Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › C Kadett Limo '78 drift project -> C20NE
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 augustus 2010 om 12:47 #17678633
Motor is er uit :D:D
foto’s volgen, heeft ongeveer een uurtje of 3 geduurt voor ie er uit was haha
Heb achterin de schuur een oude trabant ontdekt.. echt een type schuurvondst haha12 augustus 2010 om 15:24 #17678634En de hulp van vandaag :D
12 augustus 2010 om 17:30 #17678635wat ga je met de bak doen ? van de 2.0E dus !
12 augustus 2010 om 17:48 #17678636Die is reeds richting Rotterdam vertrokken, samen met de motor. Had het binnen 3 uur verkocht, dus wellicht had ik die vraagprijs wat hoger kunnen zetten :P
Maargoed, ik heb eigenlijk al winst op die auto gemaakt.. dus ik mag niet klagen.12 augustus 2010 om 20:12 #17678637Oja, ik heb het lek ook gevonden inmiddels. Op de eerste foto van vandaag kan je in de accubak wat water zien liggen aan de kant van de kachelzooi. Daar loopt het water richting de voorkant van de auto, en valt naar beneden. Precies waar het water valt zit een gat (dat zal ook de oorzaak zijn ervan)
dus dat gaan we ook nog eens aanpakken :)12 augustus 2010 om 20:15 #17678638:kewlpics van de trabant ? :P
12 augustus 2010 om 20:16 #17678639Zal eens kijken of ik die kan maken haha :P
staat erg ver weg (moet wel 400m lopen vanaf hier :D)
maar of je ‘m herkent is de vraag..14 augustus 2010 om 12:48 #17678640Nou, het wordt dus geen CA18DET.. komt er op neer dat mn vader het niks vond dat er nog wat nieuwe onderdelen in moesten :D
Hij wil liever iets dat er makkelijk ingaat.. hij had het over het opboren van een 1.2 :hmmz
daarmee wens ik m veel succes :thumbupDus nu eerst maar wat anders aanpakken. Wat ik graag wil zijn schijven aan de achterzijde (aangezien de remmen nogal wat te verduren zullen krijgen)
Wat kan ik hiervoor gebruiken? Is een Manta B 2.0 as14 augustus 2010 om 15:25 #17678641Ff in het Manta gedeelte kijken, is al vaak ter sprake gekomen.
En wat betreft je vader: gewoon een 1.2 sticker op die motor plakken, ziet ie nooit.
Hij heeft ergens wel gelijk; eerst veiligheid in orde, dan pas vermogen.
14 augustus 2010 om 15:36 #17678642Hij heeft helemaal nergens gelijk. Als het aan hem ligt komen er weer normale stoelen, 3punts in en wordt er niks gedaan aan de remmerij..
14 augustus 2010 om 15:53 #17678643Vaders hea :P Die van mij wou niet hebben dat ik een 20SEH in men D kadett bouwde.. toen was ie 3 weken op vakantie… en tjah haha :P toen ie terug kwam stond er een sloop kadett gsi voor de deur zonder motor en assen.. en lag de D kadett ineens met zen bek op de grond met een 2 liter onder de kap :jerry
14 augustus 2010 om 16:01 #17678644origineel gepost door FJay
Hij heeft helemaal nergens gelijk. Als het aan hem ligt komen er weer normale stoelen, 3punts in en wordt er niks gedaan aan de remmerij..Dan praat hij inderdaad poep.
14 augustus 2010 om 17:16 #17678645mijn vader vind het allemaal machtig mooi maar moeders daar in tegen die wil dat ik geen geld uitgeef aan me kadett
14 augustus 2010 om 17:24 #17678646Mn moeder heeft er de ballen verstand van, maar die heeft dan ook weer niets te zeggen.. Pa is altijd heer en meester hier. Die beheert mn geld ook.. en daar ben ik niet al te blij mee
14 augustus 2010 om 17:33 #17678647origineel gepost door FJay
Die beheert mn geld ook..Heel gauw oud worden :P
15 augustus 2010 om 16:54 #17678648Uh wat is het probleem met het blok? want een 1.2 opboren schiet toch niet op lijkt me.
Waarom niet gewoon een cih er terug in? 2.0 of 2.4 met lekker veel koppel?
( sorry als over een deel heen gelezen heb )
15 augustus 2010 om 17:28 #17678649idd 2l cih is genoeg power voor een jonge gozer met zeer weinig stuur ervaring met oldtimers.
anders kan je daar altijd nog een andere nokkenstok in rossen en/of webers.15 augustus 2010 om 20:24 #17678650origineel gepost door kiyamizio
idd 2l cih is genoeg power voor een jonge gozer met zeer weinig stuur ervaring met oldtimers.
anders kan je daar altijd nog een andere nokkenstok in rossen en/of webers.wat een kwats… :jerry
Auto wordt gemaakt om te driften, leren moet hij het toch… Maakt niet uit of je dat met 100 pk doet of met 200, meer is makkelijker in dit geval. Stuurervaring met oldtimers wil al helemaal niks zeggen. Denk je echt dat je als je 10 jaar in een c kadett 1.2 hebt gereden dat je dan beter kunt rijden in een c-kadett met 250 pk als iemand anders? is toch echt wel even wat anders hoor…:D
15 augustus 2010 om 20:47 #17678651Inderdaad ben ik het wel mee eens, een auto met meer vermogen rijd heel anders. Of je nu 20 jaar ervaring hebt of geen.
Alleen met een kleiner budget zou ik persoonlijk voor een CIH kiezen.
16 augustus 2010 om 07:19 #17678652Een CIH zal misschien wat minder kosten in aanschaf, maar echt zuinig zijn ze niet :P Met driften verstook je nogal wat, en aangezien ik dit ding ook als daily wil gebruiken (als ik dan uiteindelijk mn rijbewijs heb) denk ik stiekem toch wel een beetje aan het verbruik :angel
16 augustus 2010 om 08:42 #17678653zuinig en snel? dan kom je toch al gauw uit bij een c20xe denk ik:P
16 augustus 2010 om 09:20 #17678654je gaat met de auto driften en het word een daily???
zal een lekkere daily worden….
16 augustus 2010 om 10:33 #17678655Ik heb niet gezegd dat het een praktische daily moest worden :P
geen daily als in boodschappenwagentje.. meer als toerwagentje :D
Ookal gaat er meer dan genoeg in die kofferbak om als booschappenwagen te fungeren hahaha16 augustus 2010 om 13:06 #17678656ik bedoel alleen maar als je echt een drifter bouwt dat deze niet meer comfortabel is voor de weg
16 augustus 2010 om 13:45 #17678657Snap niet dat dit soort auto’s nog steeds gebruikt worden om te ‘driften’ ‘t is imho gewoon slopen van oldtimers. Als je een daily wilt maken, hang er een c14se oid. Als je voor vermogen gaat… c20xe…
Een daily hoeft niet rap te zijn als ie maar mee komt met ‘t verkeer en zuinig is. Een rappe auto tja, onzuinig en niet comfortabel.. En zoals ik dit laatste verhaal hoor, is de eigenaar van de blauwe kadett-c niet bepaald goed met z’n geld te spenderen anders had ie ‘t zelf wel in beheer… Dus een goedkopere c14se met een zuinig brandstof verbruik lijkt me meer dan verstandig, en zo’n blokje levert toch zo’n 82pk… Wil je net iets meer pak je een c16se heb je 100pk… Komt goed voorruit.
Maargoed, je pa vind ik een wijs man :P Originele stoelen erin! Originele 1.2s erin kloar. Afblijven.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.