Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › c-kadett rijders..
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 oktober 2006 om 07:27 #17298674
Zijn deze dan ook netjes RDW gekeurd???
17 oktober 2006 om 12:17 #17298675Origineel gepost door Astraman
Je ken er met relatief gemak een 6 cilinder lijn uit bijv. een senator inleggen, meeste werk is de achterasconstructie en de versnellingsbak want hoe krijg je die power op de weg….er zijn ook c-kadett met een rover v8 erin, dat zijn lekker lichte blokken van aluminium en die kun je opboren tot 5.2 liter, heb je ruim 280 pk met bijpassend geluid in je c-tje liggen :wubRover is idd een licht Motorblok en weegt rond de 180 kg ca. 50 kg meer dan
een C20XE 16 kleppen motor. Met alleen opboren bereik je geen 5,2 ltr. als je van een oud SD1 3,5 ltr. blok uitgaat. De latere Rovers 4,8 hadden ook een andere slag. Je komt met de breedte wel weg in een c-Kadett, maar de lengte is wel een probleem, door de lange uitstekende waterpomp. Die kun je door een elektrisch aangedreven pomp vervangen. Een goede optie in een lichte auto is bv de 3,9 ltr. Rover. In een Volvo Amazone heb ik eens meegereden, en dat trekt als een lier. Hoogstens 200 pk had die wagen, maar dat ging al hard door het grote koppel.
Ik denk alleen dat men het niet gemakkelijk goedgekeurd krijgt. Mijn B-Kadett ’69 met 16V en 5-bak had nog geen type goedkeuring in die tijd, en daar ligt de zaak iets anders.17 oktober 2006 om 12:19 #17298676hee vraagje is dat die metalic blauwe op standaart verbreede velgen.zoja heb je dat nu wel op kenteken staan die 16v en hoe heb je dat aangepakt bij de rdw
17 oktober 2006 om 14:49 #17298677hoi, als je mij bedoeld, nee ik heb geen blauwe maar die in de B-Kadett topic wat ik gestart
ben gisteren. Het projekt is nog niet af, maar ik zal een weg gedrags test en emissie meting
moeten doen, om het op kenteken als aanvulling t.b.v restauratie/wijzingen aan bestaande
voertuig te verkrijgen.
Dit kost 650 E en gebeurd in Lelystad. Nu is het zo dat ik nog steeds 4 cyl.
erin heb zitten, behalve het vermogen is dik 3 maal zoveel als standaard. Je weet
zelf wel dat ( mag het eigenlijk niet zeggen ) “slapende honden niet wakker maken”.
Ik zal weiniger problemen ondervinden met mijn ombouw als met een gewijzigd cyl. aantal en
ook as last ( gewicht ). Maar bv. mijn Escort Mk1 krijgt een hele dikke 4 cyl. van 2850 cc erin
en dat is wel andere koek.
Ondanks RDW keuring kan men nog altijd problemen krijgen met politie controles. Ze kunnen
en mogen de auto als ze “vervelend” zouden doen nog altijd voor technisch onderzoek
in beslag nemen.
Zonder RDW, loopt men het risiko in geval van ongeval, dat je eigen verzekering het
zaakje niet dekt. En dan heb je een probleem.19 oktober 2006 om 18:48 #17298678Is er nog plaats voor mijn Kadettje?:afro
Zo was hij toen ik hem kocht
Roest ontbrak er niet aan;)
nieuw dorpeltje:wors
binnenspatbord waar mijn vader nog mogelijkheid in zag om te reparerenking:
Spuitklaar dus hij kan weer met z’n wieltjes op de grond;)
mat zwart:)
Het eindresultaat:D
Is een 1200S automatic op LPGking: Kadettje is inmiddels 4cm verlaagd en ben bezig met een streep van witte blokken van voor tot achter te maken. Ik hou jullie op de hoogte:afro
19 oktober 2006 om 19:41 #17298679Origineel gepost door kobelko
hoi, als je mij bedoeld, nee ik heb geen blauwe maar die in de B-Kadett topic wat ik gestart
ben gisteren. Het projekt is nog niet af, maar ik zal een weg gedrags test en emissie meting
moeten doen, om het op kenteken als aanvulling t.b.v restauratie/wijzingen aan bestaande
voertuig te verkrijgen.
Dit kost 650 E en gebeurd in Lelystad. Nu is het zo dat ik nog steeds 4 cyl.
erin heb zitten, behalve het vermogen is dik 3 maal zoveel als standaard. Je weet
zelf wel dat ( mag het eigenlijk niet zeggen ) “slapende honden niet wakker maken”.
Ik zal weiniger problemen ondervinden met mijn ombouw als met een gewijzigd cyl. aantal en
ook as last ( gewicht ). Maar bv. mijn Escort Mk1 krijgt een hele dikke 4 cyl. van 2850 cc erin
en dat is wel andere koek.
Ondanks RDW keuring kan men nog altijd problemen krijgen met politie controles. Ze kunnen
en mogen de auto als ze “vervelend” zouden doen nog altijd voor technisch onderzoek
in beslag nemen.
Zonder RDW, loopt men het risiko in geval van ongeval, dat je eigen verzekering het
zaakje niet dekt. En dan heb je een probleem.mmm:hmmzraar je kadett is toch van 69 als ik het goed heb??dan heeft die geen type goedkeuring en hoef je er alleen mee naar een normaal rdw station voor een keuring.
ook het cilinder aantal doet er niet toe en ben je een 100€ kwijt of zo
is je kadett na 73 dan moet je wel naar lelystad.nee heb op de opel meeting wel een blauwe gezien met 16v er in:jerry
20 oktober 2006 om 09:29 #17298680Mijn City er dan ook maar even bijzetten:
Het is een 1.2S uit 1978. Toen ik hem kocht waren er wat dingen aan. Hij lekte olie tussen motor en versnellingbak, dus meteen alle keerringen laten vervangen en toen toch alle los las ook maar meteen een nieuwe koppeling en druklager erin.
De achterveren was iets wazigs mee, in iedere bocht wrong de veer zich een andere kant op, dus originele achterveren teruggeplaatst. Er zat een gaatje onder het koffer, echter toen we dit weghaalden bleek dat er een flink gat dichtgeplamuurd was. Dit ook maar weer mooi dichtgelast. Zelf heb ik een stoeprandje geraakt, dus moet nu nog de steekas en lager gaan vervangen:argue
Voorlopig blijft die zo als dagelijkse wagen, echter als we wat verder zijn willen we er wel een mooi projectje ervan maken.
20 oktober 2006 om 16:29 #17298681mm bekent praatje volgensmij de nieuwe veren ook bekent
hahaa20 oktober 2006 om 20:00 #17298682heb jij die geleverd dan Pipo???
20 oktober 2006 om 20:24 #17298683Origineel gepost door Pietje
heb jij die geleverd dan Pipo???de orginele dan niet die wringveren:P
23 oktober 2006 om 07:31 #17298684veren die alle kanten op dansen tijdens t rijden
daar hebben we best n hekel aan gekregen nietwaar hans?:cry:cry23 oktober 2006 om 15:55 #17298685Ja dat was echt niet prettig. Bedankt voor de veren trouwens nog Pipo, deze zijn een stuk beter dan die wat eronder zaten. Ik blijf nu tenminste op de weg:thumbup
25 oktober 2006 om 12:19 #17298686geinig ding die city ziet er super uit
alleen zou ik ff 4 dezelfde wielen eronder regelen….. is toch t mooiste!ik heb dat nu gelukkig ook…….(zie restauratie verbouwing styling)
maar neem aan dat dat goedkomt!
25 oktober 2006 om 14:14 #17298687haha er zitten al 4 dezelfde weer op hoor, gewoon de stalen. Ik had namelijk door die @#$#$% veren een stoep geraakt de eerste dag. Hierdoor was mijn velg scheef, daarom zaten er achter even deze wieltjes van een vriend op.
Zal binnenkort eens nieuwe foto’s maken:cool:
25 oktober 2006 om 17:18 #17298688is goed!! citypower rules
Sex and the city :P
25 oktober 2006 om 21:18 #17298689heb de mijne nu ook door de apk en hoogst waarschijnlijk is die dan volgende week pleite.als de koper komt opdagen.je weet maar nooit:vertag:puke
26 oktober 2006 om 07:19 #17298690Wel een mooi kleurtje dat Paars:thumbup
26 oktober 2006 om 17:02 #17298691Origineel gepost door orangecity
Wel een mooi kleurtje dat Paars:thumbupnou valt wel mee hoor is een beetje verweerd
en JA peter 16s berlinetta is weer een gevalletje motip:P
26 oktober 2006 om 20:38 #17298692Hierbij nog ff een paar foto’s van mijn Coupe, nu die voor de APK is geweest …
Mvg Erik
26 oktober 2006 om 20:47 #17298693Origineel gepost door pipo
heb de mijne nu ook door de apk en hoogst waarschijnlijk is die dan volgende week pleite.als de koper komt opdagen.je weet maar nooit:vertag:puke
ik hou van die soort paars
ongeveer diezelfde kleur zit er hier in breda ook op de nieuwe vuilniswagens egt vette kleur
het c-city project word of dit soort paars of matt zwart
26 oktober 2006 om 20:50 #17298694@automatic freak.
hoeveel heb je de auto nu verlaagd???
26 oktober 2006 om 21:01 #17298695Origineel gepost door Pietje
@automatic freak.hoeveel heb je de auto nu verlaagd???
Hallo Peter,
Verlaging is KAW 85/60 met 175-50-13, laatst gemeten t.o.v. de groene sedan Automaat is die bijna 14cm lager aan de voorzijde (bumperhoogte gemeten)…;)
Mvg Erik
26 oktober 2006 om 21:04 #17298696het staat wel super strak was mss nog wel wat voor die van mij.
26 oktober 2006 om 21:16 #17298697Origineel gepost door Pietje
het staat wel super strak was mss nog wel wat voor die van mij.Ja, maar die van jou is toch ook al behoorlijk laag …
Hoeveel is die van jou verlaagd dan ?!?
Erik
26 oktober 2006 om 21:24 #17298698ehm 60 60 dacht ik.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.