Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › c kadett city 2..5 V6 ombouw
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 mei 2011 om 07:52 #17888574
Ik heb een 265 getrag met manta 1,8 koppelingshuis er achter zitten.
Een 6 lijn in een c kadett. dan komt het gewicht wel erg ver voorin te liggen. Zou ik niet doen.
10 mei 2011 om 10:27 #17888575@GS2.6 wrote:
ok, welke versnellingsbak heb jij erachter? (ik weet niet, passen de cih bakken op de mv6 motoren??)
Ik wilde er misschien een C30SE (cih lijn 6 motor) inleggen.
6cil lijn is veel meer werk in de tunnel maar je komt wel weer beter uit met je uitlaat enz je hebt op de zijkanten meer ruimte en je kan gewoon je c kadett 1600 steunen gebruiken .of je vooras aanpassen en steunen van een opel commodore of opel kadett b of gt gebruiken.
achter de mv6 past een 18s bak of een koppelingshuis van een 18s 4 bak met pasplaat en een dikke monza 5 bak.
je kunt ook een bak van een omega 18s nemen al moet je dan wel zorgen voor een aangepaste aandrijfas. de nieuwere bakken van de mv6 gaat denk ik niet lukken die hebebn een elektrische teller aandrijving geen kabel en en hydrolishe koppeling10 mei 2011 om 11:01 #17888576Ook een MV6 bak is te maken pipo, vereist enkel nog iets meer creativiteit :D Je kunt nl de tellerandrijving wel ombouwen tot kabel of je tellerunit aanpassen op omega teller ;). Ik heb er nu een koppelingspedaal (Hydraulisch) van een Toyota Starlet in geknutseld, en moet zeggen: werkt perfect king:
10 mei 2011 om 11:12 #17888554@CQPV6 wrote:
Ook een MV6 bak is te maken pipo, vereist enkel nog iets meer creativiteit :D Je kunt nl de tellerandrijving wel ombouwen tot kabel of je tellerunit aanpassen op omega teller ;). Ik heb er nu een koppelingspedaal (Hydraulisch) van een Toyota Starlet in geknutseld, en moet zeggen: werkt perfect king:
ja de bak is wel voorbereid op een teller aandrijving al weet ik niet of er op de as een tandwiel zit maar misschien dat je dat van een oudere bak om kunt zetten.en ja ook de hydro koppeling kan natuurlijk gemaakt worden .maar simpelst is natuurlijk een 18s bak al zal die het zwaar hebben bij een 3,0 met snelle chip :angel
10 mei 2011 om 13:48 #17888577In de omega bedoel je de 2.0 ohc, want 1.8s, ken ik niet in de Omega’s. (maar is toch hetzelfde :D )
Maar dus achter de v6 motoren hoort een ohc versnellingsbak (of belhuis), dat wist ik nog niet.
De v6 motoren zijn lichter, dat klopt, maar ik vind de cih blokken zo geweldig uitzien.
Hydraulische koppeling krijg ik er wel in, daar heb ik ook nog een r25 bak voor bij liggen, maar dat wil ik niet meer hebben. Ik wil alleen kabel, dan kan er tenminste nog geschakeld worden, wanneer de kabel knapt en gaat minder zwaar etc.
10 mei 2011 om 20:03 #17888578Ik heb de omega bak er gewoon aanzitten en hij past perfect schakelmechanisme ingekort en hij past gewoon in de orginele pookgat, ben echt benieuwd de 15e naar die MV6 echt mooi. Een V6 in een c kadett bouwen is echt een mooie ombouw met heel veel uitdagingen en.
Sinus.
10 mei 2011 om 20:21 #17888579@commodorebc30se wrote:
Ik heb een 265 getrag met manta 1,8 koppelingshuis er achter zitten.
Een 6 lijn in een c kadett. dan komt het gewicht wel erg ver voorin te liggen. Zou ik niet doen.
je moet al verder het schutboard in bij een cih 6 lijn dus de motor komt niet verder naar voren maar gelijk te liggen zoals bij een 2,0
moet ook zeggen dat kwa sturen en bochtenwerk het weinig uit maakt 4 of 6 cil lijn alleen koppel neemt goed toe dus je gaat zowiezo meer met de achterzijde sturen :wub11 mei 2011 om 17:32 #17888580@pipo wrote:
je moet al verder het schutboard in bij een cih 6 lijn dus de motor komt niet verder naar voren maar gelijk te liggen zoals bij een 2,0
moet ook zeggen dat kwa sturen en bochtenwerk het weinig uit maakt 4 of 6 cil lijn alleen koppel neemt goed toe dus je gaat zowiezo meer met de achterzijde sturen :wubMoet je je motor dan niet zo ver naar achter leggen dat je vervolgens op de achterbank zit te schakelen?
En zo wie zo gaat mijn voorkeur er naar uit om niks aan de body te hoeven veranderen. En daar ontkom je bij een lijn 6 niet aan. Maar dat is natuurlijk ieders eigen voorkeur.
11 mei 2011 om 19:13 #17888582@commodorebc30se wrote:
@pipo wrote:
je moet al verder het schutboard in bij een cih 6 lijn dus de motor komt niet verder naar voren maar gelijk te liggen zoals bij een 2,0
moet ook zeggen dat kwa sturen en bochtenwerk het weinig uit maakt 4 of 6 cil lijn alleen koppel neemt goed toe dus je gaat zowiezo meer met de achterzijde sturen :wubMoet je je motor dan niet zo ver naar achter leggen dat je vervolgens op de achterbank zit te schakelen?
En zo wie zo gaat mijn voorkeur er naar uit om niks aan de body te hoeven veranderen. En daar ontkom je bij een lijn 6 niet aan. Maar dat is natuurlijk ieders eigen voorkeur.
hij komt wel wat verder naar achter maar daar kun je de pook op aanpassen staat gewoon op het gat van de 1200.
tja en aan slijpen ontkom je niet nee. dan is een v6 weer makkelijker. maarja net wat je wil v6 of lijn 6 de een kiest voor eigentijds en de ander modern
ik heb ze straks alle 2 hahaha een met 6 lijn en 1 met v6 dan straks mijn let nog klaar maken dan heb ik de hele serie :D11 mei 2011 om 19:20 #17888583pipo heb je foto.s er van van jou citty die wil ik wel eens zien als dat mag :D
11 mei 2011 om 22:34 #17888520@16v kadett c wrote:
pipo heb je foto.s er van van jou citty die wil ik wel eens zien als dat mag :D
van de motorruimte heb ik zo geen foto s maar die dwalen wel ergens op het forum rond.
12 mei 2011 om 05:09 #1788851512 mei 2011 om 16:40 #17888511@16v kadett c wrote:
@pipo wrote:
@16v kadett c wrote:
pipo heb je foto.s er van van jou citty die wil ik wel eens zien als dat mag :D
van de motorruimte heb ik zo geen foto s maar die dwalen wel ergens op het forum rond.
ben je de 22ste ook in kerkrade ik ben er wel met die van mij
nee denk het niet maar de city staat momentheel ook geschorst voor een paar aanpassingen komt een lpg instalatie in en moet nog voor apk
15 mei 2011 om 08:32 #17888584Omdat ik toch ook nu voor een MV6 motor wil gaan, wel de 3.0 dan.
– Welke gaskabel hebben jullie gebruikt en dan ook iets verandert voor een steun of zo?
– En met de retour van de benzine, gewoon op de aansluiting van de injectietank (die is dus niet te smal???)
– En de brandstofpomp, die wat bij de motor hoort, is die bij de Omega B of Vectra B ook uitwendig?
15 mei 2011 om 09:56 #17888585@GS2.6 wrote:
Omdat ik toch ook nu voor een MV6 motor wil gaan, wel de 3.0 dan.
– Welke gaskabel hebben jullie gebruikt en dan ook iets verandert voor een steun of zo?
– En met de retour van de benzine, gewoon op de aansluiting van de injectietank (die is dus niet te smal???)
– En de brandstofpomp, die wat bij de motor hoort, is die bij de Omega B of Vectra B ook uitwendig?
Ik weet niet meer van welke auto ik de gaskabel heb genomen. Heb er zoveel liggen van allerlij Opel, heb de best passende gepakt.
Het brandstof systeem is gewoon van een 2l injectie (manta/kadett). De leidingen en pomp zijn afdoende.
16 mei 2011 om 20:18 #17888586Gister in beekbergen wezen kijken naar de aero van commodorebc30se ik weet even niet meer hoe je nou heet, echt een mooie auto met een hele mooie v6 erin en ik ben blij dat ik heb mogen kijken en ik heb handige tips en veel informatie gehad echt top.
Vanavond weer bezig geweest blok er weer uitgehaald en de vooras eronderuit gehaald, die van een 1200 zat er nog onder en ik ben er een van een 1600 aan het klaar maken, ga nu beginnen met het opschuiven van de stuurstang en het plaatsen van het stuurhuis.
En mijn kameraad is bezig geweest met het verplaatsen van de ontsteking nog bedankt
commodorebc30se.
Morgen zal ik effe wat foto’s maken van de stuurstang verplaatsing.Sinus.
18 mei 2011 om 08:30 #17888587Ah, ben ook benieuwd.
Trouwens, wanneer heb je te maken met een MV6 motor en wanneer met een V6 motor?
18 mei 2011 om 09:28 #17888588de 3l wordt als MV6 aangeduid en de 2.5l als V6. Waarom? geen idee.
18 mei 2011 om 13:24 #17888589Nee, MV6 was een type aanduiding. Ook de 6-cill. diesel had je in MV6 uitvoering. Maar verder is dit een zeer leuk topic!!
18 mei 2011 om 20:10 #17888590Daar zijn we weer, heb het gat waar de stuurstang doorheen gaat in het carosserie 5 cm naar rechts verplaats (als je voor de auto staat) en heb een nieuwe stuurstang genomen met 2 kruiskoppelingen waardoor de stuurstang nu vanuit de hoek mooi naar het stuurhuis gaat en hij nu ruim langs het uitlaatsruitstuk loopt.
Verder nog het stuurhuis naar beneden gehaald, die zit nu opgelijke hoogte als de vooras dit i.v.m het maken van een nieuw carter.
Morgen gaan we beginnen met de carterbeshermingsplaat en de carterpan zelf.Weet iemand nog een setje rekordklauwen te koop,die heb ik nog niet of andere opties zijn ook welkom.
Sinus
Zet zo snel mogelijk wat foto’s neer.
18 mei 2011 om 20:22 #17888591@ojik14 wrote:
Daar zijn we weer, heb het gat waar de stuurstang doorheen gaat in het carosserie 5 cm naar rechts verplaats (als je voor de auto staat) en heb een nieuwe stuurstang genomen met 2 kruiskoppelingen waardoor de stuurstang nu vanuit de hoek mooi naar het stuurhuis gaat en hij nu ruim langs het uitlaatsruitstuk loopt.
Verder nog het stuurhuis naar beneden gehaald, die zit nu opgelijke hoogte als de vooras dit i.v.m het maken van een nieuw carter.
Morgen gaan we beginnen met de carterbeshermingsplaat en de carterpan zelf.Weet iemand nog een setje rekordklauwen te koop,die heb ik nog niet of andere opties zijn ook welkom.
Sinus
Zet zo snel mogelijk wat foto’s neer.
ligt aan welke velgen je gaat rijden
18 mei 2011 om 20:33 #17888592Ik wil met 15 inch gaan rijden.
Sinus
18 mei 2011 om 20:49 #17888593@ojik14 wrote:
Ik wil met 15 inch gaan rijden.
ik heb op mijn vooras remmen van een omega 2400.schijven zijn aangepast en klauwen passen zo.
moet alleen even kijken of zo niet tegen de veren komen met insturen. heb je el eens last van met zwevende klauwenSinus
19 mei 2011 om 16:12 #17888594@ojik14 wrote:
Daar zijn we weer, heb het gat waar de stuurstang doorheen gaat in het carosserie 5 cm naar rechts verplaats (als je voor de auto staat) en heb een nieuwe stuurstang genomen met 2 kruiskoppelingen waardoor de stuurstang nu vanuit de hoek mooi naar het stuurhuis gaat en hij nu ruim langs het uitlaatsruitstuk loopt.
Verder nog het stuurhuis naar beneden gehaald, die zit nu opgelijke hoogte als de vooras dit i.v.m het maken van een nieuw carter.
Morgen gaan we beginnen met de carterbeshermingsplaat en de carterpan zelf.Weet iemand nog een setje rekordklauwen te koop,die heb ik nog niet of andere opties zijn ook welkom.
Sinus
Zet zo snel mogelijk wat foto’s neer.
heb je het stuur huis omlaag gehaald hoeveel cm want teveel gaat hij raare dingen doen ik heb het 2 cm gedaan
19 mei 2011 om 20:49 #17888595Ik heb hem een cm of 4 laten zakken zodat ie gelijk ligt met de vooras i.v.m de carterpan dan kom ik het beste weg kwa ruimte, en ik probeer egens anders hoogte te winnen voor de stuurstangen ik wil iets gaan doen met de draagarmen maar dat moeten we nog uitwerken.
Sinus.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.