Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › c-kadett rijders..
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 november 2006 om 19:23 #17298749
:wors:wors:wors
VET:thumbup:wors:worsWat past dat blok v6 er makkelijk in of niet? Lijkt of er nog aardig wat ruimte over is:agent
:worsLijkt me alleen best tricky met de rdw:thumbdown
7 november 2006 om 19:55 #17298750Origineel gepost door fastcoupe
:wors:wors:wors
VET:thumbup:wors:worsWat past dat blok v6 er makkelijk in of niet? Lijkt of er nog aardig wat ruimte over is:agent
:worsLijkt me alleen best tricky met de rdw:thumbdown
passen doet hij makkelijk das nie het probleem.
denk dat de rdw echt een probleem is als je er tenminste heen gaat
want je moet in overleg met importeur of constructeur van het blok[ford dus] kijken of hun de goedkeuring geven en de gegevens opvragen van het blok bij ford nederland.ik heb het ooit geprobeert maar zit er nog op te wachten terwijl je die van opel binnen een week thuis had7 november 2006 om 21:44 #17298751rdw is geen probleem, alle maatregelen zijn genomen voor een keruing en heb een uitvoerig gesprek gehad met een kerumeester in veendam.
kost kleine 500 euro en hij staat als v6 op kenteken.
goedkeuring van fabrikant is uitgesloten, er word gekeken naar max vermogen en dat is met 1 telefoontje ook geregeld , faxje erop en klaar , dan moet je naar lelystad voor een geluidstest en weggedragstest.
die wegtest is dus uitsluitend bij meer dan 40% vermogen, nu is de mijne 1200 op kenteken, maar heb al een truucje om daar onderuit te komen.milieueisen, geen probleem lambda eruit bi jde rdw en ze keuren op eisen uit het voertuigbouwjaar.
mensen denken te moeilijk, das het probleem en niet de rdw.
volgens mij heb ik alles nu hier staan, meer verklap ik niet want ik ik vind dat de mensen die hier ook me tobben zelf maar is moeten denken bellen en ondernemen, ipv alles voorgekauwd op hun bord krijgen.
de rdw is hier en op vele fora, ten onrechte een pispaal ,belemmering en dergelijke voor ombouwers, ik zou zeggen doet uw huiswerk en leer ervan,.
groeten
7 november 2006 om 22:01 #17298752Origineel gepost door pipo
waaaaa ga je er nu een fordje in leggen :o
hahaha ja pas wel lekker er in heb er een gezien met een 2,9 24v van een schorpio.
volgensmij moest je dan alleen motorsteunen maken baksteun maken en je uitlaatspruitstukken switsen van links naar rechts
wel vet zo,n v6Ik belde Seh-power ff op rond etenstijd, toen zei die al dat hij de spruitstukken ging omwisselen omdat het anders niet paste :jerry
7 november 2006 om 22:30 #17298753ik hoop het voor je da da lukt.en bij ford is da zowiezo moeilijk om te kijken welk blok er in ligt:P die zien er aan de buitenkant gelijk uit van 2,0 tot 2,8 naar het schijnt is dit moelijk om te achterhalen.
maar dan ist wel leuk dat je een keer iemand hebt bij de rdw die je een beetje steunt en misschien advies geeft .na al mijn bellletjes en mailtjes ben ik die nog nie tegen gekoemn
maar schijnt per keuringstation ook zeer af te wijken:fy1
ook al zeggen ze van nie:cool:7 november 2006 om 23:22 #17298754in veendam lopen erg vriendelijke en hulpverlenende mensen rond, de man die ik sprak was helemaal onder de indruk en kon mij daardoor beter te woord staan omdat hij met me mee dacht, heb vaker met deze man gebeld over ombouwen en keuringen, en als je als keurmeester zelf de tip van de lambda aandraagt ben je wel een goeie gast:thumbup
de motor is makkelijk te herkennen, is namelijk de enige 2.9 van ford met map sensor, in de sierra lag de 2.9 met dubbele LHM of de mechanisch ingespoten (kjetronic) dat was de xr4i.
daarnast staan er diverse codes in het blok, zoal YA en een compleet nummer, geen probleem dus.
hele verhalen maargoed.
ik heb mijn zaakjes goed op regel en alles is echt wel uitgedacht voordat het erin kwam.
beschouw daarom mijn kritiek van hierboven als leermateriaal, en dus niet bedoeld voor mensen die weten wat ze doen.
groeten
8 november 2006 om 11:37 #17298755hoeveel pk’tjes brengt dit ford blokje? 230 Nm van je avatar is dat het koppel van deze?
mag ik vragen waarom je er geen opel v6 in gooit?
8 november 2006 om 15:16 #17298756Is in ieder geval veel krapper met een opel v6 http://www.kadettc.info/v6-umbau/page23.htm en veel dingen om te bouwen, zoals de carter etc.
8 november 2006 om 15:28 #17298757http://www.youtube.com/watch?v=1K-qFMWCHH8&mode=related&search=
Reclame filmpje van de kadett c!
hartstikke geinig :thumbup:thumbup8 november 2006 om 15:57 #17298758ford blokje wat ik heb brengt 145 pk en 230nm koppel.
opel motor, tsja beetje afgezaagd aant worden, en zon ford blok loopt gewoon mooi, 2.5 of mv6 vind ik te soepel klinken.
en daarbij idd het ombouw werk.dit is uniek
groeten
8 november 2006 om 16:04 #17298759nee uniek is het niet er rijd in de buurt van lelystad een bruine sedan met ford 2,9 scorpio er in op kenteken
en die rijd daar al jaren:vertag8 november 2006 om 23:03 #17298760deze blokken hebben zich wel bewezen, zijn zelfs nog steeds in productie en gaan er pas in 2007 uit om vervangen te worden voor een doorotwikkelde versie op basis van hetzelfde onderblok.
de cosworth is veel gevoeliger en dergelijke maar eveneens een beresterk blok , zeg maar zelfde idee als de SEH en de XE van opel:)groeten
10 november 2006 om 20:13 #17298761ag zon gietijzeren knol van een cih is ook wel vooruit te branden:afro
10 november 2006 om 22:01 #17298762Origineel gepost door joep12
ag zon gietijzeren knol van een cih is ook wel vooruit te branden:afroWhahaha,
Prachtig gesproken:wors
groeten,
Mark:thumbup
11 november 2006 om 08:28 #17298763Origineel gepost door joep12
ag zon gietijzeren knol van een cih is ook wel vooruit te branden:afrois niet uniek:afro
maar je hbet gelijk, hoop werk en met een cih rijdt ie ook wel, het is ook maar net wat je hobby is.groeten
11 november 2006 om 16:25 #17298764alleen de stationaire loop van die knol is wat lastig
:o:o:o:o
ooit n paard stationair zien lopen? :hmmz:hmmz
okej we we weten waar t over gaat :P:P
13 november 2006 om 18:54 #17298765euhm.. dus een c-kadettje met 6cyl bestaat wel al op kenteken in nl dan ? …
d8 dat er nog altijd geen op kenteken hier was?13 november 2006 om 19:39 #17298766Origineel gepost door Piet03
euhm.. dus een c-kadettje met 6cyl bestaat wel al op kenteken in nl dan ? …
d8 dat er nog altijd geen op kenteken hier was?ken er al meerdere.
een c kadett sedan met 6 cil lijn met verlengde neus rood met wit dak en rond achterraampje net een beetje cadillec jaren geleden gezien en zonder moeite schijnbaar op kenteken gekomen.heb hem wel al jaren nie meer gezienverder en bruine c kadett sedan eerst met 2,0 v6 van een ford capri 90 pk en naderhand een 2,9 24v schorpio cosword motor.
13 november 2006 om 20:23 #17298767er staatnu een kadett city met 2.8 6 cilinder op marktplaats
13 november 2006 om 20:25 #17298768Origineel gepost door kadetter
er staatnu een kadett city met 2.8 6 cilinder op marktplaatsja heb ik ook bij gespot gezet maar das een 4 cil op kenteken bij rdw :hmmz
is volgensmij of was van erik romijn13 november 2006 om 20:25 #17298769er staatnu een kadett city met 2.8 6 cilinder op marktplaats
13 november 2006 om 22:13 #17298770nog 1:jerry
uniek is het in zekere zin wel, ford motor in opel casco, het blijft leuk ookal rijden er 100 rond :wors
opel heeft vroeger gewoon iets fout gedaan, ze hadden licentie moeten aanvragen bij ford om die v6 erin te knallen, als ik het kan met minimale aanpasingen konden hun het ook aan de band doen.
mijn mening is dat de c kadett heus wel een zwaardere motor had mogen hebben de de gte, hij kan het echt wel aan.
groeten
14 november 2006 om 17:53 #17298771Door de energiecrisis die er toen was hebben ze geen grotere maar juist een kleinere motor in de Kadett gedaan , de 1.0 van de a Kadett en in de Manta / Ascona de 1.2 motor .
14 november 2006 om 18:28 #17298772Hier nog een ford motor in opel casco:thumbup
14 november 2006 om 19:02 #17298773;) en die eric kennen we wel he pip…hahaha
pfff dacht mn rekord wel zo kwijt te zijn, maar niets is minder waar, achja dan er zelf nog maar mee rijden he.
of toch stiekum weer een c kadett kopen ?
:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.