Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › C Kadett Limo '78 drift project -> C20NE
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 juni 2010 om 19:17 #17678608
gisteren kwam er iemand langs met een nieuwe voorruit aangezien de originele stuk was gevallen (omgeklapt in de auto omdat een bontkraagje verkeerd om de rotonde nam)
een half uurtje later kreeg ik een telefoontje van de baas van het bedrijf waar de Kadett nu staat.
Kom je nog wel eens? ik zie je nooit meer
– Ik heb net een toetsweek gehad
Ja want sinds vorig weekend ligt die tent bij het bedrijf hiernaast, die auto staat compleet in de open luchtlekkere gozer, zegt ie dat ie wel verwacht had dat ik dat had gezien..
FIJN HOOR
heeft alles een week regen te verduren gehad.. incl mn radio.. trouwens :O
die staat er niet meer! vuile klootzakken, hebben ze mooi meegejat..
nouja ik ben er niet geweest, mn vader is er langs gegaan en heeft alles in de auto gezet en er een paar zeilen omheen gespannen met spanbanden. Als die radio weg is gehaald kunnen ze mooi een nieuwe gaan verzorgen, ik gebruik dat ding vet vaak :lol:auto krijgt een nieuw plekje, desnoods zet ik m voor de deur, want als dit zo blijft doorgaan is de hele auto straks verdwenen. leuk idee, slechte uitvoering.
Laat deze middag even de ravage wezen bekijken..
een half uur gekloot, gescheld en gegodver later zag het er zo uit:
… en het leuke is dat er waarschijnlijk wat sabotage in het spel is.
Een heleboel touwtjes zijn gewoon RECHT dwars door midden, midden in het touw (dus niet op een punt met veel druk)
waaronder een flink touw van 6mm dikte. Geen enkele windvlaag gaat dat recht door midden trekken zonder het eerst flink te laten rafelen..20 juni 2010 om 19:50 #17678609nylon touw KAN wel recht af ”breken”.
20 juni 2010 om 20:03 #17678610even tellen.. 2 ogen waren losgebroken.
4 ogen per tent, dat maakt 8 -2 = 6, dan nog een paar aan de poten bevestigd..
nou maak er een stuk of 10 van, je kan mij niet vertellen dat die allemaal ‘toevallig’ in het midden geknapt zijn.. ziet er allemaal veels te netjes uit.24 juni 2010 om 09:37 #17678611Vandaag komen de raamrubbers :D
Voorruit was kapot, andere gekocht, maar die is ongelamineerd, is dat nou niet gevaarlijk?
Meteen ook maar de bak vastzetten vandaag, kan de rest van de vloerbedekking er ook uit..25 juni 2010 om 12:53 #17678612gisteren niet meer gelukt, meneer de pakketjesbode kwam pas om 5 uur aanzetten :P
ook even blauwe platen besteld.3 juli 2010 om 11:41 #17678613blauwe platen inmiddels binnen.
Vandaag naar Waalwijk geweest om een paar kuipjes uit te zoeken. Ik had mn zinnen gezet op de Drift 1, maar die was net te smal. Drift 2 geprobeerd, zaten de gordelgaten te laag..
Uiteindelijk uitgekomen op de QST.49, aangezien dat de enige stoel was die breed en hoog genoeg was.Ook nog rode bekeken, maar toch voor de zwarte gegaan.
Deze stoelen waren aanzienlijk goedkoper, dus dacht ik dat er nog wel een stuurtje bij kon :mrgreen:
tussen 70 en 90mm zag ik nauwelijks verschil, heb de 70mm maar genomen.
Ook nog een rode pookknop cadeau gekregen king: verkoopt zeker niet.. maargoed.sledes :D
maar wacht eens even.. :hmmz Dat klopt ergens niet!
blijkt dus dat ze me de QST.31 hebben meegegeven (pa zei:’laat die doos maar dicht hoor, hoeven we niet te zien’ xD)mijn stoelen kosten ps €138, en de stoelen die ik hier nu heb staan kosten maar liefst €297 per stuk :P Ze komen ze maandag omruilen.
3 juli 2010 om 14:08 #17678614Als ze net zo goed hadden gezeten weet ik niet of ik het wel gezegd had.. :angel Maarja, eerlijkheid duurt het langst he!
3 juli 2010 om 19:53 #17678615had ook al in deze gezeten – althans een poging gedaan tot. Maar ook deze zijn veels te smal ;)
Stoelen die ik nodig heb zijn de grootste (in alle opzichten) die ze van QSP hebben :P
Wordt nog steeds een gepuzzel om dat daadwerkelijk in de kadett te krijgen, maar we gaan het meemaken..5 juli 2010 om 07:35 #17678616Morgen voor 11 uur zullen de stoelen geruild worden (aldus de verkoper)
ik moet het nog zien.. Stuurnaaf komt ook meteen mee, kunnen we die dag tenminste aan de slag :D6 juli 2010 om 18:37 #17678617Vandaag hulp gekregen in de vorm van een brabander, bijschriften ook van hem afkomstig dus :D
Ja, goed, waar zal ik eens beginnen?
Bij het einde dan maar?KLAAR!
Alles aan deze auto word Hellaflush, zelfs de stoelen flushen met de carrosserie 8)
Past precies!
Wel even het hemeltje omhoog houden
Of toch een beetje krap?
Die zit lekker!
Start hij niet Floris?
Hij wil niet…
Ondertussen…
Lekker smurfen
Wat zijn ze groot! :o
De pookknop der pookknoppen :twisted:
Twéé motherfucking liters!
Wauw! Een smurf!
25 juli 2010 om 12:06 #17678618Vandaag beide stoelen er in gezet, gaan nergens meer heen. Er is genoeg ruimte voor een kooi gelukkig :)
Verder hebben ze de kadett een stuk achteruit gezet, en zitten er een paar deuken en krassen bij :(
Ook 1 deuk/kras die helemaal tot op het metaal zit, dat vervolgens is gaan roesten :wtf
deze week nog is ie hier weg.3 augustus 2010 om 17:53 #17678619zn nieuwe thuis, hier wordt ie niet lastiggevallen :D
8 augustus 2010 om 17:57 #17678620Hmm.. CA18DET voor niet veel te koop (220pk, is al een en ander aan gedaan)
Is zoiets te doen in een C? Heb wel gezien dat er SR20DETs in gehangen worden dus het zou moeten :angelEven de kosten tegen elkaar uitzetten en dan kan ik zien hoeveel zo’n 110pk upgrade me gaat kosten :D
Voor de huidige motor moet ik nog een uitlaat zien te fiksen, want de 1.2 is te smal (lijkt me) en die kosten ook nog wel eens wat dacht ik zo :PBen ik nu aan het vloeken of maakt het jullie niet zo uit? :jerry
8 augustus 2010 om 18:49 #17678621ik zou gewoon lekker doen wat je zelf wil, en wat financieel haalbaar is natuurlijk:vertag
succes! en ga zo door
groetjes8 augustus 2010 om 19:02 #17678622Dikke schijt wat andere denken.
Als het maar te betalen en te monteren is. Ik zou voor een C20XE gaan.
8 augustus 2010 om 19:14 #17678623ja, enkel is dat vele malen duurder :jerry
en 75pk minder?9 augustus 2010 om 15:59 #17678624Mooi toch? Power=power! het is toch ook geen showauto (dan had ik het bij Opel gelaten)? puur voor het driften maakt het toch niks uit wat er in ligt..
9 augustus 2010 om 16:06 #17678625Doen!!!!
Toch weer iets unieks!
9 augustus 2010 om 16:12 #17678626origineel gepost door FJay
zn nieuwe thuis, hier wordt ie niet lastiggevallen :D
behalve door de kippen :jerry of laten die em wel met rust ? :P Ik zou ook gewoon voor een nissan motor gaan als het een beetje makkelijk in te bouwen is.. Net wat dennie zegt, tis toch weer uniek
9 augustus 2010 om 17:08 #17678627Mooi maken kan altijd nog als ik eens een paar zakken geld over heb :)
Die kippen zitten er onder, en ze vallen mij meer lastig dan de auto hahaha
Als ik aan kom rennen ze al op me af, en vervolgens gaan ze niet aan de kant als ik erlangs moet, dus moet een beetje die beesten aan de kant duwen met mn voet :P9 augustus 2010 om 17:34 #17678628kicken man zon Nissan tor ik zeg doen :D
9 augustus 2010 om 18:05 #17678629Ik zou voor de c20xe gaan, als je de juiste onderdelen gevonden hebt, is het zo goed als plug&play. Dat kan je met dat nissan blok wel schudden. Aan de andere kant: het is natuurlijk wel tof als je het voor mekaar hebt, dat wel :thumbup
9 augustus 2010 om 18:13 #17678630Nee, het wordt dit of gewoon de 2.0E die er in ligt. Ik ga geen duizenden euro’s over de balk smijten en dan nog steeds met 150pk zitten :D
Dan doe ik liever een Saab B234 met wat moeite, dan heb je wat.9 augustus 2010 om 20:11 #17678631Heel wat moeite kan ik je vertellen…:agent Je moet echt handig zijn om dat werkend te maken. Denk aan een versnellingsbak en een carterpan die je zelf moet bedenken en maken.
Zo’n Ca18DET kon best nog wel eens meevallen met moeilijk. Het gene wat het lastigst is is als de carterpan niet past. De rest valt meestal wel mee. Welke kant zit de uitlaat bij zo’n blok? als die aan de passagierskant zit is het een stuk makkelijker namelijk.
Volvo motor past er ook redelijk makkelijk in, ook de turbo.:hmmz
9 augustus 2010 om 20:17 #17678632Uitlaat zit helaas aan de bestuurderskant :D
En de carterpan past gewoon! punt! vind ik -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.