Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › C Kadett Limo '78 drift project -> C20NE
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 oktober 2010 om 17:54 #17678758
Ik denk dat een CIH blok goedkoper is, zeker kwa inbouwen.
Maar ik geloof dat die sierra’s nogal veel gebruikt worden voor auto cross enzo.
Misschien dat je op een cross forum ofzo kunt kijken.10 oktober 2010 om 18:47 #17678759AnoniemLid sinds:
1 January 1970hmmm veel plannen en niets klaar maken
en dan nog schelden als er goed bedoelde
info gegeven wordt
door mensen die al wel jaren ervaring hebben;)en dat zijn dan opeens zeikerds:o:o
hmmm leuk topic;)
geloof niet dat ik der weer op klik;)
10 oktober 2010 om 18:51 #17678760Toppie, ga dan maar weer weg :)
10 oktober 2010 om 19:02 #17678761wat zijn we weer lief voor elkaar:thumbdown
10 oktober 2010 om 19:17 #17678762Als je hier al een tijdje meedoet met de discussie (want dat is het wel geworden)
en er is geen probleem, moet je niet naderhand als het allemaal weer wat rustiger aan gaat oude koeien uit de sloot gaan halen..10 oktober 2010 om 19:52 #17678763origineel gepost door FJay
Die heeft ie nooit gehad..
zn drifter kreeg een SR20DET
zn daily had een KA24 en heeft laatst ook een SR20DET gekregen :P
Die KA24 is leuk en aardig, maar dát is echt een boel geklooi om passend te krijgen..Wie o wie kent een eigenaar van een kadett met sierra 2.0 motor? carb/injectie maakt niet uit..
kopiëren gaat het worden dan :Pwel met een xr4i motor:P maar dat zijn er 6 in v vorm:angel
maar ik zie verder ook geen probleem met een 2.0 motor
andere motorsteunen maken en baksteun uitlaat
aandrijfas aanpassen :hmmz en verder weinig denk ik11 oktober 2010 om 08:01 #17678764mag ik vragen wat je budget is voor de motor? ik denk toch echt dat een CIH 2.0 goedkoper is. je moet eerst dat ford blok kopen, de aandrijfas pas laten maken, diverse dingen aanpassen, en je loopt vast nog wel tegen wat probleempjes aan.
een 2.0 CIH blok is goedkoop en past direct. ik denk dat dat goedkoper is dan een ford blok.
of zie ik dat verkeerd?:hmmz
11 oktober 2010 om 09:32 #17678765origineel gepost door Christian-tsx
mag ik vragen wat je budget is voor de motor? ik denk toch echt dat een CIH 2.0 goedkoper is. je moet eerst dat ford blok kopen, de aandrijfas pas laten maken, diverse dingen aanpassen, en je loopt vast nog wel tegen wat probleempjes aan.een 2.0 CIH blok is goedkoop en past direct. ik denk dat dat goedkoper is dan een ford blok.
of zie ik dat verkeerd?:hmmz
Ik gok dat ie gaat zeggen dat je dat helemaal verkeerd ziet :jerry
http://www.driftforum.nl/forum//index.php?showtopic=6764&st=90
maar ik lees op het drift forum dat ie niet kan lassen? Dan is zon ford blok helemaal niet praktisch.
11 oktober 2010 om 12:05 #17678766dan is een cih ook niet parktisch, weet niet wat voor tunnel het is, maar als het een 1200 tunnel was, dan is het maar de vraag of een cih bak zo past zonder een beugeltje of iets te hoeven lassen..
11 oktober 2010 om 12:26 #17678767er zat een 2.0 CIH in, dus dat past wel.
11 oktober 2010 om 12:40 #17678768hoop ik dat ie die niet met alle steunen erbij verkocht heeft….
meestal zijn het toch 1200 koetsen, en dan zit je eigenlijk altijd met een zelf gemaakte steun voor de bak te kijken.11 oktober 2010 om 13:35 #17678769wat een verhaal!! :D
Ik was 15 en trok gewoon elke bocht aan de handrem van de 1.5 golf diesel uit ’79 waar ik mezelf dat in moest leren. (en vond dat dat driften was) :PJe probleem is gewoon dat je geen poen en geen goeie plek hebt en veel teveel wil! Wat ik allemaal helemaal begrijp! :D zonder dromen geen leven!
Maar het is een combo wat gewoon ff niks wordt man.Als je nu echt gewoon iets af wilt krijgen moet je misschien gewoon ff inslikken wat je wil en doen wat je kan. :D
Koop gewoon weer zo’n 2 liter CIH met bak terug waarvan je weet dat ie goed loopt. En prop het er in een paar uur weer terug in.
Je zal zien dat je pa dan ook wel weer enthousiast wordt en dat helpt misschien de geldkraan.100 pk in een auto van 800 kilo gaat echt wel rond hoor! Die Sierra woog stukken meer.
Succes! Nu ff afmaken gewoon!! ;)11 oktober 2010 om 13:37 #17678770baksteun heb ik er wel bij gedaan..
maar afgezien van het laswerk dat er aan moet gebeuren (motorsteunen dus)
Zie ik het verschil niet aan kosten.. want voor een 2.0CIH moet ik de cardan ook op maat laten maken (inkorten)
Die 2.0 cardan heb ik nog, dus een sierra slopen en van 2 cardans 1 laten maken is dan toch ook een optie? :D
Of zie ik dat weer veels te simpel.. stond wel zo op opelkadettcclub forumoja – who knows, misschien ben ik wel een natuurtalent met lassen :P
helaas mag ik niks ondernemen, ze zijn te zuinig op me hier11 oktober 2010 om 13:58 #17678771[
helaas mag ik niks ondernemen, ze zijn te zuinig op me hierdan houd het heel snel op denk ik zo….
11 oktober 2010 om 14:07 #17678772:P
dingen die mijn vader niet kan kan ik per defenitie ook gewoon niet.. echt een redenatie.. pff
11 oktober 2010 om 14:28 #17678773Ik bedoelde de gewone 2 liter..
die kan toch met de bestaande cardan?11 oktober 2010 om 15:35 #17678774ja, maar die moet alsnog ingekort worden (dat was nog niet gebeurd)
Wat is het verschil, van 2 1 maken of inkorten.. nouja vrijwel niets :P11 oktober 2010 om 15:51 #17678775ok da had ik even gemist.
Nou, dan kan je je daar mooi op concentreren terwijl je een leuke 2 liter met motor steunen terug zoekt! ;)11 oktober 2010 om 17:02 #17678776ik hoor steeds gepraat over een 2.0l opel motor , maar waarom niet gewoon meteen een 2.4l ?
net zo makkelijk in te bouwen als een 2.0l en meer power als een sierra motor.11 oktober 2010 om 17:23 #17678777daar heb ik simpelweg de centen niet voor op het moment :)
die sierra motor zie ik meer als iets om m op de weg te krijgen zodat ie daar niet meer staat weg te rotten..12 oktober 2010 om 16:37 #17678778Als ik jou was had ik die 2.0 weer fris gemaakt wat erin hing en lekker kilometers maken met dat ding!
En daarna eerst aan je pa vragen wat je eventueel wel mag en kan als je die 115pk na een tijdje te weinig vindt..;p21 oktober 2010 om 09:16 #17678779nogmaals de vraag dan maar :)
Wie kent iemand met een Kadett met Ford 2.0?
Wil m nou toch wel eens de weg op krijgen dusja :D
21 oktober 2010 om 09:56 #17678780origineel gepost door FJay
ja, maar die moet alsnog ingekort worden (dat was nog niet gebeurd)
Wat is het verschil, van 2 1 maken of inkorten.. nouja vrijwel niets :PNouwja zeg wat is dat voor redenatie Van 2 cardanassen 1 maken krijg je te maken met spanningen? of je de assen goed schoon hebt gemaakt? of je las wel goed is? bij inkorten kom je alleen in aanraking met een draaibank? nouw vertel mij maar effe dat daar vrijwel geen verschil in zit :P en nee :P ik ga niet ten aanval maar wil je effe op je punt wijzen:D en als ik jou was ging ik toch voor de 2.0e :D maarja veel succes met je project hoop dat die binnekort op de weg komt
21 oktober 2010 om 10:05 #17678781haha ik geloof het wel :P
Ik zie nu dat er 15km verderop iemand is die een 2.2 aanbiedt, hangt nu in een C dus de kans is extreem groot dat dat m gaat worden.. alle opelliefhebbers nu blij? :D
sorry voor al het gezeur hahaha21 oktober 2010 om 10:17 #17678782ik heb nog een 2,0 DOHC motor uit sierra liggen compleet met MT 75 bak 5 versn
evt computer ook maar draadboom zit er niet bij
motor heeft nieuwe stalen koppakking en distributie ketiingik had m gekocht om in escort MK II te bouwen maar die gaat weg
hou alleen de record C noggroet michel
alles ligt in lopik -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.