Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › c o waarde veel te hoog help
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 september 2011 om 22:10 #17241775
kan iemand mij helpen krijg mijn auto niet meer door de keuring de CO waardes zijn veel te hoog
het de leh turbo er op zitten
en de 470cc injectors + de 260pk soft van M-tech
weet iemand hoe ik de co omlaag haal24 september 2011 om 02:56 #17923068ik had hetzelfd met mijn lancer evo 6.
Oplossing zelfs zonder katalysator :Ga naar een tankstation maar ze E85 verkopen
als je tank half leeg is… vullen met E85 en dan terug naar de meting !!!
Ik had met E85 ( wel puur) een emissie van 0,27CO bij stationier en 0,25 bij 2900 toeren
en dat zonder kat !wees niet bang, tot 50% E85 heeft geen negatieve gevolgen voor je motor of pomp/ imjectoren
eeerder zelfs goed ! het reinigt de injectoren en verdrijft koolaanslag op je motor delen
let maar op, apk 4-gas meting gepaseerd ;) zonder problemen
Of je lambda sonde / AFM etc moet nu al kapot zijn !
zijn je injectoren niet een beetje (te) groot ?
maar dat is het mooie met E85 .. dan moet je puur 30% meer inspuien voor juiste mengels te halen !GR,
DdV
24 september 2011 om 03:04 #17923069Rijden op E85 is beter voor het milieu. De totale uitstoot van koolstofdioxide (CO2) van uw auto kan met 80% verminderen. Bio-ethanol kan gemaakt worden van bijvoorbeeld suikerriet, maïs, suikerbieten, aardappelen en in toenemende mate ook van houtafval, stro en gft-afval.
(net gevonden op google)
het is dus algemeen bekend !!!
24 september 2011 om 06:43 #17923067Ik lees iets met mtech…
24 september 2011 om 08:19 #17923070ja hij is gechipt bij m-tech tot 260pk
24 september 2011 om 08:20 #17923071ik kom uit belgie heb nog nooit van e85 gehoord
24 september 2011 om 22:36 #17923073Klopt, ik heb rally klanten daar, en die gaan naar frankrijk toe.
In NL en DE is het wel verkrijgbaar. In nederland zijn er veel tamoil tankstations die het verkopen.25 september 2011 om 07:21 #17923074en het kan geen problemen geven aan de motor of zo als die e85 er bij doe
27 september 2011 om 06:42 #17923065maar zeker een z20let moet gewoon makkelijk zijn waardes halen, ik denk toch dat er iets schort aan die software van MTECH, zie het steeds vaker naar boven komen, dat daar problemen mee zijn.. laat hem nou voor iets meer, ergens fantsoenlijk chippen en uitdraai maken op de bank.
27 september 2011 om 17:49 #17923072Hey needlefreak , het kan idd aan de M-Tech chip liggen zeker in combinatie met de 470cc injectors .
Het zou mss toch beter zijn om de wagen eens te laten herschrijven , bv bij APEC in deinze of bij R&W-S Center in dendermonde deze schrijven programma op maat en hebben ook een testbank , deze voordelen heb je bij M-Tech niet.28 september 2011 om 15:38 #17923066denk dat ik ook beter een andere tuner kan zoeken nu zecht die van m-tech dat ik de slang van de brandstofdrukregelaar er moet af halen voor ze gaan meten
3 oktober 2011 om 05:00 #17923075Ga eerst maar eens naar een goede chipboer en niet naar Mpech. De meesten zijn daar wel van teruggekomen.
Neem een chipper met een testbank of iemand die daar een mogelijkheid toe heeft en niet naar een zogenaamd custom 260 pk chippie van Mpech.
VDB, Klaassen dat zijn de iets betere is gebleken op lange termijn. EDS kan ook, maar ook voor hun hoor ik minder positieve geluiden.
7 oktober 2011 om 18:23 #17923076bijna opgelost heb een groene keurkaart de co was goed (dank aan de E85 ) maar mijn lamba waarden waren nog steeds veel te hoog kan iemand mij uitleggen wat lamba waarde eigelijk is ???????????
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.