C Kadett Limo '78 drift project -> C20NE

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling C Kadett Limo '78 drift project -> C20NE

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 313)
  • Auteur
    Berichten
  • #17221662
    FJay
      Lid sinds:
      25 May 2010

      Zaterdag om 6 uur weg, tegen half 9 in Drachten aangekomen. Auto uit de garage gehaald, het een en ander verplaatst en anders ingedeeld en op de ambulance gezet. Toen verder naar Tzummarum om 2 kuipen + gordels op te halen.. wat een gat zeg :P
      via de afsluitdijk terug gereden, dat bleek korter te zijn.
      Eenmaal aangekomen de mobiele garage ingeladen en richting ‘t terrein gegaan waar ie komt te staan, waar we nog een half uur op de eigenaar moesten wachten. Half uur gesjouw en gesleep verder een mooi plekje bemachtigd. Ook nog een sleutel gekregen, kan er dus in wanneer ik maar wil :D Stroom is ook aanwezig.. wat wil je nog meer

      foto’s

      net uit de garage

      voor de deur

      bij de stalling, enige plekje wat nog echt aandag nodig heeft

      flusht aardig met een manta as, alleen nog wat omlaag..

      innenseite

      zn nieuwe huisje, wordt nog waterdicht gemaakt

      en tot slot de kuipjes en de gordels

      motorruim

      dak

      en verder was ik te lui om schoon te maken, maar toch heb ik dr foto’s van

      #17678559
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        dat was een best dagje rijden. Zit nog wel beetje werk aan. Hoelang blijft ie in de tent staan? of wordt dat de sleutelruimte?

        #17678560
        CommoCruiser
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 March 2007

          Aparte plaatsing van de tank, is dat om het zwaartepunt te verlagen ? :P

          Succes met je project ! :thumbup

          #17678561
          FJay
            Lid sinds:
            25 May 2010

            origineel gepost door senatorman
            dat was een best dagje rijden. Zit nog wel beetje werk aan. Hoelang blijft ie in de tent staan? of wordt dat de sleutelruimte?

            Ja, zelfs op de rechterstoel was het verschrikkelijk vermoeiend :P
            hij blijft in de tent staan tot hij APK waardig is. Heeft ie APK, wordt de schorsing opgeheven en komt ie voor de deur..
            Dat is ongeveer als ie klaar is dus :hmmz

            #17678562
            Fearless
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 January 2005

              Wilde plannen, leuke basis.
              Ben benieuwd wat je er van maakt, heb zelf ook zon ding als “daily cheapride”

              #17678563
              FJay
                Lid sinds:
                25 May 2010

                Iemand hier een beetje in zn hoofd hoe een ombouw naar 2.0E gaat?

                zo ja;

                vorige eigenaar zei dat de cardan 13cm ingekort moet worden, is dit ook 13cm? moet het op de mm nauwkeurig of komt het juist niet zo nauw?

                bvd

                ik moet ook nog iemand vinden met wat verstand van kabelbomen ed.. Moet nog het een en ander aangesloten worden (4 draadjes) maar ik heb enkel een beschrijving van wat er veranderd moet worden, en geen schema.

                EDIT: ik zie net dat die beschrijving hier ook op het forum staat king:

                #17678564
                pipo
                  Lid sinds:
                  5 November 2004

                  aandrijfas moet worden ingekort de as moet hart op hart koppeling 67 cm zijn

                  #17678565
                  FJay
                    Lid sinds:
                    25 May 2010

                    Dan zal ik het eens nameten en het ding de deur uit doen :)
                    kom ik tenminste een stuk dichterbij een voorwaartse beweging :thumbup

                    #17678566
                    pipo
                      Lid sinds:
                      5 November 2004

                      en die 4 kabels is

                      groen ontsteking
                      blauw benzinepomp
                      zwart rood volgensmij startmotor en
                      12v zwart via contactslot

                      hebt alleen 2 soorten injectie een met grijze en een met gele injectoren.
                      en dan is de kabel van de ontsteking en benzinepomp omgewisselt
                      want een kabeltje zit bij de ecu

                      #17678567
                      FJay
                        Lid sinds:
                        25 May 2010

                        Is het trouwens niet per bak verschillend welke lengte de cardanas moet hebben?
                        Ik heb m nagemeten, is nu 77cm (hart/hart) dus dan zou dat 10cm zijn, terwijl me toch echt 13cm is verteld.
                        Er zit een getrag 240 in.

                        #17678568
                        Anoniem
                          Lid sinds:
                          1 January 1970

                          past er geen as van een automaat in, vaak zijn automatenbakken even lang als een 5 bak-schakel. Dit was bij mijn manta A wel het geval.
                          Hier heb ik een 5 bak van een B manta achter gehangen, deze bak was evenlang als een automatenbak van een A-manta ( Volgens mij ook 13 cm ) dus ben gaan zoeken naar een standaard aandrijfas van een A-manta Automaat,en deze paste perfect achter de 5 bak.

                          Die 13 cm luisterd niet nauw, omdat de aandrijfas op de secondaire priesas met schuifbanen gekoppeld word. Als deze maar voldoende de keering afsluit, ook bij maximale veeruitslag van de wielen.

                          #17678569
                          pipo
                            Lid sinds:
                            5 November 2004

                            76 77 zal wel van een b manta 5 bak zijn.
                            je moet wel uitkijken dat hij zeker niet te lang is anders gaat je tandwiel van de km teller er aan en kun je je bak uit elkaar halen:swear

                            als je het wilt don zonder een aanpassing moet je een manta b automaatas hebebn of ascona b automaat as en daar moet je voor van het schuifstuk 1,5 tot 2 cm afhaln dan is hij perfect:thumbup

                            #17678570
                            FJay
                              Lid sinds:
                              25 May 2010

                              Goed, dat cardan verhaal zoek ik nog even uit (en wat goedkoper is, een automaat as of laten verkorten)

                              next up, verlagen. Er zitten nu 195/45 bandjes onder, en naar mijn weten standaard dempers en veren. Hoe weet ik hoe ver ie omlaag kan? Mag ook flink wat stugger :)

                              Is er ook nog iemand die het leuk vindt om aan motoren te knutselen? :P
                              Ik zit een beetje in tijdnood

                              #17678571
                              pipo
                                Lid sinds:
                                5 November 2004

                                origineel gepost door FJay
                                Goed, dat cardan verhaal zoek ik nog even uit (en wat goedkoper is, een automaat as of laten verkorten)

                                next up, verlagen. Er zitten nu 195/45 bandjes onder, en naar mijn weten standaard dempers en veren. Hoe weet ik hoe ver ie omlaag kan? Mag ook flink wat stugger :)

                                Is er ook nog iemand die het leuk vindt om aan motoren te knutselen? :P
                                Ik zit een beetje in tijdnood

                                een aadrijfas kost gemiddelt 100 tot 125 euro.
                                inkorten en bllanceren is duurder mits je je adresjes niet weet.
                                verlagen mm ik heb 8j15 inch met 195 50 en -85 verlaging
                                maar wel met een c kadett as geen manta as.want dan word het moeilijker of je moet velgen hebben met hoge et waarde

                                #17678572
                                Stender
                                Moderator
                                  Lid sinds:
                                  5 April 2009

                                  Heey Floris :thumbup

                                  Michael hier

                                  Succes met je project en Peter en ik komen wel een keer kijken/beunen :D

                                  #17678573
                                  FJay
                                    Lid sinds:
                                    25 May 2010

                                    @ pipo

                                    inkorten en balanceren kost 100-125 :P

                                    Zou eigenlijk even moeten kijken hoeveel speling ik nog heb op de wielkassen dan.. geloof dat er hooguit 3-4cm tussen zit.. en anders maar niet verlagen – is hier toch drempeltown
                                    ofwel Kuilenburg..
                                    zo veel drempels dat je beter kuilen kan tellen :D

                                    iemand een adres voor raamrubbers?
                                    oh en een voorruit, die viel om in de auto en is op 800 plaatsen doormidden gebroken :swear

                                    @ michael
                                    moet je wel opschieten :D over 2 weekjes gaat ie naar een garage met een lekker laag uurloon, die gaat m apk waardig maken en dus ook keuren. Voor die tijd een kleurtje geven en stoelen er in beunen. Stoelen.. iemand nog een adresje voor sledes?
                                    hahaha ik vraag wel veel zeg :angel

                                    #17678574
                                    Stender
                                    Moderator
                                      Lid sinds:
                                      5 April 2009

                                      Raamrubbers: Marktplaats of COPE (classic Opel parts Emmen)

                                      Vooruit: same

                                      En verder: mijn auto staat wss ook nog 2 weken stil dus dan komen we wel kijken als ‘ie af is :P

                                      #17678575
                                      FJay
                                        Lid sinds:
                                        25 May 2010

                                        prima :P

                                        psst
                                        de vooruit werkt nog hoor :D
                                        alleen drijft ie de wielen nog niet aan

                                        vandaag beginnen met schuren :) Ga dat denk ik wel buiten de tent doen anders wordt het zo’n zooitje
                                        dan nog even een leuk kleurtje uitkiezen en morgen in de tent rollen denk ik zo
                                        mits het schuurwerk klaar is uiteraard.

                                        #17678576
                                        Stender
                                        Moderator
                                          Lid sinds:
                                          5 April 2009

                                          Ga voor gifgroen, jacht (boot) verf! :P

                                          #17678577
                                          FJay
                                            Lid sinds:
                                            25 May 2010

                                            Doe jij dat maar met je manta :P

                                            #17678578
                                            FJay
                                              Lid sinds:
                                              25 May 2010

                                              Vandaag weer naar t Dettje geweest, was vergeten dat al het gereedschap thuis stond, dus heb een flinke vertraging opgelopen daar :P Eerst de gordels er uit gesloopt en alles wat er nog aan de bodem vast zat en t tapijt vast hield. Daarna uiteraard het tapijtje er uit gesloopt :D bodem ziet er nog netjes uit, zoals de vorige eigenaar me had verteld.
                                              Daarna auto uit de tent gerold om ‘m vast te schuren. Tussendoor even wat van die opvulzooi (hoe heet het ook alweer :P) en metaalprimer gehaald. Wilde het eigenlijk morgen gaan rollen, maar het wordt zo’n verschrikkelijk kloteweer dat ik dat wel kan vergeten. Zit ook 1 lek in de tent, is niet veel wat er door komt, maar af en toe een druppeltje. Toch niet handig icm primer. Zoals gewoonlijk zal ik al mn vragen en problemen onderaan smijten :D

                                              Toen ik toch onder de auto bezig was met het bevestigen van de voorschermen, zag ik rode veren zitten. Ik kan me haast niet voorstellen dat die standaard zijn.. klopt dat?

                                              Zag ook dat de motor op de stabilisatorstang rust (zit ongeveer 5cm uit zn plek)
                                              Hoe moet ik dit oplossen?

                                              #17678579
                                              schuitje
                                                Lid sinds:
                                                28 April 2009

                                                leuke auto :thumbup
                                                die rode veren zijn niet origineel idd. op de foto kan je het al zien, er staat een code/ bedrijfsnaam op de veer.

                                                groetjes

                                                #17678580
                                                pipo
                                                  Lid sinds:
                                                  5 November 2004

                                                  aan de rubber te zien schat ik -60:hmmz.
                                                  maar er staat een code op als je weet wate r op staat kun je er misschien uithalen welke set het is.
                                                  wat voor dempers heeft hij

                                                  #17678581
                                                  FJay
                                                    Lid sinds:
                                                    25 May 2010

                                                    Niet op gelet eerlijk gezegd :P
                                                    Morgen wordt het rotweer, misschien dat ik wel even tussen de buien door kan om te kijken.
                                                    Moet de tent nog even beter tapen ook haha

                                                    #17678582
                                                    CommoCruiser
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      23 March 2007

                                                      origineel gepost door FJay
                                                      Zag ook dat de motor op de stabilisatorstang rust (zit ongeveer 5cm uit zn plek)
                                                      Hoe moet ik dit oplossen?

                                                      Waarschijnlijk is dit een 1.2 stabi.
                                                      Er zijn ook stabi’s voor CIH motoren, met een extra knikje erin zodat hij de motor niet raakt.

                                                      Wat ook zou kunnen is dat de motor te ver naar voren staat.
                                                      Je hebt nl. bij de motorsteunen aan de auto (waar de rubbers op staan) drie gaten achter elkaar, misschien staat de motor op de voorste ipv de achterste.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 313)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.