Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › C Kadett Limo '78 drift project -> C20NE
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 mei 2010 om 20:12 #17221662
Zaterdag om 6 uur weg, tegen half 9 in Drachten aangekomen. Auto uit de garage gehaald, het een en ander verplaatst en anders ingedeeld en op de ambulance gezet. Toen verder naar Tzummarum om 2 kuipen + gordels op te halen.. wat een gat zeg :P
via de afsluitdijk terug gereden, dat bleek korter te zijn.
Eenmaal aangekomen de mobiele garage ingeladen en richting ‘t terrein gegaan waar ie komt te staan, waar we nog een half uur op de eigenaar moesten wachten. Half uur gesjouw en gesleep verder een mooi plekje bemachtigd. Ook nog een sleutel gekregen, kan er dus in wanneer ik maar wil :D Stroom is ook aanwezig.. wat wil je nog meerfoto’s
net uit de garage
voor de deur
bij de stalling, enige plekje wat nog echt aandag nodig heeft
flusht aardig met een manta as, alleen nog wat omlaag..
innenseite
zn nieuwe huisje, wordt nog waterdicht gemaakt
en tot slot de kuipjes en de gordels
motorruim
dak
en verder was ik te lui om schoon te maken, maar toch heb ik dr foto’s van
25 mei 2010 om 20:17 #17678559AnoniemLid sinds:
1 January 1970dat was een best dagje rijden. Zit nog wel beetje werk aan. Hoelang blijft ie in de tent staan? of wordt dat de sleutelruimte?
25 mei 2010 om 20:18 #17678560Aparte plaatsing van de tank, is dat om het zwaartepunt te verlagen ? :P
Succes met je project ! :thumbup
25 mei 2010 om 20:37 #17678561origineel gepost door senatorman
dat was een best dagje rijden. Zit nog wel beetje werk aan. Hoelang blijft ie in de tent staan? of wordt dat de sleutelruimte?Ja, zelfs op de rechterstoel was het verschrikkelijk vermoeiend :P
hij blijft in de tent staan tot hij APK waardig is. Heeft ie APK, wordt de schorsing opgeheven en komt ie voor de deur..
Dat is ongeveer als ie klaar is dus :hmmz25 mei 2010 om 20:51 #17678562Wilde plannen, leuke basis.
Ben benieuwd wat je er van maakt, heb zelf ook zon ding als “daily cheapride”27 mei 2010 om 17:01 #17678563Iemand hier een beetje in zn hoofd hoe een ombouw naar 2.0E gaat?
zo ja;
vorige eigenaar zei dat de cardan 13cm ingekort moet worden, is dit ook 13cm? moet het op de mm nauwkeurig of komt het juist niet zo nauw?
bvd
ik moet ook nog iemand vinden met wat verstand van kabelbomen ed.. Moet nog het een en ander aangesloten worden (4 draadjes) maar ik heb enkel een beschrijving van wat er veranderd moet worden, en geen schema.
EDIT: ik zie net dat die beschrijving hier ook op het forum staat king:
27 mei 2010 om 17:54 #17678564aandrijfas moet worden ingekort de as moet hart op hart koppeling 67 cm zijn
27 mei 2010 om 19:13 #17678565Dan zal ik het eens nameten en het ding de deur uit doen :)
kom ik tenminste een stuk dichterbij een voorwaartse beweging :thumbup27 mei 2010 om 19:29 #17678566en die 4 kabels is
groen ontsteking
blauw benzinepomp
zwart rood volgensmij startmotor en
12v zwart via contactslothebt alleen 2 soorten injectie een met grijze en een met gele injectoren.
en dan is de kabel van de ontsteking en benzinepomp omgewisselt
want een kabeltje zit bij de ecu27 mei 2010 om 19:33 #17678567Is het trouwens niet per bak verschillend welke lengte de cardanas moet hebben?
Ik heb m nagemeten, is nu 77cm (hart/hart) dus dan zou dat 10cm zijn, terwijl me toch echt 13cm is verteld.
Er zit een getrag 240 in.27 mei 2010 om 20:13 #17678568AnoniemLid sinds:
1 January 1970past er geen as van een automaat in, vaak zijn automatenbakken even lang als een 5 bak-schakel. Dit was bij mijn manta A wel het geval.
Hier heb ik een 5 bak van een B manta achter gehangen, deze bak was evenlang als een automatenbak van een A-manta ( Volgens mij ook 13 cm ) dus ben gaan zoeken naar een standaard aandrijfas van een A-manta Automaat,en deze paste perfect achter de 5 bak.Die 13 cm luisterd niet nauw, omdat de aandrijfas op de secondaire priesas met schuifbanen gekoppeld word. Als deze maar voldoende de keering afsluit, ook bij maximale veeruitslag van de wielen.
27 mei 2010 om 20:33 #1767856976 77 zal wel van een b manta 5 bak zijn.
je moet wel uitkijken dat hij zeker niet te lang is anders gaat je tandwiel van de km teller er aan en kun je je bak uit elkaar halen:swearals je het wilt don zonder een aanpassing moet je een manta b automaatas hebebn of ascona b automaat as en daar moet je voor van het schuifstuk 1,5 tot 2 cm afhaln dan is hij perfect:thumbup
28 mei 2010 om 06:44 #17678570Goed, dat cardan verhaal zoek ik nog even uit (en wat goedkoper is, een automaat as of laten verkorten)
next up, verlagen. Er zitten nu 195/45 bandjes onder, en naar mijn weten standaard dempers en veren. Hoe weet ik hoe ver ie omlaag kan? Mag ook flink wat stugger :)
Is er ook nog iemand die het leuk vindt om aan motoren te knutselen? :P
Ik zit een beetje in tijdnood28 mei 2010 om 17:08 #17678571origineel gepost door FJay
Goed, dat cardan verhaal zoek ik nog even uit (en wat goedkoper is, een automaat as of laten verkorten)next up, verlagen. Er zitten nu 195/45 bandjes onder, en naar mijn weten standaard dempers en veren. Hoe weet ik hoe ver ie omlaag kan? Mag ook flink wat stugger :)
Is er ook nog iemand die het leuk vindt om aan motoren te knutselen? :P
Ik zit een beetje in tijdnoodeen aadrijfas kost gemiddelt 100 tot 125 euro.
inkorten en bllanceren is duurder mits je je adresjes niet weet.
verlagen mm ik heb 8j15 inch met 195 50 en -85 verlaging
maar wel met een c kadett as geen manta as.want dan word het moeilijker of je moet velgen hebben met hoge et waarde28 mei 2010 om 20:40 #17678572Heey Floris :thumbup
Michael hier
Succes met je project en Peter en ik komen wel een keer kijken/beunen :D
28 mei 2010 om 22:02 #17678573@ pipo
inkorten en balanceren kost 100-125 :P
Zou eigenlijk even moeten kijken hoeveel speling ik nog heb op de wielkassen dan.. geloof dat er hooguit 3-4cm tussen zit.. en anders maar niet verlagen – is hier toch drempeltown
ofwel Kuilenburg..
zo veel drempels dat je beter kuilen kan tellen :Diemand een adres voor raamrubbers?
oh en een voorruit, die viel om in de auto en is op 800 plaatsen doormidden gebroken :swear@ michael
moet je wel opschieten :D over 2 weekjes gaat ie naar een garage met een lekker laag uurloon, die gaat m apk waardig maken en dus ook keuren. Voor die tijd een kleurtje geven en stoelen er in beunen. Stoelen.. iemand nog een adresje voor sledes?
hahaha ik vraag wel veel zeg :angel28 mei 2010 om 22:05 #17678574Raamrubbers: Marktplaats of COPE (classic Opel parts Emmen)
Vooruit: same
En verder: mijn auto staat wss ook nog 2 weken stil dus dan komen we wel kijken als ‘ie af is :P
29 mei 2010 om 07:11 #17678575prima :P
psst
de vooruit werkt nog hoor :D
alleen drijft ie de wielen nog niet aanvandaag beginnen met schuren :) Ga dat denk ik wel buiten de tent doen anders wordt het zo’n zooitje
dan nog even een leuk kleurtje uitkiezen en morgen in de tent rollen denk ik zo
mits het schuurwerk klaar is uiteraard.29 mei 2010 om 16:34 #17678576Ga voor gifgroen, jacht (boot) verf! :P
29 mei 2010 om 17:21 #17678577Doe jij dat maar met je manta :P
29 mei 2010 om 18:06 #17678578Vandaag weer naar t Dettje geweest, was vergeten dat al het gereedschap thuis stond, dus heb een flinke vertraging opgelopen daar :P Eerst de gordels er uit gesloopt en alles wat er nog aan de bodem vast zat en t tapijt vast hield. Daarna uiteraard het tapijtje er uit gesloopt :D bodem ziet er nog netjes uit, zoals de vorige eigenaar me had verteld.
Daarna auto uit de tent gerold om ‘m vast te schuren. Tussendoor even wat van die opvulzooi (hoe heet het ook alweer :P) en metaalprimer gehaald. Wilde het eigenlijk morgen gaan rollen, maar het wordt zo’n verschrikkelijk kloteweer dat ik dat wel kan vergeten. Zit ook 1 lek in de tent, is niet veel wat er door komt, maar af en toe een druppeltje. Toch niet handig icm primer. Zoals gewoonlijk zal ik al mn vragen en problemen onderaan smijten :DToen ik toch onder de auto bezig was met het bevestigen van de voorschermen, zag ik rode veren zitten. Ik kan me haast niet voorstellen dat die standaard zijn.. klopt dat?
Zag ook dat de motor op de stabilisatorstang rust (zit ongeveer 5cm uit zn plek)
Hoe moet ik dit oplossen?29 mei 2010 om 18:17 #17678579leuke auto :thumbup
die rode veren zijn niet origineel idd. op de foto kan je het al zien, er staat een code/ bedrijfsnaam op de veer.groetjes
29 mei 2010 om 18:51 #17678580aan de rubber te zien schat ik -60:hmmz.
maar er staat een code op als je weet wate r op staat kun je er misschien uithalen welke set het is.
wat voor dempers heeft hij29 mei 2010 om 19:12 #17678581Niet op gelet eerlijk gezegd :P
Morgen wordt het rotweer, misschien dat ik wel even tussen de buien door kan om te kijken.
Moet de tent nog even beter tapen ook haha29 mei 2010 om 19:19 #17678582origineel gepost door FJay
Zag ook dat de motor op de stabilisatorstang rust (zit ongeveer 5cm uit zn plek)
Hoe moet ik dit oplossen?Waarschijnlijk is dit een 1.2 stabi.
Er zijn ook stabi’s voor CIH motoren, met een extra knikje erin zodat hij de motor niet raakt.Wat ook zou kunnen is dat de motor te ver naar voren staat.
Je hebt nl. bij de motorsteunen aan de auto (waar de rubbers op staan) drie gaten achter elkaar, misschien staat de motor op de voorste ipv de achterste. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.