Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › c kadett city 2..5 V6 ombouw
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 mei 2011 om 16:18 #17888549
Ik heb inderdaat de uitlaat voor de motor langs lopen. Dat was naar mijn idee de enigste manier om de motor netjes in het midden en ver genoeg naar achter te kunnen plaaten.
Ik snap ook niet waarom de computer bijna altijd onder de kap wordt gezet. Even met de soldeerbout in de weer en je kan hem gewoon in de auto kwijt.
8 mei 2011 om 16:43 #17888550Altijd een beetje een dubbel gevoel bij, zo’n v6 in een Kadett, tis superwreed maar eigenlijk past het ook weer niet bij zo’n autootje. Wel respect voor het werk wat er in zit, doe het je niet na.
8 mei 2011 om 17:05 #17888551@commodorebc30se wrote:
http://img.photobucket.com/albums/v225/gertbijvank/Beekbergen%20HKBC%202011/IMG_3732.jpg
:wub die is echt dik ziet er goed uit
8 mei 2011 om 17:59 #17888552Ziet er top uit die aero, blok ligt er mooi in.
zag ik dat goed heb jij de ontstekingverdeler niet meer aan de achterkant zitten.
ziet er top uit.
sinus.
8 mei 2011 om 18:41 #17888526Ik heb inderdaat de ontsteking verplaatst. Op die manier hoef je niks bij je kachel te veranderen. Mijn uitgangspunt is zo wie zo geweest het zo in te bouwen dat er aan de carroserie niets aangepast hoefde te worden. En dat is goed gelukt.
8 mei 2011 om 19:41 #17888553Ik ben echt benieuwd de 15e. Als ik hem zie. Ben ook benieuwd hoe jij de stuurstang en het stuurhuis heb zitten en de carterpan dat zijn de dingen die ik nu aan het doen ben.
Sinus.
8 mei 2011 om 21:35 #17888555@commodorebc30se wrote:
even een kinkje geplaatst naar een foto van mijn aero.
Als je de link nu de volgende keer op de plaats van de kruisjes neerzet zoals hier; [img]xxx[/img] dan kunnen we de foto’s direct zien. ;)
9 mei 2011 om 06:43 #17888556@commodorebc30se wrote:
Ik heb inderdaat de uitlaat voor de motor langs lopen. Dat was naar mijn idee de enigste manier om de motor netjes in het midden en ver genoeg naar achter te kunnen plaaten.
Ik snap ook niet waarom de computer bijna altijd onder de kap wordt gezet. Even met de soldeerbout in de weer en je kan hem gewoon in de auto kwijt.
en hoe heb je het opgelost met de imobilisator of hoe da ding ook mogen heten met dat transpondertje in de sleutel en de sleutelring??
zonder deze zou hij nooit lopen. of heb je en van de eerste mv6 die hadden het nog niet9 mei 2011 om 07:02 #17888557Je plakt dat transpondertje dan toch vast op je dashboard vlakbij de sleutelring, heb wel eens vaker gehoord dat men dat zo doet met ecotecs in oudere auto’s.
9 mei 2011 om 08:18 #17888558Maar hoe doen jullie dat met de remmerij?
Gewoon de grootste remmen voor bij 4 cilinders of? En welk assen en naven gebruiken jullie, gewoon ook voor de 4 cilinders?
9 mei 2011 om 08:25 #17888559De motor is van 1998 en mijn computer komt van een 94er had de motor in de takel hangen en hij lip meteen zonder al die bende van de transponer ring en alles en hij liep goed pakte meteen op en liep goed stationair, dus perfect voor inbouwen scheelt een hoop kabels.
Sinus.
9 mei 2011 om 08:42 #17888560@ojik14 wrote:
De motor is van 1998 en mijn computer komt van een 94er had de motor in de takel hangen en hij lip meteen zonder al die bende van de transponer ring en alles en hij liep goed pakte meteen op en liep goed stationair, dus perfect voor inbouwen scheelt een hoop kabels.
Sinus.
motor van 98 en de kabelboom dan ook?? en dan allen maar een ecu van een 94 er aan geprikt??
9 mei 2011 om 09:15 #17888561Ik heb de onderbreker gewoon onder het dashboard gezet met de chip erin geplakt. Ik wou deze eigenlijk in mijn sleutel maken. Alleen is de afstand die tussen beide mag zitten zo beperkt dat het alleen maar problemen veroorzaakte.
Ik heb voor record schijven en klauwen. Achter zitten nu nog originele trommel’s. Daar is die dus ook bij de RDW mee goedgekeurd. Maar ik ben een as aan het klaar maken met schijven. En natuurlijk een sper. Die heb je echt wel nodig om de PKtjes goed op de weg te krijgen. T/m de 3de versnelling blijft 1 wiel doorslippen zonder sper.
9 mei 2011 om 10:49 #17888562Maar tot hoeveel pk’s mogen die remmen dan hebben?
Een 6 cilinder, is dat niet te zwaar voor i.i.g. de vooras?
Ja, een sperr zal wel aan te raden zijn in dit geval. :D
9 mei 2011 om 11:05 #17888563@GS2.6 wrote:
Maar tot hoeveel pk’s mogen die remmen dan hebben?
Een 6 cilinder, is dat niet te zwaar voor i.i.g. de vooras?
Ja, een sperr zal wel aan te raden zijn in dit geval. :D
daar zijn bij de rdw geen regels voor bij de motorombouw ze meten alleen remvertraging en daar komt hij al aan met 1200 remmen hahaha
mijn city met c30ne heeft ook voor 2,0 remmen van een manta en achter trommels van en manta.en ik heb momentheel geen remdrukregelaar dus bij hard remmen staan de achterwielen zo stil.maar ben nu bezig om er remmen van een omega 2400 voor op te bouwen en dan blijven de trommeltjes achter mooi zitten
9 mei 2011 om 11:12 #17888564Dan ben ik overtuigd :thumbup
Sinus, mag ik hier nog vragen neerzetten over de ombouw van 6 cilinders in een C kadett?
9 mei 2011 om 12:05 #17888565Jazeker mag je je vragen hier neerzetten we zijn hier toch ook om elkaar te helpen als het kan.
En ja de kabelboom is ook van die motor dus ook van 1998, die ecu had ik op markplaats gekocht van iemand die noemt zich BBS. Hij verkoopt opel onderdelen.Ik heb geprobeerd de klauwen van de omega erop te zetten maar een 15 inch wiel kan er dan nog eens niet op zo groot is die klauw, hij paste wel
9 mei 2011 om 12:18 #17888566@ojik14 wrote:
Jazeker mag je je vragen hier neerzetten we zijn hier toch ook om elkaar te helpen als het kan.
En ja de kabelboom is ook van die motor dus ook van 1998, die ecu had ik op markplaats gekocht van iemand die noemt zich BBS. Hij verkoopt opel onderdelen.Ik heb geprobeerd de klauwen van de omega erop te zetten maar een 15 inch wiel kan er dan nog eens niet op zo groot is die klauw, hij paste wel
ja een v6 klauw is nog veel groter.
ik heb schijven van een 2400 genomen asgat uitgedraait en bevestigingsgaten gemaakt en van de buitenkant ik dacht 1 of 2 mm afgedraait en ook bij de naaf van de c kadett en dan sluiten de schijven en klauwen mooi op elkaar aan en kan er zelfs 8j13 ats op :jerry
moet alleen even kijken hoe het uitkomt met de remslang want dat is bij de record klauwen ook een probleem9 mei 2011 om 13:52 #17888567hoe remt dat nou die 2.0 rekord remmen,ik heb op zandvoort gereden vorig jaar en ik had gewoon 1.2 remmerij erop zitten ging in principe perfect, is dat een groot verschil.
sinus.
9 mei 2011 om 14:17 #17888568@ojik14 wrote:
hoe remt dat nou die 2.0 rekord remmen,ik heb op zandvoort gereden vorig jaar en ik had gewoon 1.2 remmerij erop zitten ging in principe perfect, is dat een groot verschil.
sinus.
gewoon standaart record of manta remmen zijn dacht ik 1 cm groter in diameter maar de blokken zijn de helft groter.
op zich merk je wel verschil maar als je er geventieleerde remmen van een record op legt merk je een groter verschil dat remt zeer goed.9 mei 2011 om 15:30 #17888569ik lees ook veel dat ze voorremklauwen van een e kadett gsi met de geventileerde schijven van een rekord gebruiken.
sinus.
9 mei 2011 om 17:15 #17888570Mooi:
Is stuurbekrachtiging nog nodig bij zo een ombouw?
En met de motorsteunen, wanneer er een cih blok in komt, gewoon de standaard van c kadett of wat past (i.i.g. niet zelf gemaakt) ?
En met de cardanas, hoe gaat dat verder? want is dikker dan van de c kadett toch? Gewoon beide helften, dus achteren van de kadett en voor wat op de grotere versnellingsbak past?
9 mei 2011 om 18:44 #17888571Stuur bekrachtiging vindt ik persoonlijk niet nodig, en wat bouw je erin een 6 cilinder in lijn.
Sinus.
9 mei 2011 om 19:21 #17888572Er is wel verschil in remvertraging van een 1200 remmen en record remmen, maar dat is nou niet echt schokkend. Het grootste voordeel van record remmen is dat ze geventileerd zijn en dus beter de warmte kwijt kunnen. Je houd dus langer goede remwerking.
Stuurbekrachtiging heb je niet nodig als je hard genoeg rijd ;) . Bij langzaam rijden zou het af en toe wel handig zijn.
De motorsteunen moet je zelf maken en de tussenas die er bij mij tussen zit is van een kadett c 1,6 aut. Maar dat is natuurlijk erg afhankelijk van hoe je motor erin legd en welke bak je gebruikt.
10 mei 2011 om 07:43 #17888573ok, welke versnellingsbak heb jij erachter? (ik weet niet, passen de cih bakken op de mv6 motoren??)
Ik wilde er misschien een C30SE (cih lijn 6 motor) inleggen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.