C Kadett Limo '78 drift project -> C20NE

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling C Kadett Limo '78 drift project -> C20NE

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 313)
  • Auteur
    Berichten
  • #17678733
    Anoniem
      Lid sinds:
      1 January 1970

      origineel gepost door otdh
      ik was 18 en reed eerst een calibra c20xe
      nog geen maand later een corsa a c20xe

      nu 3 jaar later ook een c20let in de corsa, en dagelijks een calibra turbo…

      gewoon doen wat binnen je budget past…

      owja, mijn vader vond t geweldig, die 150pk in de corsa, me moeder daarintegen vond t minder geslaagd

      tjah alles kan
      maar t is makkelijker om in een voorwielaandrijver met veel pk,s te beginnen

      dan in een achterwielaandrijver met veel pk,s
      cker zo,n ligt ding als n c kadett met weinig druk op de achteras;)

      “”voorwielaandrijving:hmmzik loop toch ook niet op m,n handen:jerry:jerry””

      #17678734
      076 wokkel
        Lid sinds:
        23 December 2008


        :P

        #17678735
        mr-turbo
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 July 2004

          toen ik me rijbewijs haalde reed ik al snel met 150pk op 800kg…. lekker toch,

          ben nu 23 en rij met 300pk op 800kg…

          Was / is een voorwielaandrijver ?

          Maakt mij niet zoveel uit hoor, maar zou het zonde vinden als er straks weer een C-tje minder is.
          Dat rijdt toch iets anders, zeker met een zware motor en geen gewicht op de achteras.
          :P

          #17678736
          pipo
            Lid sinds:
            5 November 2004

            toen ik 18 was kocht ik ook een c kadett met een 1,2 daar had ik meer dwarse fun me dan met mijn 2.0 zeker met nat weer:Pdan kon je met de 1,2 beter dwars gaan dan met de 2,0. maarja ik had ook geen sper dus dat scheelt natuurlijk wel dan staat de 2,0 ook maar aan een kant te spinnen.
            maar mijn achter remmen en achterbanden sleten harder dan mijn voorbanden en remmen:P
            al moet ik wel zeggen dat de city met de c30ne er in redelijk zwaar is in het vooronder maar goed over de weg gaat en met een vlotte rijstijl nou niet op elke kruising dwars staat:hmmz terwijl die toch ook +- 180/200 pk heeft

            #17678737
            FJay
              Lid sinds:
              25 May 2010

              Jullie gaan me waarschijnlijk verbranden, villen, ophangen en/of kruizigen,
              maar grote kans dat ie weg gaat.. Pa ziet het niet gebeuren (en helaas ben ik van hem afhankelijk)
              Stiekem vind ik het ook zonde om zo’n oud beestje af te trappen
              hopen dat ie bij een liefhebber terecht komt en niet op de sloop :wub

              #17678738
              black champion
                Lid sinds:
                18 July 2004

                stiekem vind je het zonde??

                je bent er al weet ik hoelang mee bezig, en nu is het ineens zonde…..????:wtf

                er lopen toch veel rare mensen rond

                #17678739
                coot
                  Lid sinds:
                  26 December 2009

                  jammer
                  zeker als je er aan denkt dat je al lang aan het rijden had kunnen zijn
                  als je het jezelf niet zo moeilijk had gemaakt

                  maar succes met de verkoop dan

                  #17678740
                  Stender
                  Moderator
                    Lid sinds:
                    5 April 2009

                    Wat ga je dan doen als ik vragen mag.

                    #17678741
                    16v kadett c
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      2 January 2010

                      origineel gepost door black champion
                      stiekem vind je het zonde??

                      je bent er al weet ik hoelang mee bezig, en nu is het ineens zonde…..????:wtf

                      er lopen toch veel rare mensen rond

                      ik ben het met je eens
                      koop bloos een vw past wel bij die maaken ook iedereen gek en doen het dan niet

                      #17678742
                      CQPV6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        8 October 2008

                        dus nu heb je een uitelkaargedraaide c-kadett sedan zonder motor te koop?

                        #17678743
                        Aapje
                          Lid sinds:
                          1 January 2009

                          Wie ‘m koopt, heb alle onderdelen wel liggen voor ‘m weer compleet te maken _o-

                          #17678744
                          FJay
                            Lid sinds:
                            25 May 2010

                            ja, iedereen die even anders denkt dan de meute is meteen raar en wordt door eenieder verafschuwd.
                            Nou blijven jullie maar lekker in die belevingswereld dan! :P
                            Ik zit zo erg in tijdnood met schoolwerk etc dat ik misschien tegen kerst weer tijd heb om eens even bij dat ding te gaan kijken.. beetje een kutsituatie
                            En wat ik ga doen weet ik nog niet. Niets of iets compleets, of iets totaal anders wat nog op de verlanglijst staat

                            #17678745
                            Mad Max
                              Lid sinds:
                              25 September 2010

                              Mijn kadett staat ook al een half jaar gedemonteerd op de oprit. Ik ben serieus blij met de buren die het wel prima vinden. Ik ben ook maar een student die zijn pieken bij de ikea verdient. Langzaam maar zeker kom je er wel.. beetje doorzettingsvermogen!

                              #17678746
                              FJay
                                Lid sinds:
                                25 May 2010

                                helaas heb ik geen oprit en staat de kadett nu bij een boer op het erf. Echter wil deze man hem ook snel weg hebben, want hij heeft eerder problemen gehad met auto’s op zijn erf, boete en weet ik het wat allemaal.
                                Ik heb ook geen werk meer, simpelweg geen tijd voor.. klinkt heel stom maar het is echt zo. Heb de laatste jaren te weinig gedaan en ik moet nu al mn cijfers op gaan halen, óf nog een jaartje op die rotschool :D

                                #17678747
                                hanskadett
                                  Lid sinds:
                                  18 April 2009

                                  trek je van niemand niks aan man,ik heb toen ik net een rijbewijs had ook een snelle gsi gekocht en een kadett c sedan.
                                  die sedan heb ik toen moeten verkopen ivm geld gebrek,ik was toen ook student.
                                  maar kijk nu,ik heb op het moment een dik huis 5 auto’s en een mooie vrouw.
                                  alles komt met de tijd goed zolang je er in blijft geloven en positief blijft denken.
                                  dus veel succes met je school en laat alle zeikerds op het forum(en dat zijn er een stel) lekker stikken en over een paar jaar lach jij het hardts:P:P:P

                                  #17678748
                                  king corsa
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    14 January 2005

                                    wegdoen zou ik zonde van je tijd en energie vinden die er al in zit, maak hem dan klaar met een 1.2
                                    je vader blij en tegen de tijd dat je je rijbewijs hebt heb je in ieder geval iets………. (erg leuks)

                                    dikke motor heb je er ook zo in liggen als je over een paar jaar op jezelf woont en een full time baan hebt en dus wat meer te besteden.

                                    mijn mening

                                    en wat die ‘zeikerds’aan gaat……….. ze weten wel waar ze het over hebben en er verdwijnen zat (goede) ceetjes door idioten die domweg maar raak gaan trappen, dus ik kan me er wat bij voorstellen.

                                    met andere woorden: kies voor de middenweg………. een 1.2
                                    lekker goedkoop, geen geld weggegooid en je vader blij

                                    #17678749
                                    FJay
                                      Lid sinds:
                                      25 May 2010

                                      misschien kan ik voor heel weinig een 2.0i uit een Sierra (FORD BAH VIES) krijgen, das ook vaker gedaan (carb versie dan)
                                      dat zal pa vast niet heel erg vinden.. hoop ik :P Kan ie in ieder geval de weg op, is ie rijdbaar en kost ie me minder dan dat ie me nu kost om niet op de weg te hebben

                                      #17678750
                                      McKaamos
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        10 December 2009

                                        Och, Ford Zetec blokjes zijn anders prima en betrouwbaar. Kan je geen ongelijk geven als je er goedkoop aan kan komen :)
                                        De auto’s waar ze in zitten zijn wel vies. Als er mensen zijn die om het hardste roepen dat Opeltjes hard roesten zijn er 15 jaar jongere Sierra’s die harder roesten :P

                                        En toch zou ik het heel erg stijl vinden als je er een 2.5 of 3.0 V6 in zou hangen ;) Liefst met een charger er bovenop, maar dat gaat wss wat geld kosten ivm ombouwen.
                                        Laat de zeurpieten maar lekker wezen. Als jij er lol mee hebt om er een dikke motor in te hangen en de motorkap te voorzien van een bobbel moet je dat vooral doen :) Tis jouw auto, niet van de rest ;)

                                        Als je zo’n blok zoekt, kijk dan of je ergens goedkoop een in de prak gereden Omega kan krijgen. Daar zitten de goede motoren in, en misschien dat je daar van wel andere onderdelen kan hergebruiken. De achter-as met differentieel en versnellingsbak bijvoorbeeld. Omegatjes zijn ook RWD namelijk :)
                                        Voor een euro of 500 is er vast wel 1 op de kop te tikken.

                                        #17678751
                                        FJay
                                          Lid sinds:
                                          25 May 2010

                                          Ja, ik heb inderdaad al lopen kijken maar Omega’s ;)
                                          En dat ze RWD zijn is geen nieuws hahaha
                                          die V6 komt nog wel, maar op korte termijn is het niet haalbaar..
                                          Ik heb een sierra uit ’92 gehad waar de stoelen op de boden zaten vastgelast (heel lomp) en de bodem was zo rot dat ik een gat in de bodem sloeg toen ik bitumen wilde wegtikken :o :D

                                          #17678752
                                          black champion
                                            Lid sinds:
                                            18 July 2004

                                            zeikers ja, da zijn het. als mensen hun mening geven

                                            waar is een forum ook alweer voor……..?

                                            #17678753
                                            McKaamos
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              10 December 2009

                                              Een forum is voor gezonde discussie ;)
                                              Niet voor het afschieten van iemands plannen en om autotype X tot een soort heilig voorwerp te verheffen ;)
                                              Dat puristen geneuzel is echt alleen maar persoonlijke smaak en wordt door bepaalde personen opgelegd als zijnde een wet.
                                              Dat je een smaak hebt is tot daar aan toe, en dat mag best kenbaar gemaakt worden, maar hoe dat soms gedaan wordt is mijns inziens nogal overdreven.

                                              Ik bedoel, respect voor de mensen die keihard hun best doen om een auto 100% origineel te houden, maar eveneens respect voor de mensen die dat niet doen en elke gelegenheid aangrijpen om een auto helemaal naar eigen smaak in te richten.
                                              Het is beide hardstikke knap.
                                              De Hilmerson Manta hoor je ook niemand over dat het zonde is van zo’n klassieke wagen… Maar als hier iemand met plannen komt om een klassieker te voorzien van een enorme motor issie direct de sjaak.

                                              #17678754
                                              2000
                                              Moderator
                                                Lid sinds:
                                                30 June 2004

                                                Waarom niet gewoon een 20E, past vrij gemakkelijk, volop te vinden, en betaalbaar. Ik begrijp het niet helemaal

                                                #17678755
                                                FJay
                                                  Lid sinds:
                                                  25 May 2010

                                                  grote kans dat dat veeeeel duurder is dan die sierra troep ;)

                                                  #17678756
                                                  2000
                                                  Moderator
                                                    Lid sinds:
                                                    30 June 2004

                                                    En de 1.8 turbo van mick dan?

                                                    #17678757
                                                    FJay
                                                      Lid sinds:
                                                      25 May 2010

                                                      Die heeft ie nooit gehad..
                                                      zn drifter kreeg een SR20DET
                                                      zn daily had een KA24 en heeft laatst ook een SR20DET gekregen :P
                                                      Die KA24 is leuk en aardig, maar dát is echt een boel geklooi om passend te krijgen..

                                                      Wie o wie kent een eigenaar van een kadett met sierra 2.0 motor? carb/injectie maakt niet uit..
                                                      kopiëren gaat het worden dan :P

                                                    25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 313)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.