Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › c-kadett rijders..
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 februari 2006 om 10:21 #17298124
is dat eenvoudig dan? een Corsa ontsteking erop zetten?
Kan die van de 1.2 ook of alleen van de 1.0?En wat heb je allemaal nodig?
Denk niet dat ik het snel zal doen hoor, maar ben nieuwsgierig wat je exact moet vervangen..25 februari 2006 om 11:05 #17298125als het allebei ohv tjes zijn maakt da nie uit.
is gewoon een kompleete ontsteking dus oude er uit trekken andere er in en effe afstellen.
zit ook bobine bij en ontstekingsmodule en kabeltjes.
dus nooit meer puntjes vervangen:thumbup25 februari 2006 om 11:08 #17298126ja k vind da setje ook aardig aan de prijs :o
maar goed meer info over de corsa ontsteking is welkom :D
we blijven nederlanders he :jerry
en wat is beter die corsa ontsteking of da setje ?
greetz :angel:wors
25 februari 2006 om 11:22 #17298127Wat ik zo op de site van sparcon begreep, hebben zij ook setjes voor getunede motoren met hogere compressie. Lijkt me dat die beter geschikt zijn dan standaard corsa-spul.
Maar als je toch een standaard 1.2 blok hebt, kan je net zo goed die van de Corsa pakken denk ik..toch?? :angel
25 februari 2006 om 12:40 #17298128Origineel gepost door ZOAB
Wat ik zo op de site van sparcon begreep, hebben zij ook setjes voor getunede motoren met hogere compressie. Lijkt me dat die beter geschikt zijn dan standaard corsa-spul.Maar als je toch een standaard 1.2 blok hebt, kan je net zo goed die van de Corsa pakken denk ik..toch?? :angel
helemaal mee eens!
mijn 1200 is lang niet standaard meer:thumbup
heb em in 2005 een ander 1200 blokje gegeven 1200N en compleet gereviseerd met betere lagers voor hoge toerentallen.
heb compressie verhoogd naar 11:1 en heb de in en uitlaat kanalen flink vergroot.
heb klepflow terug gebracht naar 15 graden en hele gebeuren gepolijst. vliegwiel flink afgedraaid en het orgineele uitlaat spruitstuk opgefreesd en na eerste stuk direct een dikkere rvs uitlaat gemaakt, met een absorbsie demper er onder.
en heb et blok een beetje uitgebalanseerd en timings veranderd.
en als laatste een goede ontsteking (heb even gekeken op site maar kost best duur).
als zelf moet betalen zou ik er een corsa ontsteking opzetten en als et blok toch orgineel is dan merk je toch geen verschil tussen een corsa ontsteking of dat wat ik heb, alleen met hogere commpressie heb je veel voordeel met een betere vonk.paar foto’s van blok revisie
weet imand nog een snelle nokkenas voor een 1200??
25 februari 2006 om 13:06 #17298129Origineel gepost door vincent23
zal die beste man nie ged8 hebben ik ben zuinig op mijn oldtimer :Pmaare waar kennen we meer info vinden over da wonder kitje :thumbup
mijn 1.2 die mag ook wel wa sneller :D
greetz :angel:wors
dat is de auto van m’n vader 2.5 mercedes m’n broertje reed er in en wilde even kijken wat sneller was en hij had echt volgas. ik ook :P
1.2 sneller maken is niet zo moeilijk als je een beetje kunt lassen.
haal de orgineele uitlaat er onder weg vanaf uitlaatspruitstuk.
dan zie je 2 pijpen die na ongeveer 1 meter ofzo in elkaar samen gaan naar 1 pijp.
daar is het geheel een beetje geknepen als je nu zelf een soort mooiere overloop maakt van die twee pijpen naar 1 pijp (betere flow(zie foto)) dan pak je zo 1000 toeren extra en dat merk je best en kost alleen beetje werk.
standaard zijn die pijpen gewoon beetje dicht geknepenen vast gelast (kijk maar onder de auto) als je dat mooi laat overlopen naar 1 pijp trekt de auto stuk beter;)heb zelf de hele uitlaat vervangen door rvs en het koppel stukje veel verder naar voren gelegd. (moeilijk verhaal waarom ik dat gedaan heb) maar kan voor orgineel ook best bij dat koppelstuk beneden gedaan worden en is goed merkbaar. (had het eerst zelf ook maar later alles vervangen voor dikkere pijp en koppelstuk verlegd).
25 februari 2006 om 15:45 #17298130:thumbup goed bezig theo !
pfff t kreng wil nog nie op gas draaien grrr (jah tank zit vol), en stationait op benzine wil ook nog nie zo lekkel :cry
de general staat trouwens weer voor de keet :( roept zachtjes jiha
interieur zit er weer in + stoelen en claxon natuurlijk :wub
klussen met kijkers (leuk sleutelen voor de deur) NOT25 februari 2006 om 16:53 #17298131hee je avatar is een beetje groot uitgevallen.
wel duidelijk te zien zo
25 februari 2006 om 18:11 #17298132Origineel gepost door JP28
:thumbup goed bezig theo !pfff t kreng wil nog nie op gas draaien grrr (jah tank zit vol), en stationait op benzine wil ook nog nie zo lekkel :cry
de general staat trouwens weer voor de keet :( roept zachtjes jiha
interieur zit er weer in + stoelen en claxon natuurlijk :wub
klussen met kijkers (leuk sleutelen voor de deur) NOTis het een c kadet 1200? zo ja loopt hij al lang op gas??
kennis van mij heeft een c1 citty 1200 op gas en wilde ook niet best meer op gas lopen en ook slecht op benzine en er zat geen pit meer in de motor 90 km/h.
heb toen de kop er afgehaald en zag dat de kleppen waren ingeslagen door het gas, dus geen goede vulling meer, slecht stationair en geen pit meer.
zelfde problemen???:wtf25 februari 2006 om 18:16 #17298133die loopt sinds kort op gas dus lijkt me stug
26 februari 2006 om 14:20 #17298134:hmmz ja psies deze heeft nog nooit op gas gelopen dus daar zal t niet aan liggen, hij loopt gewoon helemaal :swear ook op benzine als ie eenmaal op gang is gaat het wel
de gasdampen komen uit het open luchtfilter, dus er komt teveel gas in de carb. ? lijkt mij…
:hmmz26 februari 2006 om 16:16 #17298135Origineel gepost door JP28
:hmmz ja psies deze heeft nog nooit op gas gelopen dus daar zal t niet aan liggen, hij loopt gewoon helemaal :swear ook op benzine als ie eenmaal op gang is gaat het wel
de gasdampen komen uit het open luchtfilter, dus er komt teveel gas in de carb. ? lijkt mij…
:hmmzHoi,
Zorg er eerst voor dat de motor zeer netjes op benzine loopt alvorens je aan de gang gaat met LPG.
Groeten,
Mark:thumbup
26 februari 2006 om 17:16 #17298136Origineel gepost door JP28
:hmmz ja psies deze heeft nog nooit op gas gelopen dus daar zal t niet aan liggen, hij loopt gewoon helemaal :swear ook op benzine als ie eenmaal op gang is gaat het wel
de gasdampen komen uit het open luchtfilter, dus er komt teveel gas in de carb. ? lijkt mij…
:hmmzmisschien lekke inlaatklep???:hmmz
slecht stationair, blaast terug in filter en loopt op hogere toeren redelijk. klinkt als lekke inlaat klep!:(
26 februari 2006 om 22:07 #17298137Ik heb ook nog een elektronische ontsteking liggen
van zo’n corsa voor een 1.2 kadett. Als iemand er
belang bij heeft dan hoor ik het wel.26 februari 2006 om 23:05 #17298138heb foto s gezien van de inbouw.hij moet een paar kleine geitjes:P veranderen en dan denk ik dat hij wel loopt.
jp jou got mail27 februari 2006 om 17:40 #17298139:wors altijd handig zo’n pipo he
stomme ik heeft wat kleine dingetjes verkeerd gedaan :o
morgen maar ff in orde maken
:thumbup
voor de in en uitbouw liep ie volgens mij wel aardig, nu schiet ie zo nu en dan ook spontaan uit de 2e versnelling :o nou dat weer…..te gehaast allemaal gedaan waarschijnlijk, binnenkort een weekje vrij…dan meer suc6 hoop ik28 februari 2006 om 10:25 #1729814028 februari 2006 om 12:11 #17298141ja had ik gezien van de blauwe coupe.
op zich geen verkeerde auto paar plekjes en een deuk in de dorpel en natuurlijk c2 schermen:P
maar denk dat hij weer een motor heeft gekocht was zo,n
allweatermotorrijder hahaha.maar die hadden ze zijn motor gejat dus effe een overbrugingsauto.en het word denk ik weer beter weer dus wil hij weer motor gaan rijden.hij heeft er bij mij 1100 euro voor betaalt met nieuwe apk
en als er verder niks aan kapot gegaan is is de prijs redelijk :hmmz28 februari 2006 om 13:32 #17298142Aha dus hij doet m niet weg omdat er iets mee is, dat is iig beter;)
Maar wat ik er zo van heb gezien was ie zeker niet slecht
dus die prijs is dan best redelijk ja.28 februari 2006 om 14:13 #17298143nee klopt.alleen hij heeft er bij staan niet de mooiste dat klopt
zitten wat krassen en deukjes in en beschadigingen.
maarja ats velgen met goede banden koffer van binnenuit te openen verder standaartmeende dat alleen de dynamo een beetje gierde maar dat wist hij bij de aankoop:P
28 februari 2006 om 16:19 #17298144ooijenm wat nou dan gestopt met het 16 klepper project????
Waarom??
EN JP doe eens wat aan die foto man is de pagina is zo niet meer te lezen iedere keer van links naar rechts.
28 februari 2006 om 16:41 #17298145jep is die van ooiman.:hmmz
ziet hij het nu dan toch nie zitten
een keer gestopt andere keer begonnen dan weer gestopt:cry.wat nu:hmmz28 februari 2006 om 17:43 #17298146heej ik heb volgens mij nog zoo een uitlaat liggen !!!!. nog belang bij ? ik hoor het wel
Origineel gepost door toppertheo
Origineel gepost door vincent23
zal die beste man nie ged8 hebben ik ben zuinig op mijn oldtimer :Pmaare waar kennen we meer info vinden over da wonder kitje :thumbup
mijn 1.2 die mag ook wel wa sneller :D
greetz :angel:wors
dat is de auto van m’n vader 2.5 mercedes m’n broertje reed er in en wilde even kijken wat sneller was en hij had echt volgas. ik ook :P
1.2 sneller maken is niet zo moeilijk als je een beetje kunt lassen.
haal de orgineele uitlaat er onder weg vanaf uitlaatspruitstuk.
dan zie je 2 pijpen die na ongeveer 1 meter ofzo in elkaar samen gaan naar 1 pijp.
daar is het geheel een beetje geknepen als je nu zelf een soort mooiere overloop maakt van die twee pijpen naar 1 pijp (betere flow(zie foto)) dan pak je zo 1000 toeren extra en dat merk je best en kost alleen beetje werk.
standaard zijn die pijpen gewoon beetje dicht geknepenen vast gelast (kijk maar onder de auto) als je dat mooi laat overlopen naar 1 pijp trekt de auto stuk beter;)heb zelf de hele uitlaat vervangen door rvs en het koppel stukje veel verder naar voren gelegd. (moeilijk verhaal waarom ik dat gedaan heb) maar kan voor orgineel ook best bij dat koppelstuk beneden gedaan worden en is goed merkbaar. (had het eerst zelf ook maar later alles vervangen voor dikkere pijp en koppelstuk verlegd).
28 februari 2006 om 19:07 #17298147dit ziet er wel netjes uit.
veel minder geknepen inderdaad maar hoe zit het met je tegendruk???
28 februari 2006 om 19:58 #17298148Quote:Origineel gepost door hampel
heej ik heb volgens mij nog zoo een uitlaat liggen !!!!. nog belang bij ? ik hoor het welQuote:denk niet dat jij zo’n uitlaat hebt liggen.
want ik heb em zelf ontworpen:thumbup
geheel eigenbouw en heb et ook nog nooit eerder gezien.
post eens een foto van et ding ben wel benieuwd hoe die van jou gemaakt is.:kewlpics -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.