitlaatgas waarden.
een lambdasonde op de uitlaat aansluiten is geen probleem (en had ik trouwens al) maar de krukaspositiesensor leverde wel een probleem, doordat ik dan de krukaspoelie moest omwisselen en daarbij ook het distributiehuis aangezien de aansluiting voor een positie-sensor anders is.`t distributiehuis van mijn 2.4 had ook nog eens een flink ingesleten oliepomp dus al met al zou het veeeeel makkelijker en goedkoper zijn om een 2.0 injectiesysteem te monteren (geen positiesensor en lambdasensor)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.