c kadettje versterken

Forumindex Forums Modellen Kadett c kadettje versterken

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Bart-o-matiC
    Deelnemer

Hallo,

Normaal gesproken schroef ik aan mijn commodore b coupe, maar heb er een tijdelijke logé bij..

namelijk een c2 kadett limo 2drs met 2.4 motor..

er hangt een 5 getrag 240 achter, en dat werkt allemaal prima, alleen ben ik niet zo kapot van de ‘bak/motor’ verbinding.

Wat ik wil weten, is of dat je die gietijzeren baksteun ( die onder de 12v 6 cilinders is gebruikt) ook tussen de vooras en de 2.4 in past. en je zo een veel stabielere verbinding hebt. ( de getragjes groeien ook niet meer aan de bomen zullen we maar zeggen)

Zelf heb niet zo’n steun liggen en dus is het een beetje lastig proberen.

wie kan me uitsluitsel geven en evt met foto
      king: bedankt!

2000
      Moderator

Geen idee of het past (denk het wel). Mar aan de andrre kant heb ik nog nooit gehoord dat die “slappe” verbinding het begeven heeft. Ook niet met een c20let met 350 pk. (1.8s bak, bijna hetzelfde, iets andere aansluiting)

Anoniem

heb ook nog nooit over problemen gehoord met die verbinding
          ook niet met motoren met hogere vermogens dan een 2,4

zon gietyzeren versteviging vind je niet heel snel
          dus dan zou je(als t je echt niet aanstaat) iets van staal kunnen maken/lassen

kun je t meteen zo maken
          dat het in je c kadett past

maar nodig is het niet ;)

Bart-o-matiC
          Deelnemer

mooi, dan blijf ik er lekker vanaf..

Maar op het ohf bied iemand er twee aan voor een redelijk bedrag, en omdat de 2.4 origineel ook met zo’n ‘sjiek’ carter is uitgevoerd. Leek het me wel een goede upgrade. Hij wil in de toekomst met TB’s wil gaan rijden en er een echt ‘gooi en smijt’ kadettje van wil maken. Maarja, dromen is een, maken is twee…

weet iemand trouwens waar je die 1000 serie vooras versterkings set, kan kopen ( niet ebay)

hij heeft er best dikke wielen op zitten en een pittige rijstijl.

Fearless
            Deelnemer

Praten we hier over die beugel aan de bak en motor?
              Waar is die eigenlijk goed voor? Staat er 1 op marktplaats volgens mij.
              Is dat nodig op een 6cilinder?

Bart-o-matiC
              Deelnemer

Hey Fearless,

ook hier?

deze werden geloof ik ook bij de 400 gebruikt, en de 6 cilinders.

Ik heb een 24v carter onder mijn 3.0e geschroeft, dit past redelijk. Je moet een paar dingen aanpassen maar op zich is het wel te doen.
                Ik heb geen ervaring meet die gietijzeren steunen.

zoals het nu zit, zit heel de verbinding maar met ene stuk of 6 boutjes vast aan de bovenkant. In mijn ogen kan je beter rondom de boel vast zetten, zodat je een veel stijvere constructie krijgt. die ijzeren steuntjes hebben in mijn ogen geen toegevoegde waarde.

qua vermogens liggen de 2.4 en de meest tamme 3.0 liter niet zo veel uit elkaar.

en zo’n duur gietstuk zal echt niet zomaar gemaakt zijn… de 2.4 heeft standaard ook een dergelijke constructie.

Bart-o-matiC
                Deelnemer

wat ik dus wil weten is of dat iemand dat ooit zo gemaakt heeft, en of dat dat past.

Anoniem

die 2 stalen steuntjes pakken
                    toch nog zat krachten mee op ;)

er zitten wel zwakkere schakels in de aandrijflijn waar je eerder problemen
                    kan /mag verwachten met hogere vermogens ;)

o.a de achteras en of het voorste staartstuk van die as
                    meest is dat nog alu dat wil wel kapot
                    en t asje binnen in dat staartstuk
                    wil ook wel kapot ;)

maar dan praten we wel over serieuse vermogens toename

ckadett16v
                    Deelnemer

Dan zal ik idd eerst voor een stalen staartstuk gaan en de as die erin zit dan de bak.
                      Maar weet niet hoe groot de vermogenstoename is, maar het is niet direct noodzakelijk.
                      Weet niet of hij de remmen enz al aangepast heeft, anders zou ik daar eerst aan beginnen.

Bart-o-matiC
                      Deelnemer

voor heeft ie er 2.2 geventileerd op zitten, achter trommels, diameter ben ik even kwijt.

Wie heeft er nog zo’n versterkte constructie over, en wil hem aan mij verkopen? king:

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.