Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › c-kadett rijders..
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 november 2005 om 13:35 #17297774
:hmmz ik ben voorlopig weer ff druk met mn coupe..nieuwe dorpel links, achterscherm rechts (binnen+ buiten) en andere veren voor
plaatwerk is al besteld (arta)13 november 2005 om 17:46 #17297775en veren??
heb nog wel nieuwe verlagingssets 3 verschillende variaties voor 85 euro per set:P
maar heb ook nog orginele veren voor 10 per stuk:hmmz
-offtopic15 november 2005 om 22:40 #17297776ik ben vanaf vandaag weer begonnen met het klaarmaken van de motorruimte en de remmerij.
de remmen was ik niet helemaal tevreden over zodoende.
pics volgen nog. (misschien)
16 november 2005 om 08:21 #17297777Origineel gepost door Peter 1.6s Berlinetta
ik ben vanaf vandaag weer begonnen met het klaarmaken van de motorruimte en de remmerij.de remmen was ik niet helemaal tevreden over zodoende.
pics volgen nog. (misschien)
Hey Peter,
Dat delen we dan. Ik ben ook niet tevreden over de remkracht van de record 2200 remmen. De leidingen zijn meerdere malen opnieuw ontlucht waarbij telkens bleek dat ze luchtbelvrij waren. Echter vind ik dat ik de rem vrij diep in moet trappen en dat ie niet echt hard pakt. (hoofdremcilinder is C2)
Groeten,
Mark:thumbup
16 november 2005 om 08:29 #17297778misschien moet je dan een andere hoofdremcilinder hebben dat de diameter te klein is??
ik heb er 2200 remmen op maar met manta gsi hoofdremcilinder en dat remt perfect.:thumbup
weet niet of de hoofdremcilinder van een c een andere diameter heeft zoja dan is dat niet af te stellen.:cry
heb het zelf ook eens mee gemaakt met een 1600 c kadett zaten senator klauwen op en leek dat ik geen remdruk had[pedaal onderin]bleek dat ik er een te kleine hoofdremcilinder op had zitten.die had dus ook van de senator moeten zijn.:cry16 november 2005 om 08:32 #17297779
[/quote]trouwens deze coupe is nu ook weer van eigenaar verwisselt:thumbup
rijd nu in weert[limburg]19 november 2005 om 23:50 #17297780ik heb mn hoofdremcilinder aangepast en heb nu dubbele membramen en een grotere hoofdremcilinder.
het is een echte voortanden killer geworden.:D:D
remt als een blok met schijven voor en achter.
20 november 2005 om 08:11 #17297781:kewlpics:kewlpics:kewlpics:kewlpics:kewlpics:kewlpics
20 november 2005 om 18:45 #17297782Ik zal ook eens wat foto’s plaatsen van mn bakkies…
deze heb ik 3 jaar gehad, helaas 1 1/2 jaar geleden verkocht:
Deze heb ik vier jaar rustig aan beetje bij beetje gerestaureerd: een sedan 1.2n (nu 1.2s) met voor trommelremmen en lange versnellingspook. skai interieur en geen opties. Het is de allerkaalste uitvoering, zelfs origineel met rubber vloermat. Deze heb ik wel vervangen door eentje van stof, ivm beter ademen en dus voorkoming van roestvorming. Eigenlijk horen er ronde koplampen in, maar ik ben nog steeds op zoek naar de klemmetjes om de zwarte kappen vast te kunnen zetten. Hij komt alleen met mooi weer de garage uit, meer uit tijdgebrek…
Deze auto heb ik een jaar geleden gekocht, met orgineel 41.000 km op de teller. Echt klokgaaf. Rijdt als nieuw. Alleen tussen mijn proefrit en de aankoop 3 dagen later begaf de koppeling het. Moet wel opnieuw gespoten worden, want de lak is wat uitgedroogd en rondom zitten kleine deukjes van winkelwagens. Orginele boekjes zitten erbij. Heeft het eerste jaar 10.000 km gereden, daarna ongeveer 1000 km per jaar… En wel elk jaar een beurt! Hij staat nu in de stalling te wachten tot ik hem ga restaureren. Het is trouwens ook een 1.2n met rondom trommels, alleen deze keer met korte pook. Wel skai-bekleding.
Ben nu wel weer op zoek om er eentje te kopen om elke dag mee te gaan rijden.
Groeten, MArk
20 november 2005 om 19:05 #17297783whaaaa verwijder die avatar:cry:cry:cry:cry:cry:cry
tis altijd jammer om een c zo tot zijn einde te zien komen20 november 2005 om 19:36 #17297784MJa, ik had hem voor een prikkie gekocht…
Dit was een oud slalom-auto. T was een extra verlaagde, zelfs zo laag dat de stootrubbers er tussenuit waren en de ophangpunten voor de korte schokdempers achter op de achteras verlaagd waren om de veren er niet tussen uit te laten vallen. De hele bodem zat vol met gaten en was dun geworden door het schuren over asfalt en drempels. Hij had een aanrijding gehad en de hele voorkant was krom. Wel was de hele auto doorgelast, hat ie plexiglas ramen (volgens mij heb ik die nog ergens liggen, liefhebbers? iemand?) Een flink opgefokt motortje en een gierende achteras en geen interieur (gewicht). Hij was zo laag dat toen we hem de loods induwde hij klem kwam te zitten op de drempel. Met de heftruck kregen we hem er weer af. Ik heb hem helemaal gestript van bruikbare onderdelen en de rest met de vrachtwagen afgevoerd. En tja, dan is t toch wel leuk om te kijken wie er wint: kadett of stenenklem! Dat werd dus de laatste (met gemak!). Oud ijzerboer gaf er toch nog 80 euro voor…
Groeten, MArk
20 november 2005 om 19:38 #17297785wegrenner was volgens mij op zoek naar plexiglas ruiten voor zijn sprint-/slalomsedan in aanbouw…
20 november 2005 om 19:52 #17297786Dan zal ik van de week ff kijken of ze nog bij oma op zolder liggen!
Groeten, MArk
20 november 2005 om 21:40 #17297787Heb nieuwe banden op m`n velgen laten leggen..:thumbup
uuhmm fulda`s 175/50/r13
21 november 2005 om 19:54 #17297788maar word nu echt tijd dat de auto verlaagd word.
is een stuk mooier.
(ik heb nog wel veren)
21 november 2005 om 19:59 #17297789daar zit al 60 mm onder alleen komen de veren onder een 2,0 vandaan.maarja dat zal deze ook nog worden
22 november 2005 om 17:02 #17297790Pas gekocht en nog niks aangedaan:
22 november 2005 om 17:32 #17297791stond die nie in friesland of groningen :hmmz een tijd geleden
22 november 2005 om 19:05 #17297792ik ben zeker wel geintreseert in de plexi ramen :)
24 november 2005 om 11:45 #17297793werkzaamheden liggen tijdelijk weer even stil, zondag 20-11-05 is onze dochter Noa geboren :wub erg trotse ouders van zo’n klein wondertje
ps was al wel bezig met een nieuwe dorpel Links, rechts wielrand moet nog
24 november 2005 om 17:03 #17297794Gefeliciteerd Paullus!! Feliciteer snoetje ook van mij!! ;)
25 november 2005 om 10:58 #17297795Hier foto van mijn GT/E toen ik hem kocht.
Is originele oranje gt/e uit 1977.Ben nu helemaal aan restaureren.
zal proberen wat meer foto’s van restauratie op site te zetten.in juli 2006 moet ie weer blazen over de nederlandse wegen.
25 november 2005 om 12:25 #17297796lekker karretje ;)
btw… mijn restauratie is ook begonnen!
25 november 2005 om 17:39 #17297797Origineel gepost door bassiegte
Hier foto van mijn GT/E toen ik hem kocht.
Is originele oranje gt/e uit 1977.Ben nu helemaal aan restaureren.
zal proberen wat meer foto’s van restauratie op site te zetten.in juli 2006 moet ie weer blazen over de nederlandse wegen.
die stond een tijd geleden toch op marktplaats of speurders of nie??
25 november 2005 om 19:03 #17297798ja klopt, stond in renesse te koop.
Ben snel wezen kijken.
Technisch moet er veel aan gebeuren. Motor heeft lang niet gelopen.
Had waterpomp eraf gehaald want deze zat muurvast. Zat me toch een laag kalk/troep a/d schoepen.
Body is wel hard. Alleen bij dorpel passagier en onder bestuurdersstoel is ie rot. plaatwerk is nieuw en gespoten. Alleen vorige eigenaar heeft de auto laten spuiten met motor erin. Dus 3 keer niks !!!Ga nu alles goed aanpakken
zal wat fotos op forum zetten.
gr.
bassie
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.