Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › C Kadett Limo '78 drift project -> C20NE
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 september 2010 om 06:31 #17678683
dat is jammer, een 100pk 2.0 s had je, en nu niks en wil je va een blok van 60pk erin hebben.
7 september 2010 om 11:27 #17678684Bouw er een motorfietsblok in! Kun je je vader misschien nog voor de gek houden.. “Pa het is echt maar een 1100!!” :o:D
7 september 2010 om 11:41 #17678685leg er gewoon een dik blok in en laat je hem om keuren bij de rdw is er niets aan de hand
7 september 2010 om 15:06 #17678686Dat gaat sowieso wel gebeuren. Ik wil er natuurlijk iets leuks in hebben, het praktische gaat er toch wel af :P
8 september 2010 om 19:54 #17678687Goed, er moet eens wat gaan gebeuren. Ik zit te denken aan een V6 uit een Omega (die dingen staan met auto en al voor 400 euro op mp?!) en dan waarschijnlijk de 2.5, aangezien de 3.0 nogal niet erg vindbaar is :P
Is dat te doen? Veel aanpassingen?
Belangrijkste is eigenlijk óf het past zonder al te veel aanpassingen aan de carosserie :)10 september 2010 om 11:01 #17678688Ik zou iets langer doorzoeken voor een 3.0, als je dan toch bezig bent.
10 september 2010 om 12:26 #17678689volvo 240turbo motor+ achteras, die blokken zijn ook dik te tunen en nog redelijk te vinden.
maarja het liefste een opel blok in een opel natuurlijk. of een c30ne supercharged, al je maar blijft fantaceren.
10 september 2010 om 12:32 #17678690zat ik ook al aan te denken om het in de Rekord te doen.
Lijkt me een stuk makkelijker inbouwen gezien dat de Omega ook een achterwielaandrijver is.Volgensmij hebben een aantal lui met de Manta’s de 3.0-V6 ingebouwd, maar ik weet niet meer wie dat specifiek is.
10 september 2010 om 15:37 #17678691Zag wel een C op YT met een 3.0 ja (meerdere eigenlijk)
Maar in hoeverre er dan aangepast is onder de kap weet ik niet.. wat is het verschil in grootte tussen de 2.5 en de 3.0?10 september 2010 om 15:44 #17678692onderblok is toch hetzelfde? Bouw um dan eerst met een 2.5 en als alles goed erin zit kan je later altijd nog naar 3.0 ombouwen.
Zo is het toch ook met veel astra’s F gebeurd.10 september 2010 om 16:43 #17678693tjah ik denk dan, gewoon zoeken naar een 3 liter.. anders kun je net zo goed een C20XE erin hangen.. die 20 pk kun je bij een XE ook wel erbij krijgen redelijk simpel.
10 september 2010 om 17:28 #17678694v6 2,5 of 3,0 zijn identhiek kwa omvang.en ik verwacht dat een 2,5 of 3,0 iets meer koppel heeft als een 2,0xe.een 2,5 is wel veel aanpaswerk
carterpan
motorsteunen
stuurhuis
uitlaat
en ga zo maar doorben er ook mee bezig in mijn station maar dan met aangepaste tunnel.
momentheel heb ik er een 2,8 ford motor in hangen dat valt mee dat past mooi:thumbup
11 september 2010 om 11:09 #17678695:o jij zit snel op de kast zeg.moet je nie zo veel van anderen aantrekken en je eigen ding doen.is overal op het forum voor en tegens en of iets wel of niet kan .ik zou zeggen motivatie meteen beginnen en het tegendeel bewijzen:thumbup
11 september 2010 om 12:06 #17678696stel je niet zo aan!! er word advies gegeven, en jij begint zo
weet je wat idd verkoop dat ding want wordt toch nooit niks en koop een VW!
11 september 2010 om 15:01 #17678697fjay hoe oud ben je eigenlijk zit zeker nog in de pubertijd, jij wil een snelle driftable kadett en wou noemen mogelijk heden,
ga naar de sloop kijk naar een x25xe en je zie hoe groot zon ding is.dan zou ik een mal maken van onder de kap dus voor as er onder vandaan en meten hoe je met de motorsteunen alles moet doen, als dat allemaal te veel is voor je trap je er toch een 2,4 in!! dan doen de meeste voor een beetje vermogen
jij ouwe hoer alleen over je vader dit en dat dan kan je beter die 2.0E er weer in gooien.je koop een 3l v6 en je ga aan de gang des noods kijk je ff bij andere hoe die dat gedaan hebben want er zijn er zat met een v6 erin hebben en dan kan je goed afkijken, we kunnen wel allemaal blijven typen maar als jij nog geen plannen heb en onderneem kom wij nooit verder dan alleen typen,
en btw die kadett moet je niet verkopen je zal er niet winst op maken,
wij geven alle onze mening daar is een forum voor.
11 september 2010 om 20:00 #17678698hey
een buurman van mij heeft een mv6 3lieter staan en gaa in onderdelen weg
niets voor jouik moet zegen ben zelf een 16v er in aan hangen maar komt veel bij kijken hoor
ik hoop dat je iemand kent die goed kan lassen die heb je wel nodig hoor :Pen de adviesen die je krijg die jongens heben zelf ook een dike kadett dus die weten ook waar ze het over heben let goed op hou je deze jongen behandeld :( die kan je nog wel eens nodig heben straks :P
11 september 2010 om 20:02 #17678699ojaaaaaa ik zou tog voor een sr20det gaan kom je ook goed uit met de karterpan:P:P:P
http://www.modifiedstreetcars.com/cars.php?Holden_Gemini_SR20DET&p_id=153
12 september 2010 om 09:27 #17678700origineel gepost door kiyamizio
fjay hoe oud ben je eigenlijk zit zeker nog in de pubertijd, jij wil een snelle driftable kadett en wou noemen mogelijk heden,
ga naar de sloop kijk naar een x25xe en je zie hoe groot zon ding is.dan zou ik een mal maken van onder de kap dus voor as er onder vandaan en meten hoe je met de motorsteunen alles moet doen, als dat allemaal te veel is voor je trap je er toch een 2,4 in!! dan doen de meeste voor een beetje vermogen
jij ouwe hoer alleen over je vader dit en dat dan kan je beter die 2.0E er weer in gooien.je koop een 3l v6 en je ga aan de gang des noods kijk je ff bij andere hoe die dat gedaan hebben want er zijn er zat met een v6 erin hebben en dan kan je goed afkijken, we kunnen wel allemaal blijven typen maar als jij nog geen plannen heb en onderneem kom wij nooit verder dan alleen typen,
en btw die kadett moet je niet verkopen je zal er niet winst op maken,
wij geven alle onze mening daar is een forum voor.
Als ik er geen kuipen en gordels voor had gekocht had ik er al winst op gemaakt ;)
Ik ben 17, en ik moet voor werkelijk ALLES toestemming van het ouderlijk front hebben. Nou snap ik dat bij zoiets best, maar als het zover gaat dat ze me gaan ondervragen voor wie ik een treinkaartje heb voorgeschoten..12 september 2010 om 10:34 #17678701conclusie: je bent zielig??
12 september 2010 om 10:41 #17678702origineel gepost door 16v kadett c
ojaaaaaa ik zou tog voor een sr20det gaan kom je ook goed uit met de karterpan:P:P:Phttp://www.modifiedstreetcars.com/cars.php?Holden_Gemini_SR20DET&p_id=153
sr20det, dat is toch niks man :P
hier dis veel leuker rb25det
met bak van een skyline gts en achteras van een dikke volvo king: zou moeten kunnen :hmmz
Maar ik ben 19 en ben zelf nu al een tijd bezig om spullen te verzamelen om hem 2.0 te maken. Ik snap dat een dikke motor leuk is, alleen is het niet zonde dat je straks 18 bent en ( bijv ) in de cuore van je moeder moet gaan rijden. En dat omdat je perse een dikke v6 ofzo in je C wil hangen en het veel tijd gaat kosten. En geld natuurlijk. Terwijl er zo een leuke 2.0 in kan voor 100 euro… Waar je super veel plezier mee kan hebben:P
12 september 2010 om 11:28 #17678703origineel gepost door black champion
conclusie: je bent zielig??hahahaha laaten we hem niet afzeiken die jongen heeft het al moeilijk genoeg thuis als ik dit zo hoor :agent
moet wel zegen dat het geen reden is om zoon groote
mond hier tegeven dus je kan wel eens sorry zegen daar voor en er niet er over heen praten een beetje respect hier is wel op zijn plaats12 september 2010 om 14:51 #17678704Hoop gepraat, maar wordt niks klaar gemaakt hierzo..
Maare, als je wilt driften kun je ook gewoon een 1200tje pakken hoor (ja ik heb er zelf ook een) ben zonet nog ff goed dwars gegaan hier op het industrie geen enkel probleem!
Gewoon een kwestie van mop mop, gas d’r op.. en onthouden vaake buj te bang!
12 september 2010 om 18:26 #17678705origineel gepost door mantarobin
Hoop gepraat, maar wordt niks klaar gemaakt hierzo..Maare, als je wilt driften kun je ook gewoon een 1200tje pakken hoor (ja ik heb er zelf ook een) ben zonet nog ff goed dwars gegaan hier op het industrie geen enkel probleem!
Gewoon een kwestie van mop mop, gas d’r op.. en onthouden vaake buj te bang!
:jerry:jerry:jerry:jerry
helemaal waar!!
en 100 procent sper helpt ookking:
12 september 2010 om 21:55 #17678706Mooiste van zo’n OHVtje voor de prijs van een kratje bier heb je vaak een nieuwe :D
En nog mooier…. Je kan een 1.2 wat beter verantwoorden bij je ouders dan een 2,5 v6 ;)
13 september 2010 om 09:03 #17678707Je had het anders moeten aanpakken, ik ben zelf nog geen 18 en mn huidige coupé is dus mn eerste kadett.
Ik wilde eerst ook een 2liter of hoger en de hele mikmak,
als je ff nadenkt is het beter dat je eerst ff een jaartje (of twee) in een leuke 1200 rond kachelt en ervaring opdoen.Kun je later altijd die 1200 ruilen voor een een snellere of erbij kopen, dan zouden je ouders dat denk ik ook sneller goed vinden…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.