Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › c kadett city 2..5 V6 ombouw
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 juni 2011 om 21:03 #178886156 juni 2011 om 21:51 #17888522
Pipo, van welke auto heb jij de carterpan bij je 30ne gebruikt? of ook omgelast?
Ik heb nu een 2.5e hier staan, met de verkeerde pan en deze week komt nog een V6 binnen, kan ik dus nog kiezen..
7 juni 2011 om 06:13 #17888523de pan is van een a commodore die heeft de bult op de goede plek anders word het omlassen
7 juni 2011 om 12:17 #17888616Ok, de B heeft hem wel weer aan de voorzijde jammer genoeg.
De KAD modellen hebben hem ook aan de achterzijde!
Die V6 denk ik dat ik toch maar laat, zit mij teveel aan.
Ik kan met iemand een inruil doen tegen een 2.5E. Dit is geen geweldig blok, maar voor in een C Kadett is het even goed genoeg, daarna kan ik altijd nog kijken wat ik tegen kom.
Het liefste wil ik de 2.8 met dubbel carburateur en op lpg.Ik ga eerst eens kijken hoe ik de tunnel moet gaan aanpassen en de kachel verplaatsen.
Heb jij daar misschien wat tips voor mij?
Die kachel verplaatsen, gewoon plaat uitgeslepen en in de zijkant gezet of hoe?
7 juni 2011 om 18:16 #17888617@GS2.6 wrote:
Die V6 denk ik dat ik toch maar laat, zit mij teveel aan.
Teveel aan :hmmz . Valt toch wel mee. Wat je niet nodig hebt laat je gewoon weg. En uiteindelijk hou je net zoveel over om aan te sluiten als een 2.0e.
7 juni 2011 om 18:22 #17888618Deze antwoordt had ik wel verwacht, ik was vandaag op de sloop wat V6 motoren gaan bekijken, zit veel aan wat ik niet kan gebruiken, maar ik ken deze motor niet, ik werk alleen met cih blokken.
En dan ook nog die startonderbreker, kan wel een andere ecu nemen, moet ik eerst zien te vinden en kan hem ook zo overnemen, maar ik wil geen startonderbreker en ik zou niet weten hoe ik die anders weg laat.
Als ik hem niet werkend zou krijgen, sta ik te kijken..
Er moet ook een blok in zitten, waar niet veel problemen mee komen en makkelijk te overzien is onderweg. Want de Kadett zal veel verre ritten maken.
7 juni 2011 om 18:58 #17888619Ik wil ook niks aan de carrosserie aanpassen, maar als het niet anders is.
nou volgens mij moet je meer aanpassen met de cih als de mv6
7 juni 2011 om 19:03 #17888620Dat heb ik ook uitgelegd…
7 juni 2011 om 19:09 #17888621ja ja maar je moet open staat voor iets nieuws er zijn vast wel mensen die je wilen helpen er mee en dan heb je wel een auto naar je zin is
en die startonderbreker kan je echt wel omzijle
7 juni 2011 om 19:21 #17888622Als ie naar mijn zin moet zijn, wil ik een cih blok erin. :thumbup
Ik wil dan alleen nog weten hoe die kachel verplaatst wordt.
Dan kijk ik bij een andere kadett voor een ohc 6 cilinder blok.
7 juni 2011 om 20:35 #17888600Kijk, eindelijk weer een beetje actie in dit topic,
Als je persee een cih 6 cilinder in je kadett gaat bouwen moet je dat doen,alleen je moet dan meer aan je carroserie verbouwen dan je eigenlijk wilt en als je er een v6 in gooit van een omega hoef je veeeeeeel minder aan te passen,ligt er natuurlijk wel aan hoe je hem wilt inbouwen en hoe netjes maar de uitdaging is wel 10x zo mooi als je er toch een 6 cilinder in wilt hebben kijk maar naar de aero mv6 van commodorebc30se dat is een plaatje ook de inbouw van zijn motor je moet er wel iets meer tijd aan besteden maar het loont wel.
Ik ga morgen die schijven van barry monteren en ik heb nu klauwen van een vectra a 2.0 16v dan kan de auto eindelijk weer rollen en dan blijft alleen nog het carter en de uitlaat over,dus het schiet nu op nog een maandje of 2 en dan moet het eerste proefritje gemaakt kunnen worden.
Ik zal nog wat foto’s erop zetten van de week.Sinus
7 juni 2011 om 20:43 #178886238 juni 2011 om 18:56 #17888521Kijk dat schiet al lekker op als je er over een maand of twee al proef mee wil rijden. Heb je al een carterpan?
8 juni 2011 om 19:34 #17888624Ziet er inderdaad goed uit!!
8 juni 2011 om 20:21 #178886268 juni 2011 om 20:23 #178886278 juni 2011 om 20:25 #178886288 juni 2011 om 20:28 #178886298 juni 2011 om 20:33 #178886309 juni 2011 om 08:28 #17888625Ik heb een rij 6 2.8 even geprobeerd en het volgende gemerkt:
– kachel verplaatsen, dus ook accu
– motorsteun tot bakbevestiging is 39 cm van de 6 cilinder, dus 10 cm. ong. langer.
nu blijkt dus dat de versnellingsbak ook meer naar achteren moet, en ik heb al een 5 bak erin, ik wil niet die cardanas nog eens inkorten..
En hoe wil ik dan schakelen, de versnellingspook is al 100% ingekort?
– blok meer naar voren zetten is geen optie, dan moet ik carterpan ook aanpassen (geen probleem, is ijzer), maar kwa gewicht is dat inderdaad niet aan te raden.
en dan is het beste om het midden van de motorruimte te verlengen i.p.v. de voorkant.9 juni 2011 om 10:17 #17888631mooi mooi mooi… :thumbup :thumbup
Heb alleen even een opmerking over de stand van je stuurstangen tov je draagarmen.
Doordat je het stuurhuis zover hebt laten zakken staan nu op de foto de stangen bijna recht en je draagarmen schuin naar beneden…. Als de auto nu inveert, word de afstand van wielnaaf tot wielnaaf langer en de afstand van hart stuurkogel tot hart stuurkogel word korter…. met als gevolg dat je wielen enorm op toespoor komen tijdens dit inveren, wat de wegligging niet bepaald ten goede komt.Voor een goede werking van de stuurinrichting zou de hoek van de stuurstangen ongeveer gelijk moeten zijn aan de hoek van de draagarmen.
Dit is geen kritiek of zo, ben zelf ook op zoek naar een oplossing voor dit probleem.
9 juni 2011 om 12:29 #17888632Ja je hebt helemaal gelijk en ik weet dat dit nog wel voor wat problemen gaat zorgen maar ik wil nu eerst het blok erin doen en alles afmaken en dan gaan kijken en meemaken hoe de situatie dan is en dan het probleem oplossen, ik wilde persee de stuurstang gelijk met de vooras maken omdat het dan mooier uitkomt voor de carter en het staat goed.
Sinus
9 juni 2011 om 16:05 #17888633@CQPV6 wrote:
mooi mooi mooi… :thumbup :thumbup
Heb alleen even een opmerking over de stand van je stuurstangen tov je draagarmen.
Doordat je het stuurhuis zover hebt laten zakken staan nu op de foto de stangen bijna recht en je draagarmen schuin naar beneden…. Als de auto nu inveert, word de afstand van wielnaaf tot wielnaaf langer en de afstand van hart stuurkogel tot hart stuurkogel word korter…. met als gevolg dat je wielen enorm op toespoor komen tijdens dit inveren, wat de wegligging niet bepaald ten goede komt.Voor een goede werking van de stuurinrichting zou de hoek van de stuurstangen ongeveer gelijk moeten zijn aan de hoek van de draagarmen.
Dit is geen kritiek of zo, ben zelf ook op zoek naar een oplossing voor dit probleem.
Zolang je de auto maar stug genoeg afveerd heb je geen enkel probleem. Mijn aero stuurt prima en doet geen vreemde dingen op slechte wegen.
9 juni 2011 om 16:14 #17888634@ojik14 wrote:
Vandaag het stuurhuis erop gezet en de nieuwe schijven en de vectra klauwen het past allemaal perfect.
Wat voor remmerij heb je er nu precies op gezet? Ziet er goed uit en zo te zien zijn de blokken aanzienlijk groter als wat er bij mij op zit. Ik moet zo wie zo de schijven vervangen omdat ze krom zijn. mogelijk dat ik er ook meteen andere klauwen op zet. Moest je nog iets aanpassen voor de remmen?
9 juni 2011 om 19:56 #17888635Dit zijn remklauwen van een vectra a 2.0 16v.past er gewoon op zonder aanpassingen i.c.m de schijven van barry,hij verkoopt deze schijven en het is echt top past heel mooi.
Sinus
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.