Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › c kadett en stuurbekrachtiging
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 mei 2011 om 06:14 #17237517
In ieder geval wil ik stuurbekrachtiging in mijn C kadett.
29 mei 2011 om 09:23 #17877071Ik heb in ieder geval nog wel een stuurbekrachtigingspomp voor je ;p
29 mei 2011 om 09:37 #17877072ik weet niet in hoe ver de stuurstang gelijk is aan een manta ,maar ik had op mijn manta cabrio een stuur bekrachteging van een mustang type 3
was volgens de beste man die het toen in had gebouwd bijna zelfde als manta en hoef je weinig aan te passen
stuurt wel super licht :thumb29 mei 2011 om 09:41 #17877073AnoniemLid sinds:
1 January 1970je kunt de elektrische bekrachtiging
van een b corsa pakken
dan gebruike je gewoon t originele
kadett stuurhuisde motor komt dan tussen je stuurstang in
29 mei 2011 om 10:02 #17877074Wat louwe zegt, beste optie. Je zit alleen dat je een snelheids signaal nodig hebt. Dus pulsgever op de bak.
Neem aan dat een mustang type 3 wat zeldzamer is dan een Corsa-B uit 98~99 met stuurbekrachtiging.
29 mei 2011 om 10:35 #17877075pulsgever??? op kadett c… ??
29 mei 2011 om 14:00 #17877076De pulsgever is toch niet noodzakelijk, da’s toch alleen voor het snelheidsafhankelijke deel van de stuurbekrachtiging?
Ik vind de c-kadett trouwens vrij licht sturen….. Zeker als ik het vergelijk met de golf mk1 die ik gehad heb.
29 mei 2011 om 15:43 #17877077@de wit wrote:
pulsgever??? op kadett c… ??
Kan prima. je moet alleen een adapterstukkie maken die je tussen de bak en Km-kabel steekt… er zijn gekkere dingen gebeurt in de wereld.
@hierboven: Jah, maar dat snelheidsdeel zorgt erwel voor dat hij op de snelweg niet als een gek gaat sturen. Dus ik zou het 100% zeker aansluiten.
29 mei 2011 om 16:23 #17877078Ik heb zelf pompen liggen, alleen waar ik nog niet uit ben is wat ik gebruik voor het stuurhuis.
Die elektrische van de Corsa B of C, was ik inderdaad ook aan het denken, maar ik heb dat nog nooit gezien, dus weet ook nog niet of ik dat zelf krijg ingebouwd..
Er was ergens op een forum iemand, die heeft dit 3 keer liggen, €200-€300. Is wat prijzig of niet??
Dat van de Mustang is dan plan B!
29 mei 2011 om 21:12 #17877079AnoniemLid sinds:
1 January 1970@GS2.6 wrote:
Ik heb zelf pompen liggen, alleen waar ik nog niet uit ben is wat ik gebruik voor het stuurhuis.
Die elektrische van de Corsa B of C, was ik inderdaad ook aan het denken, maar ik heb dat nog nooit gezien, dus weet ook nog niet of ik dat zelf krijg ingebouwd..
Er was ergens op een forum iemand, die heeft dit 3 keer liggen, €200-€300. Is wat prijzig of niet??
Dat van de Mustang is dan plan B!
Dit wil ik trouwens hebben omdat ik gek wordt van al dat gestuur tijdens het manoeuvreren van een aanhanger klein of groot.
Met stuurbekrachtiging kan ik tenminste fatsoenlijk rijden zoals het hoort, zonder is dat niet prettig, wanneer dat vaak moet, zoals in mijn geval.
En ik wil ook niet steeds stil staan en dan pas gaan draaien, daar zijn mijn banden te duur voor..tjah als je n heel ander stuurhuis wilt
plaatsen moet je het in de modernere opels zoeken denk ikde oudere waren er wel met bekrachtiging
maar heel ander stuurhuis dan jou kadett
de commodore of senator b.v hadden ook bekrachtiging
maar hele stuurinrichting is dan anders werkt met piman armen
das niet ff 1.2.3 op n c kadett te bouwenmischien van een e kadett of astra dat ziets pas te maken is???
31 mei 2011 om 15:44 #17877080die groene opel kadett c station met 2,3 diesel had een corsa stuurhuis.dus kan wel was volgensmij wel een gepuzzel met de pulsgever voor de bak.maar je kunt ook een set kopen met potmeter kun je de weerstand zelf bepalen
31 mei 2011 om 15:54 #17877081Dat is de meneer met ook een eigen webpagina, dat vind ik echt een toffe Kadett C !!
Ik zal hem eens vragen.
31 mei 2011 om 16:24 #17877082@GS2.6 wrote:
Dat is de meneer met ook een eigen webpagina, dat vind ik echt een toffe Kadett C !!
Ik zal hem eens vragen.
jep die. maar die kadett is doorverkocht en momentheel oranje gespoten
31 mei 2011 om 16:55 #17877083bmw e36 stuurhuis eens bekijken… zelfde model ongeveer als op een kadett zit en qua grootte lijkt het er ook wel op. De plaatsing in de auto is ook hetzelfde ( dus als je links stuurt gaan de wielen ook echt naar links..).
Bedenk wel dat je stuurinrichting een erg belangrijk onderdeel is en ten alle tijden veilig moet zijn voor jezelf en anderen! Zomaar iets gaan veranderen zonder 100% zeker te zijn van je eigen kunnen raad ik zeker niet aan…
31 mei 2011 om 17:16 #17877084Dat is begrijpelijk, ik ben geen gek sneuzeltje, komt allemaal in orde.
Ik moet deze week toch nog eens naar een sloperij, dan ga ik wat rond kijken.
31 mei 2011 om 17:17 #17877085@giuliettaevo wrote:
bmw e36 stuurhuis eens bekijken… zelfde model ongeveer als op een kadett zit en qua grootte lijkt het er ook wel op. De plaatsing in de auto is ook hetzelfde ( dus als je links stuurt gaan de wielen ook echt naar links..).
Bedenk wel dat je stuurinrichting een erg belangrijk onderdeel is en ten alle tijden veilig moet zijn voor jezelf en anderen! Zomaar iets gaan veranderen zonder 100% zeker te zijn van je eigen kunnen raad ik zeker niet aan…
stuurhuis van een bmw is langer dus verwacht dat de hoek van je spoorkogels te scherp word aan en kant bij helemaal insturen.heb ik ook al eens naar gekeken. en ook bv van een ford sierra dat komt ook al goed overeen
31 mei 2011 om 17:21 #17877086Bedankt, deze tips neem ik mee!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.