Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › C Kadett Limo '78 drift project -> C20NE
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 mei 2010 om 19:23 #17678583
Kijk, daar heb ik wat aan. Ook nog een idee hoe ik aan zo’n stabilisatorstang kan komen?
Het is zeker een 1.2 stabilisator dan, zit nergens een extra knik :P29 mei 2010 om 20:17 #17678584In ieder geval even een berichtje plaatsen op de marktplaats van het forum.
Misschien heeft iemand nog wat liggen.Heb je ook gekeken waar de motorsteunen staan.
I.v.m. je gewichtsverdeling zou ik ze zowiezo op de achterste stand zetten, en ook nog met hele dunne, harde rubbers.30 mei 2010 om 12:09 #17678585Vanochtend naar de tent gegaan om wat gereedschap op te halen. Tent open, 1 grote waterpartij hangt boven de auto :lol:
Dit stond er op de veren:
En het heeft blauwe dempers.
Heb tot nu toe nog niet kunnen vinden welk merk het is, en dus hoeveel het verlaagd is.
Roep het maar als je het weet :)30 mei 2010 om 21:35 #17678586Cobra heeft als typeaanduiding OP026 en maakt rode veren.
Maar OP026’s zijn voor een F-Astra.
Wat voor veren zitten achterop ?Blauwe dempers kunnen Monroe’s zijn.
30 mei 2010 om 21:38 #17678587v-maxx ( van pipo) heeft ook rode veren. weet zo alleen de code niet.
groetjes
31 mei 2010 om 06:25 #17678588Slee’s gewoon kijken op de sloop
of bij Heuts kopen en/of zelf de
steunen maken, heb ik ook gedaan.Greetz,
Bear31 mei 2010 om 13:01 #17678589v-max is het niet die heeft gele dempers en wel rode veren maar ander code zoals 35op69
31 mei 2010 om 13:50 #17678590Zijn in ieder geval geen Billsteins die zijn geel aan de onderkant……
Over de stabi…………heb ook weleens andere oplossing ervoor gezien, met de originele 1200 stabi, direct op de veerpoten gemonteerd (zonder de verlengbussen en lange bouten) maar in plaats hiervan -4- verlengbussen met verstevigingsplaat op de chassisbalken gemonteerd sinpelweg ongeveer zo:
—-_II___II_—-
i.p.v. zo:
II””
“”IIHoop dat het idee duidelijk is
Voordeel?
– de 4 bussen op het chassis zijn stevige als de 2 op de veerpoten
– niet zoeken naar 1600 stabiNadeel?
– even fabricagewerkwant je moet de stabirubbers netjes kunnen steunen en vastzetten met een extra onderplaatje
– bij de veerpoten zijn de gaten wat ruimer, maar werkt perfect, en is APK goed.31 mei 2010 om 14:41 #17678591ik heb wel een 1600 stabilisator voor je, alleen zijn aan 1 kant de rubbers weg
31 mei 2010 om 15:04 #17678592origineel gepost door groeneklodder
Zijn in ieder geval geen Billsteins die zijn geel aan de onderkant……Over de stabi…………heb ook weleens andere oplossing ervoor gezien, met de originele 1200 stabi, direct op de veerpoten gemonteerd (zonder de verlengbussen en lange bouten) maar in plaats hiervan -4- verlengbussen met verstevigingsplaat op de chassisbalken gemonteerd sinpelweg ongeveer zo:
—-_II___II_—-
i.p.v. zo:
II””
“”IIHoop dat het idee duidelijk is
Voordeel?
– de 4 bussen op het chassis zijn stevige als de 2 op de veerpoten
– niet zoeken naar 1600 stabiNadeel?
– even fabricagewerkwant je moet de stabirubbers netjes kunnen steunen en vastzetten met een extra onderplaatje
– bij de veerpoten zijn de gaten wat ruimer, maar werkt perfect, en is APK goed.ik verwacht zonder stabi voor en betere drifter:hmmz
ik rijd al jaren zonder:angel31 mei 2010 om 19:32 #17678593origineel gepost door 2000
ik heb wel een 1600 stabilisator voor je, alleen zijn aan 1 kant de rubbers wegRubbers zijn volgens mij geen probleem om aan te komen :)
stuur je wel even een PMZat trouwens laatst te kijken, en vond dat de stuuruitslag nou ook niet je van het is :D
daar moeten we ook nog eens iets op verzinnen.@ groeneklodder
Principe snap ik wel, maar het totaalplaatje is nog wat vaag hehe31 mei 2010 om 19:46 #17678594Sorry voor de topic vervuiling,
maar ik heb een vraagjeWat is het voordeel om de stabilisator van de achteras te verwijderen ?
op de mijne zit namelijk geen stabi op de achteras
31 mei 2010 om 20:25 #17678595Ik dacht ook niet dat er hier een op zat?
Heb ook nergens iets over een achter stabilisator gelezen, gaat hier over de voorzijde :D31 mei 2010 om 21:46 #17678596origineel gepost door pipo
ik verwacht zonder stabi voor en betere drifter:hmmz
Wat is de theorie daar achter? Hij duikt meer in de bochten en dan?
31 mei 2010 om 21:50 #17678597Ik vergis me trouwens heel erg, ik heb geen stabilisator, maar een 1600 panhard stang :o
1 juni 2010 om 06:36 #17678598Ah kak :D
zet wel wat in gezocht dan..1 juni 2010 om 07:01 #17678599origineel gepost door 2000
origineel gepost door pipo
ik verwacht zonder stabi voor en betere drifter:hmmz
Wat is de theorie daar achter? Hij duikt meer in de bochten en dan?
als je normaal rijd wel ja maar met driften moet hij juist aan de achterkant sturen en niet aan de voorkant strak door de bocht gaan.zonder stabi voor blijven de wielenvoor beter aan de grond
5 juni 2010 om 20:23 #17678600Morgen een kleurtje geven :jerry
5 juni 2010 om 20:54 #17678601ik zou je deurklinken en sloten er even uit halen is nog geen 5min werk……
afplakken is meer werk:P
5 juni 2010 om 21:11 #17678602Ik zal eens een kijkje nemen dan :P
6 juni 2010 om 09:11 #17678603En het is blauw :mrgreen:
1L verf gekocht, en nog 100-200ml over :P
kunnen we nog wat dingen bijwerken enzo..6 juni 2010 om 10:43 #17678604Met de verfroller of gespoten?
1 liter verf is wel weinig, zeker goed verdund???:wors
6 juni 2010 om 10:45 #17678605klein scheutje terpentine :P
zal 2-3% zijn geweest :Den gerold, als ik had gespoten was het op zn minst 5 liter geworden..
10 juni 2010 om 09:23 #17678606leuk kleurtje :thumbup
10 juni 2010 om 13:55 #17678607origineel gepost door Fearless
Met de verfroller of gespoten?1 liter verf is wel weinig, zeker goed verdund???:wors
met de roller/kwast, kijk maar naar het afplak tape……….
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.