Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › c-kadett rijders..
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 januari 2007 om 10:26 #17298849
mooie auto en een zeer mooi kleurtje …ziet er zo in topkonditie uit zeg !!!! :thumbup
15 januari 2007 om 10:35 #17298850In het echt ziet hij er ook gaaf uit! En hij is toch al heel wat jaartjes terug gerestaureerd..
15 januari 2007 om 10:36 #17298851ja op een afstandje en op de foto lijkt hij wel nieuw :o
is natuurlijk geen nieuwe en heeft natuurlijk wel zijn plekjes maar die zie je zo niet :P
moet wel zeggen dat hij ook gewoon erg netjes is voor zijn leeftijd :vertag15 januari 2007 om 10:41 #17298852En compleet met allerlei opties, zie je ook niet vaak.. Druk @ school? :P
15 januari 2007 om 15:57 #17298853ja best druk maar had even tijd vrij en dacht zal me kadettje er even op zetten.
zitten wel allemaal tellers enz op ja. ziet er best gaaf uit al zeg ik het zelf.
15 januari 2007 om 19:12 #17298854mooie c kadett wees er zuinig op he :thumbup
en ik zoek nog zulke meters die jij bij je versnellings pook hebt weet je die nog ?
16 januari 2007 om 10:44 #17298855heeel sjieke sedan!!
ff voor de fun:
http://memimage.cardomain.net/member_images/10/web/2542000-2542999/2542892_3_full.jpg
http://memimage.cardomain.net/member_images/10/web/2542000-2542999/2542892_1_full.jpg
http://memimage.cardomain.net/member_images/10/web/2542000-2542999/2542892_2.jpg
Nog een “kadett c bigfoot”
76 Chevette met bronco onderbouw16 januari 2007 om 11:19 #17298856PS: houdt er rekening mee dat velen hun brandstofverbruik verkeerd inschatten daar bij velen de km-teller ernstig afwijkt door kleinere wielen/banden.
Mijn laatste C coupe 1200 n deed bijna 1:14 met woonwerkverkeer, maar daar zit ook een stuk max 80 km/u bij.
Ik reed trouwens op grotere banden, 175/70R14, volgens mij geeft dat ongeveer hetzelfde resultaat als de 4.11 achteras vervangen door een 3.89
Naar mijn mening kan het verbruik van een 1200 sterk beinvloed worden door de choke.
Bij mij gaat de choke er af zodra dat kon, dus optrekken, choke terugdrukken, afremmen bij het kruispunt en dan weer een beetje choke geven.17 januari 2007 om 13:53 #17298857Ik ben ook weer wat verder met mijn kadett. Heb ondertussen de achteras laten maken, tevens is de accu vorige week vervangen en heb ik een schokbreker moeten vervangen aangezien deze afgebroken was. Er is een andere uitlaat onder gekomen maar deze moet nog ingekort worden aangezien hij te lang is.
Ook ben ik verder gegaan met de audio, de radio ging kapot dus ff een nieuwe gehaald, incl 2 speakers voor in de deuren. Achterin een hoedenplank gemaakt en daar ook weer speakers in geplaatst. Uiteraard hier wat foto’s:
17 januari 2007 om 23:20 #17298858volgens mij zagen wij (ik en Relliekel) jouw afgelopen weekend door maastricht rijden zou dat eens kunnen kloppen.
18 januari 2007 om 08:09 #17298859volgens mij zagen wij (ik en Relliekel) jouw afgelopen weekend door maastricht rijden zou dat eens kunnen kloppen.
Dat kan heel goed kloppen, ik woon in Maastricht dus rij hier vaak rond:) Was jij ook met een kadett dan? Heb er namelijk geen gezien volgens mij:(
18 januari 2007 om 18:21 #17298860geinig ding
nog nooit lamellen achterop n city gezien….. heb je er ook n foto van, schuin genomen?19 januari 2007 om 09:50 #17298861Neej, tot mijn spijt niet, volgende keer eens aan denken als ik weer foto’s ga maken:)
19 januari 2007 om 11:54 #17298862ik weet niet goed of het hier thuis hoort, maar ben nieuw op dit forum,daarmee
ik ga morge naar een kadett c coupé kijken om misschien te kopen
staat al 10 jaar stil, in een schuur
aangezien ik nog een groentje ben op kadett-vlak, heb ik de volgende vraag
waar let ik best op als ik hem wil gaan kopen, wat zijn de zwakke plekken zoal, of andere tips
alvast bedankt19 januari 2007 om 15:23 #17298863Origineel gepost door died
ik weet niet goed of het hier thuis hoort, maar ben nieuw op dit forum,daarmee
ik ga morge naar een kadett c coupé kijken om misschien te kopen
staat al 10 jaar stil, in een schuur
aangezien ik nog een groentje ben op kadett-vlak, heb ik de volgende vraag
waar let ik best op als ik hem wil gaan kopen, wat zijn de zwakke plekken zoal, of andere tips
alvast bedanktHoi,
De betreffende kadett heeft iig een ding mee; dat is dat deze over het algemeen 10 jaren minder slechte weersinvloeden heeft mee hoeven maken.
Anderzijds hoef je niet meer te letten op; remleidingen, remslangen, klauwen, remschoenen en blokken, hoofdremcilinder, banden enzovoort. Deze delen moet je uit voorzorg vervangen of reviseren. Ook al lijken bijvoorbeeld de remmen nog in orde, reviseren is voor je eigen veiligheid. Let er daarbij ook op dat wanneer er water in de radiateur zit waarschijnlijk je koelsysteem aangekoekt, waterpomp vast en mss ook de radiateur lek (of zwak). Ook zullen waarschijnlijk de ruitensproeiers verstopt zijn.
Anderzijds, let op de standaardpunten:
Van voren naar achteren:
-voorscherm onder de knipperlichten en onderaan bikj bevestiging a-stijl (let daarbij ook op aansluiting keienvanger)
-koplamporen
-a-stijl en verstevigingsbalkjes
-binnenscherm bij bevestiging voorscherm
-accubak en plaatwerk onder ruitensproeiervloeistofreservoir
-de deuren onderaan en vooral onderaan de hoekjes. Let er ook op of deze nog netjes hard is onder de raamlikker.
-dorpels (vooral vooraan bij voorscherm en achteraan bij wielrand en bovenop vooraan onder de deurrubbeer (daar zitten puntlassen ivm stevigheidconstructie binnenin) Dorpel en bodem zijn plataselijk 2 plaatdelen en plaatselijk 2. Tel je er meer dan is ewr geknoeid
– wielranden achterin, dit behoren twee plaatdelen op elkaar te zijn ter plaats van bevetiging, binnen en buitenscherm. Dit horen mooie “dunne” lassen te zijn. Tel je hier 3 plaatdelen dan is er geknoeit.
-Hoekjes achteraan achterscherm
-achterplaat onderaan bij puntlsabevestiging bodem en achterschermen
– Achterklep zelf
Let op eventuele schades; alle deurlijnen en andere draaiende delen moeten netjes passen. Geen gapende sponningen en dergelijke
Let op uitgeharde raamrubbers,
interieur stata mooi bol?
-dashbord
Ofwel optisch…
Let op de draagarmen van t voortrein en de veerschoteld van de achterasProbeer hem daar beter niet te starten, het zou jammer zijn wanneer je de motor beschadigd door slechte smering van 10 jaar oud.
en ga zo maar door!
Mijn city stond ook al 16 jaar op zn plek toen k m kocht. Heb er nu iedere dag plezier van
Groeten,
Mark:thumbup
19 januari 2007 om 20:14 #17298864Origineel gepost door orangecity
volgens mij zagen wij (ik en Relliekel) jouw afgelopen weekend door maastricht rijden zou dat eens kunnen kloppen.
Dat kan heel goed kloppen, ik woon in Maastricht dus rij hier vaak rond:) Was jij ook met een kadett dan? Heb er namelijk geen gezien volgens mij:(
nee we waren met pietjes senator. mijn kadettje stond toen in t mecc en die van pietje thuis.
maar we zaten bij de dames van ‘t wachthuske’ een frietje te eten toen er een oranje city met acherraam jaloezie voorbij kwam rijden.
;)20 januari 2007 om 10:29 #17298865Origineel gepost door mark vds car hifi
Origineel gepost door died
ik weet niet goed of het hier thuis hoort, maar ben nieuw op dit forum,daarmee
ik ga morge naar een kadett c coupé kijken om misschien te kopen
staat al 10 jaar stil, in een schuur
aangezien ik nog een groentje ben op kadett-vlak, heb ik de volgende vraag
waar let ik best op als ik hem wil gaan kopen, wat zijn de zwakke plekken zoal, of andere tips
alvast bedanktHoi,
De betreffende kadett heeft iig een ding mee; dat is dat deze over het algemeen 10 jaren minder slechte weersinvloeden heeft mee hoeven maken.
Anderzijds hoef je niet meer te letten op; remleidingen, remslangen, klauwen, remschoenen en blokken, hoofdremcilinder, banden enzovoort. Deze delen moet je uit voorzorg vervangen of reviseren. Ook al lijken bijvoorbeeld de remmen nog in orde, reviseren is voor je eigen veiligheid. Let er daarbij ook op dat wanneer er water in de radiateur zit waarschijnlijk je koelsysteem aangekoekt, waterpomp vast en mss ook de radiateur lek (of zwak). Ook zullen waarschijnlijk de ruitensproeiers verstopt zijn.
Anderzijds, let op de standaardpunten:
Van voren naar achteren:
-voorscherm onder de knipperlichten en onderaan bikj bevestiging a-stijl (let daarbij ook op aansluiting keienvanger)
-koplamporen
-a-stijl en verstevigingsbalkjes
-binnenscherm bij bevestiging voorscherm
-accubak en plaatwerk onder ruitensproeiervloeistofreservoir
-de deuren onderaan en vooral onderaan de hoekjes. Let er ook op of deze nog netjes hard is onder de raamlikker.
-dorpels (vooral vooraan bij voorscherm en achteraan bij wielrand en bovenop vooraan onder de deurrubbeer (daar zitten puntlassen ivm stevigheidconstructie binnenin) Dorpel en bodem zijn plataselijk 2 plaatdelen en plaatselijk 2. Tel je er meer dan is ewr geknoeid
– wielranden achterin, dit behoren twee plaatdelen op elkaar te zijn ter plaats van bevetiging, binnen en buitenscherm. Dit horen mooie “dunne” lassen te zijn. Tel je hier 3 plaatdelen dan is er geknoeit.
-Hoekjes achteraan achterscherm
-achterplaat onderaan bij puntlsabevestiging bodem en achterschermen
– Achterklep zelf
Let op eventuele schades; alle deurlijnen en andere draaiende delen moeten netjes passen. Geen gapende sponningen en dergelijke
Let op uitgeharde raamrubbers,
interieur stata mooi bol?
-dashbord
Ofwel optisch…
Let op de draagarmen van t voortrein en de veerschoteld van de achterasProbeer hem daar beter niet te starten, het zou jammer zijn wanneer je de motor beschadigd door slechte smering van 10 jaar oud.
en ga zo maar door!
Mijn city stond ook al 16 jaar op zn plek toen k m kocht. Heb er nu iedere dag plezier van
Groeten,
Mark:thumbup
ok, bedankt alvast !
ik ga er straks heen, om 3 uur, ben wel benieuwd :P
ben nog maar net 19, maar droom al enkele jaren van een kadett c, hopelijk is het de moeite waard straks
ik laat wel weten hoe het afliep en zal fotos nemen
groeten, diederik20 januari 2007 om 10:56 #17298866nee we waren met pietjes senator. mijn kadettje stond toen in t mecc en die van pietje thuis.
aha, ik heb inderdaad 3 kadettjes in het mecc zien staan, zagen er erg goed uit;)
20 januari 2007 om 10:59 #17298867Origineel gepost door died
ok, bedankt alvast !
ik ga er straks heen, om 3 uur, ben wel benieuwd :P
ben nog maar net 19, maar droom al enkele jaren van een kadett c, hopelijk is het de moeite waard straks
ik laat wel weten hoe het afliep en zal fotos nemen
groeten, diederikHey veel succes daar!!
De ervaring leert dat je veel geduld moet hebben en absoluut geen overhaaste beslissingen nemen moet.. Van de duizenden kilometers die we per jaar afleggen voor onderdelen voor de kadett c en de kadett C zelf zijn er vaak maar enekele bij waarvan we er ook daadwerkelijk baat bij hebben gehad. Echter, dat is de hobby en sport.
Met andere woorden, meestal rijdt je voor niets achteraf gezien maar wanneer je geduld hebt vindt je vanzelf de droomauto binnen je budget. De wonderen zijn de wereld absoluut nog niet uit.Groeten,
Mark:thumbup
20 januari 2007 om 20:15 #17298868het is net als met vrouwtjes daar moet je ook maar net de goeie tegen komen op het goeie moment, en daar heeft mark ook niks mee te klagen:D
20 januari 2007 om 20:29 #17298869Origineel gepost door orangecity
nee we waren met pietjes senator. mijn kadettje stond toen in t mecc en die van pietje thuis.
aha, ik heb inderdaad 3 kadettjes in het mecc zien staan, zagen er erg goed uit;)
ik heb dr zelfs 4 gezien :vertag
20 januari 2007 om 20:47 #17298870ben daarnet naar die kadett gaan kijken, was aangenaam verrast
hij was 12 jaar gelede serieus onder handen genomen door een carrosier, die hem helemaal terug hard heeft gemaakt, alle rotte plekke eruit en nieuwe stukke in gelast.
hij had dan ook een nieuw laagje verf gekregen, maar stond vanaf dan 10 jaar stil in een schuur, lekker droog wel
er was dus nergens roest te besporen, ook niet achter de spatborden, of in de kofferruimt, of onder het batterij bakje
de motor werkte als hij de schuur in reed en heeft hem sinds dan niet meer gestart.
hij vroeg 500 euro, en na wat rond bellen had ik een mooie overdekte werkplaats gevonden ervoor en heb hem dus gekocht
maandag ga ik hem halen:D
ik ben een groentje op dit vlak, dus zal veel vragen stellen en alle info is welkom.
mijn eerste vraagje is dus, wat doe ik het best voordat ik de motor probeer te starten?
( hoe post je trouwens fotos?)21 januari 2007 om 09:15 #17298871picture uploader rechtsboven in die gele balk.
voor je hem start? denk iig minimaal ff andere olie erop en de motor rustig met n sleutel op de krukaspoelie n paar keer ronddraaien, dat ie niet met geweld “wakker” wordt gemaakt.
21 januari 2007 om 15:32 #17298872voila, deze heb ik gistere gekocht
hij is nog wat stoffig en heeft aandacht nodig, maar komt wel in orde
21 januari 2007 om 21:55 #17298873ik heb dr zelfs 4 gezien
Klopt:cry Sorry ben een beetje c verslaafd, stond inderdaad ook nog een btje:)
Mooi kadettje trouwens hierboven, ben benieuwd hoe die er uitziet als alleen al het stof ervan af is;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.