Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › c-kadett rijders..
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 augustus 2006 om 19:20 #17298549
hij kon toen hij hier was nog zitten dus denk van nie.:P
anders had hij wel rode billetjes gehad hahahah13 augustus 2006 om 21:19 #17298550Whahaha,
Ze weten het, maar hebben de station niet gezien. deze staat nu in de stalling en gaat straks door naar arie waar deze gelast wordt zodat “thuis” er niet mee wordt gemoeid
Groeten,
Mark:thumbup
14 augustus 2006 om 19:10 #17298551Komt weer een opgeknapte C bij; heb besloten die van mij (rechterdeur aanrijdschade) toch maar te houden en langzaam aan te restaureren.
Vandaag motorisch weer wat gefixed, dynamo was stuk, en het rijdt weer heel wat beter (bougietjes incl bekabeling ook meteen vervangen). Aankomende winter naar de spuiter en dan trek ik meteen de moter eruit om die eens mooi te maken ;)
Dit weekend btw naast de diverse onderdelen ook leren bekleding geregeld, volgend weekend erin :cool:ps. Iemand tips betreffende waterlek in de kofferbak (via het rooster voor zover ik kan zien). Bij elke bui een klein plasje water in de kofferbak, nu zit dat vol in de tectyl, maar een natte jas enzo vind ik ook niet zo fijn :hmmz
14 augustus 2006 om 19:21 #17298552mooi blijft hij toch rijden:thumbup:jerry
14 augustus 2006 om 19:57 #17298553Origineel gepost door dantec
Komt weer een opgeknapte C bij; heb besloten die van mij (rechterdeur aanrijdschade) toch maar te houden en langzaam aan te restaureren.Vandaag motorisch weer wat gefixed, dynamo was stuk, en het rijdt weer heel wat beter (bougietjes incl bekabeling ook meteen vervangen). Aankomende winter naar de spuiter en dan trek ik meteen de moter eruit om die eens mooi te maken ;)
Dit weekend btw naast de diverse onderdelen ook leren bekleding geregeld, volgend weekend erin :cool:ps. Iemand tips betreffende waterlek in de kofferbak (via het rooster voor zover ik kan zien). Bij elke bui een klein plasje water in de kofferbak, nu zit dat vol in de tectyl, maar een natte jas enzo vind ik ook niet zo fijn :hmmz
Ha die Paul,
De onderdelen dus toch nog goed terecht gekomen….;)
Leuk om te lezen dat hij het weer doet met mijn ‘donor’-dynamo :agent:thumbup
Betreffende de lekkage in de kofferbak; waarschijnlijk komt dit via het kofferbakrubber…. deze gaan vaak plat liggen in de bovenhoeken en daardoor lekken zo nogal eens ……:angel
Mvg Erik
15 augustus 2006 om 18:37 #17298554Origineel gepost door Automatic-freak
Ha die Paul,De onderdelen dus toch nog goed terecht gekomen….;)
Leuk om te lezen dat hij het weer doet met mijn ‘donor’-dynamo :agent:thumbup
Betreffende de lekkage in de kofferbak; waarschijnlijk komt dit via het kofferbakrubber…. deze gaan vaak plat liggen in de bovenhoeken en daardoor lekken zo nogal eens ……:angel
Mvg Erik
Zal er eens naar kijken, tnx.
En de onderdelen zijn idd heel erg van pas gekomen :wors
Vandaag ff 100km gereden en ik moet zeggen: :cool:Enige probleem is dat de koppakking er aan zit te komen; durf ik die reparatie zelf aan :hmmz
15 augustus 2006 om 18:39 #17298555Origineel gepost door pipo
mooi blijft hij toch rijden:thumbup:jerryAlleen nu nog een stukkie lager hahaha ;)
15 augustus 2006 om 20:44 #17298556die reparatie zou je zelf wel kunnen doen hoor denk ik dan.
enige wat moeilijk is. is om de uitlaat los te krijgen want die zitten meestal zo vast gerot.
maar kruipolie doet wonderen en anders even warm maken.
15 augustus 2006 om 21:45 #17298557Origineel gepost door dantec
Origineel gepost door pipo
mooi blijft hij toch rijden:thumbup:jerryAlleen nu nog een stukkie lager hahaha ;)
:angel mail of u2u maar
16 augustus 2006 om 17:36 #17298558Dit is mijn C Kadett Coupe 1978 1.2n
ik heb er ats velgjes (met banden maat 175 65 13inch)
ondergezet.Hij is verlaagd en heeft wiite knipperlichten
een opendakje en heeft nu sportstoelen.
Ik gebruik hem bijna dagelijks om naar mijn werk te rijden.En deze C Kadett Coupe van 1978 heb ik net gekocht.
Hij heeft een 2.0 cih caburatie met 4 bak uit een omega,
rondom remmen van een omega. Assen zijn van een 1600.
Uitlaat is roestvrij staal met een demper van een Subaru Impreza. De a.p.k. is verlopen en de carroserie heeft aandacht nodig ( voorscherm is slecht).
Ik ga hem zo snel mogelijk keuren en hierna wat opknappen (misschien wel helemaal overspuiten).18 augustus 2006 om 07:04 #17298559Nou ok, dynamo vervangen, bougies en kabels vervangen: next problem! ;)
Rij dus net op de snelweg: temperatuur loopt flink op, dan maar even verwarming aanzetten, temperatuur loopt wat omlaag. Nou, dat wordt straks ff onder de kap kijken, denk ik. Loopt ineens m’n benzinemeter ook omlaag :S Tank is voor 35l gevuld ongeveer en de meter liep van 3kwart in een keer naar een half?!
Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn? Zit nu op m’n werk, dus wordt vanavond pas kijken :( Misschien hebben jullie wat bruikbare tips (zoals gewoonlijk :wors)..
Oh ja, nog iets: paar rotjochies hebben het glas van een van mn koplampen losgeschopt. Kan ik dat het beste lijmen? En waarmee? Stond te kijken in het rijtje bij de bouwmarkt, maar er is ook zoveel keus ;)
18 augustus 2006 om 13:13 #17298560benzineniveau dat raar doet kan aan je vlotter liggen. Ik heb eens een vlotter gehad die niet lekker meer liep en op een gegeven moment bleef mijn tank gewoon voor altijd vol.
Nieuw vlottertje plaatsen of even kijken of het ding ergens achter blijft steken? Weet alleen nog niet of dit bij een kadett tank makkelijk gaat.
18 augustus 2006 om 17:51 #17298561het beste is polyurethaan kit.daar lijmen ze ook ramen mee in
19 augustus 2006 om 10:10 #17298562Origineel gepost door THIESKE
benzineniveau dat raar doet kan aan je vlotter liggen. Ik heb eens een vlotter gehad die niet lekker meer liep en op een gegeven moment bleef mijn tank gewoon voor altijd vol.Nieuw vlottertje plaatsen of even kijken of het ding ergens achter blijft steken? Weet alleen nog niet of dit bij een kadett tank makkelijk gaat.
Het was zijn temp meter, ik zou eerst even naar je spannings
stabilisator kijken. Die zit achter je temperatuurmeter, ijzeren blokje met drie pootjes eraan.Groetjes
19 augustus 2006 om 12:19 #17298563Origineel gepost door ckadett16v
Origineel gepost door THIESKE
benzineniveau dat raar doet kan aan je vlotter liggen. Ik heb eens een vlotter gehad die niet lekker meer liep en op een gegeven moment bleef mijn tank gewoon voor altijd vol.Nieuw vlottertje plaatsen of even kijken of het ding ergens achter blijft steken? Weet alleen nog niet of dit bij een kadett tank makkelijk gaat.
Het was zijn temp meter, ik zou eerst even naar je spannings
stabilisator kijken. Die zit achter je temperatuurmeter, ijzeren blokje met drie pootjes eraan.Groetjes
whoops lezen is ook een kunst :agent
19 augustus 2006 om 15:24 #17298564Hij heeft problemen met de temp én brandstofmeter. Kan inderdaad spanningsstabilisator zijn maar ook de massa van het instrumentenpaneel. De massa voor de meters en de achtergrondverlichting gaat via de klemmetjes waar het paneeltje mee vastzit. Controlelampjes hebben een eigen massa. Probeer eens wat met het paneeltje te schuiven en kijk of het beter wordt. Ik had met mijn C Kadett bijna hetzelfde probleem tijdje terug, temp meter in het rood als ik boven de honderd reed en tankmeter ook wat te hoog.
20 augustus 2006 om 18:01 #17298565Benzinemeter doet het weer naar behoren, geen idee wat er mee aan de hand was, misschien idd iets van het instrumentenpaneel wat tijdelijk mis ging…
Uitlaat zat vandaag ineens los, was raar gevoel om nu weer wat te hebben haha. Snel gefixed en lekker verder rijden :)
Auto staat nu ook te koop; komende tijd te druk met werk om de schade op te knappen, dus liever iets in goede staat->
Hopelijk staat er binnenkort hier of op mp een leuke city te koop :cool: En dan over een paar maandjes na de ergste drukte een huisje met garage gaan fixen ipv de huidige studentenkamer :D22 augustus 2006 om 17:34 #17298566:cry
mn dettje is toch erger verrot dan ged8:thumbdown
-accubak helemaal weggerot
-a-stijl links rot
-plekje waar de ruitensproeierreservoir staat helemaal weggerot
-bodemplaat bijrijdersstoel zit een gat
-reservewielbak zeer erg verrot
-andere kant van de kofferbak ook
-paravan verrotetc… :thumbdown :thumbdown :thumbdown
ik baal hier serieus van want ik kan dus niet lassen en ik heb ook geen geld om een lasapparaat te kopen :cry:cry
22 augustus 2006 om 18:07 #17298567Origineel gepost door mrmonkey
:crymn dettje is toch erger verrot dan ged8:thumbdown
-accubak helemaal weggerot
-a-stijl links rot
-plekje waar de ruitensproeierreservoir staat helemaal weggerot
-bodemplaat bijrijdersstoel zit een gat
-reservewielbak zeer erg verrot
-andere kant van de kofferbak ook
-paravan verrotetc… :thumbdown :thumbdown :thumbdown
ik baal hier serieus van want ik kan dus niet lassen en ik heb ook geen geld om een lasapparaat te kopen :cry:cry
hij beland nu toch niet op de sloop he:cry
22 augustus 2006 om 18:11 #17298568Origineel gepost door pipo
Origineel gepost door mrmonkey
:crymn dettje is toch erger verrot dan ged8:thumbdown
-accubak helemaal weggerot
-a-stijl links rot
-plekje waar de ruitensproeierreservoir staat helemaal weggerot
-bodemplaat bijrijdersstoel zit een gat
-reservewielbak zeer erg verrot
-andere kant van de kofferbak ook
-paravan verrotetc… :thumbdown :thumbdown :thumbdown
ik baal hier serieus van want ik kan dus niet lassen en ik heb ook geen geld om een lasapparaat te kopen :cry:cry
hij beland nu toch niet op de sloop he:cry
ik hoop t niet, maar ik kan er weinig aan doen :cry
kopen? :angel
22 augustus 2006 om 19:19 #17298569Heb een mig lasapparaat voor 250 weten te kopen. Moet alleen een nieuwe gasfles (kost ook nog aardig wat) bij.
Zet je Dett desnoods even weg en spaar een paar maandjes een aardig bedrag bij elkaar dan kun je mooi aan hem beginnen.
22 augustus 2006 om 19:33 #17298570:hmmz mischien toch maar wat anders zoeken dan ? dr staan er zat te koop voor weinig, de jouwe strippen en de goede onderdelen bewaren/verkopen ?
kheb zelf nog steeds geen tijd gehad voor de manta, voor de 2 kadettjes hiervoor was iets meer tijd…maar ach dat komt wel weer.
tis trouwens niet zo gezellig op t manta forum, hier was/is t toch wel leuker
:angel22 augustus 2006 om 20:18 #17298571Origineel gepost door JP28
:hmmz mischien toch maar wat anders zoeken dan ? dr staan er zat te koop voor weinig, de jouwe strippen en de goede onderdelen bewaren/verkopen ?kheb zelf nog steeds geen tijd gehad voor de manta, voor de 2 kadettjes hiervoor was iets meer tijd…maar ach dat komt wel weer.
tis trouwens niet zo gezellig op t manta forum, hier was/is t toch wel leuker
:angelweg met die manta dan:Den weer een c der bij hahahaha
op marktplaat wie wil er ruilen manta a tegen een c kadett
[mag wel geen vlag op het dak staan] hahahah:D23 augustus 2006 om 15:59 #17298572Haha! M’n zussie gaat tijdje weg uit NL, nu kan ik haar autootje lenen terwijl ik de C-dan opknap in haar garage :thumbup
Opeens toch een berg mazzel :)Nu wil ik het eens flink schoon gaan maken onder de kap. Ben begonnen met de carb eruit schroeven, maar hoe maak je zoiets goed schoon? Heb al wat verschillende dingen gehoord, maar misschien hebben jullie tips over wat het beste werkt.
Oh en ik wil wat rubber (leidingen, pijpen e.d.) gaan vervangen, iemand een idee waar ik een en ander (nieuw) kan vinden in omgeving Utrecht?
Over een kleine 2mnd heb ik tijd om rustig aan te gaan strippen, dan zullen we eens zien wat er allemaal gedaan moet worden voordat ik hem naar de spuiter breng. Daar gaan m’n vrije uurtjes ;)
23 augustus 2006 om 17:37 #17298573Origineel gepost door dantec
Haha! M’n zussie gaat tijdje weg uit NL, nu kan ik haar autootje lenen terwijl ik de C-dan opknap in haar garage :thumbup
Opeens toch een berg mazzel :)Nu wil ik het eens flink schoon gaan maken onder de kap. Ben begonnen met de carb eruit schroeven, maar hoe maak je zoiets goed schoon? Heb al wat verschillende dingen gehoord, maar misschien hebben jullie tips over wat het beste werkt.
Oh en ik wil wat rubber (leidingen, pijpen e.d.) gaan vervangen, iemand een idee waar ik een en ander (nieuw) kan vinden in omgeving Utrecht?
Over een kleine 2mnd heb ik tijd om rustig aan te gaan strippen, dan zullen we eens zien wat er allemaal gedaan moet worden voordat ik hem naar de spuiter breng. Daar gaan m’n vrije uurtjes ;)
je zou eens contact op kunnen nemen met DCP in assen, die sturen ook op, en hebben volgens mijn nog wel e.e.a. liggen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.